Gå til innhold

Holdbarhet juletre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg kjøper et juletre nå (vanlig gran), vil det holde seg i kjelleren til det skal pyntes på lille julaften? Eventuelt med eller uten vann?

Vi skal på ferie fra neste helg og jeg tør ikke vente til vi kommer hjem igjen rett før jul da da jeg frykter utsolgt.

Gjest mandolina
Skrevet

De fleste juletrær er vel hugget allerede, og om det oppbevares hjemme eller hos forhandler, er vel det samme, holbarheten blir vel like lenge, skulle jeg tro.

Hilsen

Skrevet

Som Mandolina sier er mange juletrær alt hogd, men hvor får du tak i det alt nå?

Skrevet

De fleste juletrær er vel hugget allerede, og om det oppbevares hjemme eller hos forhandler, er vel det samme, holbarheten blir vel like lenge, skulle jeg tro.

Hilsen

Ja, men ikke hvis det oppbevares innendørs. det er vel en grunn til at forhandlere har dem ute;-)

Skrevet

Eg har nå juletreet fra i fjor liggende ute i hagen fortsatt, og det har holdt seg forbløffende godt.

"Nesten" så bra at eg vurderer å bruke det i år også faktisk, men eg er redd nålene drysser av med en gang eg rører det!?

Skrevet

Eg har nå juletreet fra i fjor liggende ute i hagen fortsatt, og det har holdt seg forbløffende godt.

"Nesten" så bra at eg vurderer å bruke det i år også faktisk, men eg er redd nålene drysser av med en gang eg rører det!?

Jeg bruker samme tre vert år jeg. Mitt er laget i plast da. Donald Duck-juletre, dvs et tykt og tett tre med masse fin glinsende pynt :-). Tar det bare i stammen og setter det i kjelleren når det ikke brukes.

Skrevet

Jeg bruker samme tre vert år jeg. Mitt er laget i plast da. Donald Duck-juletre, dvs et tykt og tett tre med masse fin glinsende pynt :-). Tar det bare i stammen og setter det i kjelleren når det ikke brukes.

Eg kjenner faktisk en som ikkje har tatt ned juletreet enda, det står ferdig pynta i stua og har stått der siden i fjor (om ikkje enda lengre), det er litt uvanlig. :)

Skrevet

Det holder seg bra hvis du fyller foten med øl.

Hæ? Du tøyser kanskje? Men..jeg har hørt at sitronbrus er godt for snittroser.

Skrevet

Er noen naboer her som har pyntet sitt tre allerede :-)

men for å være litt seriøs, så tror jeg det holder om du har mulighet til å lagre det utendørs

Skrevet

Som Mandolina sier er mange juletrær alt hogd, men hvor får du tak i det alt nå?

Så at det sto en juletreselger utenfor SmartClub i går!

Her henger juletreinnkjøpet i en tynn tråd, det er nemlig husnissen sin oppgave i desember. Han ser ikke ut til å komme hjem før 22. eller 23...., hvis det er flybilletter å oppdrive. *sur*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197135963' post='3743771]

Så at det sto en juletreselger utenfor SmartClub i går!

Her henger juletreinnkjøpet i en tynn tråd, det er nemlig husnissen sin oppgave i desember. Han ser ikke ut til å komme hjem før 22. eller 23...., hvis det er flybilletter å oppdrive. *sur*

Oj. Men det pleier da å stå selgere borte ved beinsnstasjonen? Om du ikke får det hjem på egenhånd (det gjør du!) så får du fri til din far.

Skrevet

Oj. Men det pleier da å stå selgere borte ved beinsnstasjonen? Om du ikke får det hjem på egenhånd (det gjør du!) så får du fri til din far.

Jeg kan vel ikke frata mannen den eneste desemberoppgaven?! *skal true med plastjuletre*

Skrevet

Hilsen

Godt poeng.... Du har sikkert rett.

Skrevet

Jeg gikk forbi et juletreutsalg for et par dager siden. Jeg tenkte jeg måtte slå til, for som en ekte nordmann vil jeg ha et juletre som drysser, og det er det ikke mange steder jeg har settt til salgs her i Danmark. :-)

Skrevet

Er noen naboer her som har pyntet sitt tre allerede :-)

men for å være litt seriøs, så tror jeg det holder om du har mulighet til å lagre det utendørs

Jeg har ikke mulighet til å lagre det utenfor, kun i kjelleren. Går det bra tror du? Hvis jeg setter det utenfor vil det bli stående midt i glaninga til masse folk, og da er jeg redd jeg må kjøpe et nytt når jeg kommer hjem fra ferien.

Skrevet

Jeg tror jeg ville satset på et nytt. :-)

Skrevet

Jeg tror jeg ville satset på et nytt. :-)

Ja, eg gjør nok det. :)

Skrevet

Jeg har ikke mulighet til å lagre det utenfor, kun i kjelleren. Går det bra tror du? Hvis jeg setter det utenfor vil det bli stående midt i glaninga til masse folk, og da er jeg redd jeg må kjøpe et nytt når jeg kommer hjem fra ferien.

Hehe, du spør nå en som aldri har kjøpt et juletre ;-) men føyer meg til de andre, trærne er nok hugget for lenge siden og blir lagret ute.

Du kan ikke dekke det til på noen måte?

Skrevet

Hehe, du spør nå en som aldri har kjøpt et juletre ;-) men føyer meg til de andre, trærne er nok hugget for lenge siden og blir lagret ute.

Du kan ikke dekke det til på noen måte?

Det vil nok uansett blåse vekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...