Gå til innhold

Mangler blinklys??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg irriterer meg hver gang jeg kjører i rundkjøringer og i veikryss. Nesten ingen av bilene blinker når de skal skifte kjøreretning, ut av rundkjøring, eller skifte fil. Kan remse opp en hel mengde ting jeg irriterer meg grønn over i trafikken.

Hva er det som gjør folk så sløve? Er det latskap? Lærer de ikke lenger å blinke når de kjører opp? Tror de ikke det er nødvendig?

Skrevet

Jeg irriterer meg over det samme. Jeg blinker i alle fall både før og i rundkjøring.

Skrevet

Jeg irriterer meg over det samme. Jeg blinker i alle fall både før og i rundkjøring.

Jeg også, så står jeg der som en idiot og venter på at andre kan være så snille å gi et blink, eller to. Kjekt nå man har det travelt også.

Skrevet

Jeg irriterer meg også over det. Jeg blinker som regel alltid. Hvis jeg glemmer det er det i hvert fall ikke av latskap.

Skrevet

Føler det samme som deg, og jeg forstår ikke denne sløvheten til folk. For det ligger enda i opplæringen såklart.

En undersøkelse ble gjort i to byer i min nærhet ang blinking ut av rundkjøringer. En by blinket 50% og en by blinket 40%!!

Gjest Isflaket
Skrevet

Føler det samme som deg, og jeg forstår ikke denne sløvheten til folk. For det ligger enda i opplæringen såklart.

En undersøkelse ble gjort i to byer i min nærhet ang blinking ut av rundkjøringer. En by blinket 50% og en by blinket 40%!!

Hadde dette blitt gjort i Stavanger ville resultatet blitt ennå dårligere. Kjøreskolene gjør en utrolig dårlig jobb.

Skrevet

Hadde dette blitt gjort i Stavanger ville resultatet blitt ennå dårligere. Kjøreskolene gjør en utrolig dårlig jobb.

Eller så blir man lat så snart man får sertifikatet.

Skrevet

Hvorfor blinker du _før_ rundkjøring?

Skrevet

Hvis man skal ut av rundkjøringa første til høyre så blinker man også på vei inn for å signalisere for dem som kommer inn fra høyre at de bare kan komme.

Skrevet

For å vise at du skal rundt.. Eller ut helt til venstre liksom.

Skrevet

Hvis man skal ut av rundkjøringa første til høyre så blinker man også på vei inn for å signalisere for dem som kommer inn fra høyre at de bare kan komme.

Man blinker også til venstre for å vise at du skal helt rundt. Helt til venstre

Skrevet

Man blinker også til venstre for å vise at du skal helt rundt. Helt til venstre

Det er ikke galt å gjøre det, men det ser litt rart ut. Så lenge du ikke blinker deg ut så skal du jo videre rundt.

Skrevet

Det er ikke galt å gjøre det, men det ser litt rart ut. Så lenge du ikke blinker deg ut så skal du jo videre rundt.

Men er det to filer da, og den ligger innerst og blinker til venstre er det lettere å se, så man selv bare kan kjøre om man f.eks skal første til høyre selv. Dette ble tungt skrevet

Skrevet

Men er det to filer da, og den ligger innerst og blinker til venstre er det lettere å se, så man selv bare kan kjøre om man f.eks skal første til høyre selv. Dette ble tungt skrevet

Det er da slett ikke alle rundkjøringer som har to filer. :o)

Skrevet

Det er da slett ikke alle rundkjøringer som har to filer. :o)

Det verste er at noen har to filer inn og en ut :-)

Gjest Isflaket
Skrevet

Sant?? Her ser vi.. Blink inn for å vise i hvilken retning du skal, skal du rett frem så la vær. Blink så til høyre før du kjører ut av rundkjøringen (det er påbudt!).

Gjest Isflaket
Skrevet

For å vise at du skal rundt.. Eller ut helt til venstre liksom.

Eller mange runder rundt:-)

Skrevet

Har du ikke fått med deg at blinklys er ekstrautstyr i moderne biler?

Skrevet

Og det sies at de som ikke bruker blinklysene, er de som heller ikke vasker seg på hendene etter toalettbesøk... Hehe... Hjelper litt på irritasjonen å tenke på det kanskje...? ;)

Skrevet

Og det sies at de som ikke bruker blinklysene, er de som heller ikke vasker seg på hendene etter toalettbesøk... Hehe... Hjelper litt på irritasjonen å tenke på det kanskje...? ;)

Hehe, kanskje det er slik. Jeg er flink til å bruke blinklys og jeg vasker ofte hendene mine, etter hvert dobesøk og hver gang jeg skal spise. Ikke rart jeg blinker i god tid, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...