Gå til innhold

Mørkhudede menn, mer innpåslitne enn andre?


Fransiscka

Anbefalte innlegg

Jeg regner egentlig med veldig respons og heftige krangler nå, for jeg er jo kjent for å aldri legge skjul på MINE meninger, og er fryktelig direkte, men ærlig:)

SÅ, er mørkhudede menn mer innpåslitne og pågående enn andre? Eller er det bare jeg som har opplevd det?

Jeg tar eksempel fra siste tur på byen. Der var et knippe mørkhudede menn, og som alltid, utallige lyse.

Nå er jeg jo ganske livlig og pratsom, og er ikke den som står i ei krå og tier, så jeg danset jo stort sett med det meste som var. Men etter en dans med en mørkhåret ble jeg rimelig redd, da han forfulgte meg hele kvelden, ble stående og dra meg i armen, og skulle ha meg med, mase på gebrokkent engelsk, og faktisk ta tak i meg.

Er oppførselen deres annerledes?

Jeg har aldri opplevd en lys mann ikke slippe taket i meg om jeg vennlig bad ham slutte.

Jeg tenker jo som så, at disse har andre religioner, og deres kvinner som regel sitter hjemme og er flittige,mørke og godt tildekte. Min rake motsetning. Men burde de ikke innse at det ikke er slik i Norge?

Tror dere det er tilfelle at mørke menn lettere voldtar? Og er det deres, eller vår feil? Statistikken tilsier at det er flest utleninger som voldtar. Er det vår egen feil, siden vi er blonde, fagre, lettkledde og smilende mot alle?`eller er de som regel mer brutale og lettere får illebefinnende enn våre lyse, norske menn?

For dem ser kanskje mange norske jenter ut som "horer", med våre korte skjørt og lange hår. Men burde dem ikke respektere likevel?

Som sagt, regner med diskusjon nå. Men det er det som er så flott her inne! Kjedelig med alle disse "bruker jeg rett p-pille" spørsmålene.

Kom igjen, medsøstre, og brødre! (:))

LETS START!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg Fransiscka! Kvinnene er null verdt i slike land, det er vel derfor alt er som det er. Men oss norske jenter kan de ikke behandle på den måten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner også med at dette innlegget ditt vil sette sinnene i kok hos enkelte...men jeg er like fullt enig !! Bra skrevet. På tide at det ble tatt opp.

Dersom noen mørkhudede menn snakker til en og plystrer, f.eks. på ett utested eller på gata, og du ikke gidder å reagere på dem, så hender det at de føler at de "taper ansikt" overfor kameratflokken. Da kan situasjonen lett føles litt truende og ekkel. "Hai do ! Jai prata til dai !!"

Mørkhudede menn synes å tro at kvinner er til for å tjene dem og for deres forgodtbefinnende. Dette er de vant til hjemmefra. Viser til dokumentarfilmene i den senere tid på TV, der pakistanere f.eks. skyter sin egen mor....pga MISTANKE om noe. Ingen måtte jo tro at en ærbar familie som deres lot en slik kvinne som var heftet med MISTANKE om noen affære (med den lokale klokkemakeren eller slakteren eller hva det var) få leve videre !! Bevis ?? Pøh, de hefter seg da ikke med sånne bagateller....

Fullstendig skrudde er de !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belarus

Helt enig med deg Fransiscka! Kvinnene er null verdt i slike land, det er vel derfor alt er som det er. Men oss norske jenter kan de ikke behandle på den måten!!

Fransisca flørte ? Mørk mann har vunnet henne

..sånn er det bare :-)

Vi er jo så opptatt at de skal få ta med seg sin kurturelle

bakgrunn - nå må dere jaggu tenke, eller er det slik

at dere stemmer på Hagen ? Fydda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Fransiscka! Kvinnene er null verdt i slike land, det er vel derfor alt er som det er. Men oss norske jenter kan de ikke behandle på den måten!!

Hva mener dere med "de fra slike land" ?? Jeg syns ikke dere bør gre alle under en kam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Statistikken tilsier at det er flest utleninger som

voldtar."

Kan du komme med det statistiske grunnlaget ditt, så skal jeg gjerne kommentere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uååhhh.....gjeeeesssp....

