Gå til innhold

Mørkhudede menn, mer innpåslitne enn andre?


Fransiscka

Anbefalte innlegg

"Statistikken tilsier at det er flest utleninger som

voldtar."

Kan du komme med det statistiske grunnlaget ditt, så skal jeg gjerne kommentere dette.

Stortinget vedtok jo for flere år siden og IKKE lage en slik statistikk. Rett og slett fordi sannheten er farlig for det norske folk.

Men det er lov og bruke både hodet, øyne og ører allikevel..

Tror du seriøst at innvadrere ikke er overrepresentert når det gjelder voldtekter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har flere venner som er fra forskjellige land, og det som er felles for de som er fra muslimske land er at de som oftest har et kvinnesyn som det du nevner. Og de er ikke flaue over det en gang! En av dem er fra Marokko, og han sa at kvinner som lå med folk før ekteskapet ble sett på som horer der. Og det gjør han også. Han kunne aldri tenke seg å gifte seg med en jente som ikke var jomfru, men for mennene er det helt greit å leve litt. Dersom jeg skal stole på ham så er kvinnene der nede som er litt frimodige ganske opportunistiske, og går etter menn med penger. Etter hans eget utsagn er det vanlig for dem som har penger nok til å tiltrekke dem (gjerne med flashy BMW e.l.) går gjennom flere slike jenter før de slår seg til ro og gifter seg med en jomfru. Om det er sant eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men det er tydelig at han har dratt med seg kvinnesynet sitt fra hjemlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hai do ! Jai prata til dai !!"

Tror jeg ler meg ihjel... :-D

*LOL*

I utgangspunktet synest jeg denne diskusjonen kunne være interessant, at det kunne gå an å diskutere med andre i forumet, se på begge sider av saken etc....

MEN, slike flåsete uttalelser som "Hai do ! Jai prata til dai !!" trenger vi vel ikke om vi skal te oss som de intelligente menneskene vi er? At du i tillegg ler av det og kommenterer det, hmmm.... det sier noe om forståelsen og diskusjonsteknikk.....

Hvor god tror du at du selv ville bli til å snakke skikkelig god spansk/paistansk/whatever ? Tenker på tonefall, gramatikk og uttalelser.

Spar oss for usakeligheter som dette, la oss diskutere det saken gjelder!

Selv har jeg også opplevd noe av det Fransiscka snakker om. Jeg er hverken lettkledd, lyshåret, eller noen modell og jeg oppfører meg tekkelig.

Jeg respekterer alle kulturer og mennesker, men vil ikke identifisere meg med det. Jeg har problemer med å si meg enig i mye at det muslimsk religion/kultur står for. Deres kvinnesyn (kontra mannesyn) er det jeg sliter mest med. Norge er et likestillingens land, tror noe av problematikken i forhold til f. eks. muslimer ligger her.

Vi ser store endringer hos de som er fler-generasjons barn. Det synliggjøres mere miljø enn arv hos disse menneskene (av begge kjønn). Ting tar tid og kulturendringene er enorme!

Kunne ha skrevet om dette til krampa tar meg, men avslutter nå med å si at:

Vi har alle ansvar for egne handlinger og eget liv, det er ingen som kan leve det for deg. Noen er flinkere til å si i fra skikkelig om noe føles galt, andre igjen, sier en ting og utøver noe annet (alt ettersom hvem som "ser"). Noen trenger også tydeligere beskjed for å skjønne poenget......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet synest jeg denne diskusjonen kunne være interessant, at det kunne gå an å diskutere med andre i forumet, se på begge sider av saken etc....

MEN, slike flåsete uttalelser som "Hai do ! Jai prata til dai !!" trenger vi vel ikke om vi skal te oss som de intelligente menneskene vi er? At du i tillegg ler av det og kommenterer det, hmmm.... det sier noe om forståelsen og diskusjonsteknikk.....

Hvor god tror du at du selv ville bli til å snakke skikkelig god spansk/paistansk/whatever ? Tenker på tonefall, gramatikk og uttalelser.

Spar oss for usakeligheter som dette, la oss diskutere det saken gjelder!

Selv har jeg også opplevd noe av det Fransiscka snakker om. Jeg er hverken lettkledd, lyshåret, eller noen modell og jeg oppfører meg tekkelig.

Jeg respekterer alle kulturer og mennesker, men vil ikke identifisere meg med det. Jeg har problemer med å si meg enig i mye at det muslimsk religion/kultur står for. Deres kvinnesyn (kontra mannesyn) er det jeg sliter mest med. Norge er et likestillingens land, tror noe av problematikken i forhold til f. eks. muslimer ligger her.

Vi ser store endringer hos de som er fler-generasjons barn. Det synliggjøres mere miljø enn arv hos disse menneskene (av begge kjønn). Ting tar tid og kulturendringene er enorme!

Kunne ha skrevet om dette til krampa tar meg, men avslutter nå med å si at:

Vi har alle ansvar for egne handlinger og eget liv, det er ingen som kan leve det for deg. Noen er flinkere til å si i fra skikkelig om noe føles galt, andre igjen, sier en ting og utøver noe annet (alt ettersom hvem som "ser"). Noen trenger også tydeligere beskjed for å skjønne poenget......

Så er ikke dette et sted for konkurranser i "diskusjonsteknikk" heller.

Bevare meg vel, snakk om å sette nesen i været...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå ganske overrasket og stolt av alle de fornuftige jenter som virkelig turde ytre frem hva de mente om saken. Takk Gud for at vi ikke er som de inneslutta, tildekkede kvinnene i flere land, som aldri tør åpne kjeften.

Jenter som dere, lyser det respekt og forståeklse av!! TAkk og bukk! :)

Hva gjorde jeg etter episoden? Etter dansen smilte jeg og sa at nå skulle jeg vandre videre, ta enda en pils, og snakke med venner. Fyren kom etter meg og ble stående og dra meg i armen og ble bare mer og mer irritert da jeg forsøkte dra til meg armen. Jeg ble først redd og irritert, og ropte til ham at han skulle holde opp. Uten respons. Jeg forsøkte si at jeg faktisk ikke orket stå her, og at jeg skulle videre, men samme hvor jeg slet, holdt han armen min. Heldigvis kom en veldig god venn og bad ham holde seg langt unna meg, siden han faktisk vat typen min, sa han. Den mørkhuden slapp armen min for noen sekunder og ble stående og måpe, men deretter rettet han blikket mot meg igjen og begynte dra meg i armen. Min venn gjorde seg forbanna, jagde ham vekk, og passet på meg resten av kvelden, der en innpåsliten mann gikk i hælene på meg og stirret på meg konstant. Min venn kjørte meg også hjem etter endt fest.

Til Grey vil jeg bare si: Hvorfor leser du innleggene mine, du da? Jeg regner med du er en ung, barnslig (og mørkhudet??) fyr som er irritert fordi du aldri får deg damer, og retter ditt hat på alt som måtte skje rundt deg. NEI, jeg er aldri i andre forumer. hvorfor skulle jeg det`? Det interesserer meg ikke overhodet, og da burde det heller ikke angå deg hva jeg gjør, og ikke gjør. Pass ditt eget liv, og les heller andre forumer og svar, enn mine, dersom du virkelig føler deg lav og lite verdt.

Syns du det lyser egoiske av meg? Haha, en ting kan man jo bare si med det samme, har man ikke en smule selvtillitt her i livet, kommer man fryktelig kort. Kanskje det er der feilen din ligger? Jeg har aldri hatt noen egoistisk holdning, men sjenert og usynlig har jeg aldri orket være.

Jeg kan ikke si seg følte meg stolt og bra fordi en svart mann rettet seg min interesse. Jeg følte meg bare kvalm og irritert.

Nei, les andres innlegg isteden da, evt forsøk få deg mer selvtillitt selv, så kanskje du slipper skrive og rakke ned på andre.