Mulig du har et ego-bilde som ikke helt stemmer overens med virkeligheten, alt det dumme selvskrytet du innleder med, står i stil med det hjelpesløse nivået du legger deg på i innlegg etter innlegg. Hva med et lite løft, sånn kvalitetsmessig? Det er jo ingen snart som tar deg alvorlig! Alle som trener på noe, bruker å bli bedre, men til tross for at du "trener" så mye, så blir du jo dårligere og dårligere!

Finns det noe "høydehus" som øker intelligensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dette innlegget har under "seksualitet" å gjøre...

Selv har jeg også opplevd flere påtrengende mørkhudede innvandrere enn nordmenn, men merk at jeg når jeg skriver nordmenn så mener jeg allesom er født og oppvokst i Norge.

For dette er ikke et spørsmål om "rase", men KULTUR.

Dersom en gutt er vokst opp under muslim tro, og får innprentet at jenter som kler seg slik som vi i Norge gjør ikke er verd respekt, så er det ikke rart han blir forvirret når han kommer til Norge og skjønner at vi faktisk forventer nettopp respekt av ham. Han har gjerne hørt på forhånd at alle jenter som drikker alkohol og går på byen er "allemannseie", og skjønner ikke hvordan noen kan avvise ham siden han tror at norske jenter tar hvem som helst - helst flere for dagen.

Men selv kjenner jeg flere mørkhudede gutter som har vokst opp i landet vårt, og de oppfører seg ikke annerledes enn "vanlige" norske gutter. Men det forutsetter jo selvsagt at oppveksten har vært gitt delvis med norsk kultur.

Så det bunner i kultur og religion, islam nevnte jeg som et eksempel, det finnes flere eksempler på religioner/kulturer som kan gi et skjevt bilde på vestlige kvinner.

Så ikke bli rasende på disse guttene som bare ikke vet hvordan de skal oppføre seg, dersom ingen snakker med dem på en rolig måte og forklarer dem hva de gjør feil, så vil de aldri lære. De vil bare bli mer og mer forvirret og kanskje utvikle over tid et hat mot norske jenter som i verste fall kan utløse en voldtekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner også med at dette innlegget ditt vil sette sinnene i kok hos enkelte...men jeg er like fullt enig !! Bra skrevet. På tide at det ble tatt opp.

Dersom noen mørkhudede menn snakker til en og plystrer, f.eks. på ett utested eller på gata, og du ikke gidder å reagere på dem, så hender det at de føler at de "taper ansikt" overfor kameratflokken. Da kan situasjonen lett føles litt truende og ekkel. "Hai do ! Jai prata til dai !!"

Mørkhudede menn synes å tro at kvinner er til for å tjene dem og for deres forgodtbefinnende. Dette er de vant til hjemmefra. Viser til dokumentarfilmene i den senere tid på TV, der pakistanere f.eks. skyter sin egen mor....pga MISTANKE om noe. Ingen måtte jo tro at en ærbar familie som deres lot en slik kvinne som var heftet med MISTANKE om noen affære (med den lokale klokkemakeren eller slakteren eller hva det var) få leve videre !! Bevis ?? Pøh, de hefter seg da ikke med sånne bagateller....

Fullstendig skrudde er de !

"Hai do ! Jai prata til dai !!"

Tror jeg ler meg ihjel... :-D

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uååhhh.....gjeeeesssp....

Mulig du har et ego-bilde som ikke helt stemmer overens med virkeligheten, alt det dumme selvskrytet du innleder med, står i stil med det hjelpesløse nivået du legger deg på i innlegg etter innlegg. Hva med et lite løft, sånn kvalitetsmessig? Det er jo ingen snart som tar deg alvorlig! Alle som trener på noe, bruker å bli bedre, men til tross for at du "trener" så mye, så blir du jo dårligere og dårligere!

Finns det noe "høydehus" som øker intelligensen?

Spott høyner iallefall ikke intelligensen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hva dette innlegget har under "seksualitet" å gjøre...

Selv har jeg også opplevd flere påtrengende mørkhudede innvandrere enn nordmenn, men merk at jeg når jeg skriver nordmenn så mener jeg allesom er født og oppvokst i Norge.

For dette er ikke et spørsmål om "rase", men KULTUR.

Dersom en gutt er vokst opp under muslim tro, og får innprentet at jenter som kler seg slik som vi i Norge gjør ikke er verd respekt, så er det ikke rart han blir forvirret når han kommer til Norge og skjønner at vi faktisk forventer nettopp respekt av ham. Han har gjerne hørt på forhånd at alle jenter som drikker alkohol og går på byen er "allemannseie", og skjønner ikke hvordan noen kan avvise ham siden han tror at norske jenter tar hvem som helst - helst flere for dagen.

Men selv kjenner jeg flere mørkhudede gutter som har vokst opp i landet vårt, og de oppfører seg ikke annerledes enn "vanlige" norske gutter. Men det forutsetter jo selvsagt at oppveksten har vært gitt delvis med norsk kultur.

Så det bunner i kultur og religion, islam nevnte jeg som et eksempel, det finnes flere eksempler på religioner/kulturer som kan gi et skjevt bilde på vestlige kvinner.

Så ikke bli rasende på disse guttene som bare ikke vet hvordan de skal oppføre seg, dersom ingen snakker med dem på en rolig måte og forklarer dem hva de gjør feil, så vil de aldri lære. De vil bare bli mer og mer forvirret og kanskje utvikle over tid et hat mot norske jenter som i verste fall kan utløse en voldtekt...

Fransiscka besøker aldri andre fora enn Seksualitet, den dama vil nok falle enda mer igjennom hvis hun dristet seg inn på andre temaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spott høyner iallefall ikke intelligensen......

I fortvilelsen over at man skal måtte "drass" med slike som Fransiscka her, så er det naturlig, og svært menneskelig, å ty til hard lut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, senest i går kveld kl 21 gikk jeg en tur over Ekebergsletta (langs veien). Da kom en mann ca 45 år med en gutt ca 16 år(sønnen?) av asiatisk opprinnelse - gående mot meg. De stirret begge to, og gutten/sønnen smilte sleskt og sa:

"...kan jeg være med deg hjem ikveld eller...?" på gebrokkent norsk. Mannen/faren bare stirret på meg. MEG!! Ikke gutten!!!!

(hva jeg gikk kledt i er igrunn irrelevant, men jeg var altså anstendig antrukket!)

Men hva gjorde jeg? Jeg så nok ganske forundret ut, men ignorerte dem fullstendig og gikk videre.

Hva burde jeg gjort? Jo, jeg burde stoppet og sett dem begge opp i ansiktet og sagt: "Unnskyld meg! Slik sier man ikke i Norge!!" (evt droppet "i Norge" da det antakelig ville blitt for provoserende).

Jeg undrer meg nå om det kan finnes en norsk (europeisk) far og sønn som kunne fått seg til å oppføre seg slik?

Selvsagt er kulturen og religionen deres slik - den vanlige unnskyldningen er at de ikke vet bedre. Men når innvandrere ikke får tilstrekkelig opplæring i norsk kultur idèt de får oppholdstillatelse i Norge -

...da er vi bare nødt til å svare dem, lære og forklare, istedet for å ignorere deres oppførsel. Ignoranse gjør det bare enklere for dem, et nei syns de bare er sjarmerende og sjekkingen blir mer utfordrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uååhhh.....gjeeeesssp....

Mulig du har et ego-bilde som ikke helt stemmer overens med virkeligheten, alt det dumme selvskrytet du innleder med, står i stil med det hjelpesløse nivået du legger deg på i innlegg etter innlegg. Hva med et lite løft, sånn kvalitetsmessig? Det er jo ingen snart som tar deg alvorlig! Alle som trener på noe, bruker å bli bedre, men til tross for at du "trener" så mye, så blir du jo dårligere og dårligere!

Finns det noe "høydehus" som øker intelligensen?

Kan ikke uttale meg om Fransiscka's intelligens, for jeg kan ikke huske at hun har kommet med noen store blemmer her tidligere, MEN dere to, grey og af, må jo være menn?

Dere har tydeligvis ikke et snev av erfaring på dette området. Jeg har bodd 4 år delvis Oslo øst, og delvis Oslo sentrum, og ikke kom og fortell meg noe annet enn at tilrop,direkte slibrigheter type:"Få sleike fitta di a hora" og værre enn det, er et typisk "mørkhudet-mann" syndrom!

Svarer du ikke, er det ikke snakk om å la deg gå, men rett og slett å bli holdt igjen, noe jeg har opplevd en del ganger. (Jeans og frakk er det horete?)

Jeg syns det er synd at det skal være sånn at vi sitter og generaliserer på denne måten. Men som jente/dame så opplever vi faktisk en del trakkasering som setter "mørkhudete" i en bås. Synd men sant! Men jeg snakker ikke om alle! For jeg har truffet de som faktisk tenker med hodet og ikke pikken når det gjelder oss norske, bare så det er sagt.

Men uansett, gutter(?),face the facts, ta av dere fotform skoa og frike skjerfet, for det her vet dere ingenting om. Det _er_ kultur forskjeller, enten vi vil det eller ei. Noen av disse er ikke bare fargerike og eksotiske, selv om det er mange av dem også. Vi må ikke bare lukke øynene og ignorere det ubehagelige, uansett hvor liberale vi gjerne vil være.

Bruk heller tiden på å lære dem opp i skikk og bruk!

Og la oss være i fred, eller hvertfall flørt på en hyggelig måte, for det går an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke uttale meg om Fransiscka's intelligens, for jeg kan ikke huske at hun har kommet med noen store blemmer her tidligere, MEN dere to, grey og af, må jo være menn?

Dere har tydeligvis ikke et snev av erfaring på dette området. Jeg har bodd 4 år delvis Oslo øst, og delvis Oslo sentrum, og ikke kom og fortell meg noe annet enn at tilrop,direkte slibrigheter type:"Få sleike fitta di a hora" og værre enn det, er et typisk "mørkhudet-mann" syndrom!

Svarer du ikke, er det ikke snakk om å la deg gå, men rett og slett å bli holdt igjen, noe jeg har opplevd en del ganger. (Jeans og frakk er det horete?)

Jeg syns det er synd at det skal være sånn at vi sitter og generaliserer på denne måten. Men som jente/dame så opplever vi faktisk en del trakkasering som setter "mørkhudete" i en bås. Synd men sant! Men jeg snakker ikke om alle! For jeg har truffet de som faktisk tenker med hodet og ikke pikken når det gjelder oss norske, bare så det er sagt.

Men uansett, gutter(?),face the facts, ta av dere fotform skoa og frike skjerfet, for det her vet dere ingenting om. Det _er_ kultur forskjeller, enten vi vil det eller ei. Noen av disse er ikke bare fargerike og eksotiske, selv om det er mange av dem også. Vi må ikke bare lukke øynene og ignorere det ubehagelige, uansett hvor liberale vi gjerne vil være.

Bruk heller tiden på å lære dem opp i skikk og bruk!

Og la oss være i fred, eller hvertfall flørt på en hyggelig måte, for det går an!

Skjønte ikke helt hvorfor du retta det innlegget til meg.

Klart er det forskjeller i kultur/bakgrunn og dette påvirker hvordan vi oppfører oss.

Om mørkhuda menne er mer innpåslitne og norske menn mer kjedelige har jeg ikke tatt stilling til.

Fransisckas originale innlegg sa ikke noe om hennes oppførsel etter dansen, hun beskrev bare hans.

Hvis hun f.x bare snudde ryggen til og ikke sa fra (slik noen overlegne jenter har en tendens til å gjøre) så skjønner jeg godt at det kan ta litt tid før noen tar hintet. Spesielt om de er fulle og kåte og ikke vant til den måten å være på fra egen kultur.

Fransiscka skrev som om den mørkehuda umiddelbart skulle forstå at når flørten var over for henne så skulle han fordufte. (ok, satt litt på spissen) Derfor spurte jeg om hva mer Fransiscka gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hvorfor du retta det innlegget til meg.

Klart er det forskjeller i kultur/bakgrunn og dette påvirker hvordan vi oppfører oss.

Om mørkhuda menne er mer innpåslitne og norske menn mer kjedelige har jeg ikke tatt stilling til.

Fransisckas originale innlegg sa ikke noe om hennes oppførsel etter dansen, hun beskrev bare hans.

Hvis hun f.x bare snudde ryggen til og ikke sa fra (slik noen overlegne jenter har en tendens til å gjøre) så skjønner jeg godt at det kan ta litt tid før noen tar hintet. Spesielt om de er fulle og kåte og ikke vant til den måten å være på fra egen kultur.

Fransiscka skrev som om den mørkehuda umiddelbart skulle forstå at når flørten var over for henne så skulle han fordufte. (ok, satt litt på spissen) Derfor spurte jeg om hva mer Fransiscka gjorde.

Ser jo det nå...

Sorry, jeg ble bare revet litt med.

Tilgitt? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...