TAKK for min selvtillitt, at jeg overhodet ikke bryr meg om deg! :)

En alltid smilende og lykkelig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nottinghill

Menn fra diverse kulturer som er ganske forskjellig fra Norges kultur er absolutt mer pågående enn norske gutter generelt. Oi det ble en lang setning;)

Men husk at det er ikke "hudfargen" deres som gjør at de er så innpåslitne. Det er fordi de har vokst opp og fått ganske så forskjellig måte å oppføre seg på sosialt med andre mennesker. Og det er vel ingen hemmelighet at mange innvandrere har tankegangen : Norske jenter = horer. Bare så synd at mange av jentene ikke akkurat viser det motsatte av "teorien" mange innvandrere har.

Vi kan jo for eksempel se på hvor forskjellig norske gutter også oppfører seg. Det har også med hvilken "kultur" de for eksempel har i venneflokken. Er det en venneflokk som oppfordrer til mannsgris oppførsel, ja da vet vi hvilken retning det går... Er det derimot en venneflokk der de har mer respekt for jenter, da er oppførselen også deretter. Logisk nok:)

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, senest i går kveld kl 21 gikk jeg en tur over Ekebergsletta (langs veien). Da kom en mann ca 45 år med en gutt ca 16 år(sønnen?) av asiatisk opprinnelse - gående mot meg. De stirret begge to, og gutten/sønnen smilte sleskt og sa:

"...kan jeg være med deg hjem ikveld eller...?" på gebrokkent norsk. Mannen/faren bare stirret på meg. MEG!! Ikke gutten!!!!

(hva jeg gikk kledt i er igrunn irrelevant, men jeg var altså anstendig antrukket!)

Men hva gjorde jeg? Jeg så nok ganske forundret ut, men ignorerte dem fullstendig og gikk videre.

Hva burde jeg gjort? Jo, jeg burde stoppet og sett dem begge opp i ansiktet og sagt: "Unnskyld meg! Slik sier man ikke i Norge!!" (evt droppet "i Norge" da det antakelig ville blitt for provoserende).

Jeg undrer meg nå om det kan finnes en norsk (europeisk) far og sønn som kunne fått seg til å oppføre seg slik?

Selvsagt er kulturen og religionen deres slik - den vanlige unnskyldningen er at de ikke vet bedre. Men når innvandrere ikke får tilstrekkelig opplæring i norsk kultur idèt de får oppholdstillatelse i Norge -

...da er vi bare nødt til å svare dem, lære og forklare, istedet for å ignorere deres oppførsel. Ignoranse gjør det bare enklere for dem, et nei syns de bare er sjarmerende og sjekkingen blir mer utfordrende.

til Betty blue!

JEG KUNNE IKKE VÆRT MER ENIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvorfor er ikke du på stortinget??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fransisca flørte ? Mørk mann har vunnet henne

..sånn er det bare :-)

Vi er jo så opptatt at de skal få ta med seg sin kurturelle

bakgrunn - nå må dere jaggu tenke, eller er det slik

at dere stemmer på Hagen ? Fydda :)

Jeg synes det er tullete å forsvare slik oppførsel med utsangn som: "ikke ta alle under en kam" og "om francheska flørtet eller ikke!"

Poenget er at slik oppførsel TOLERERES IKKE!!!!!

Den skal ikke forsvares, og det er ikke de vel-oppdragne utlendingene som kritiseres, og det tror jeg de også skjønner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belarus

Jeg synes det er tullete å forsvare slik oppførsel med utsangn som: "ikke ta alle under en kam" og "om francheska flørtet eller ikke!"

Poenget er at slik oppførsel TOLERERES IKKE!!!!!

Den skal ikke forsvares, og det er ikke de vel-oppdragne utlendingene som kritiseres, og det tror jeg de også skjønner!!

Så du smiletegnene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet synest jeg denne diskusjonen kunne være interessant, at det kunne gå an å diskutere med andre i forumet, se på begge sider av saken etc....

MEN, slike flåsete uttalelser som "Hai do ! Jai prata til dai !!" trenger vi vel ikke om vi skal te oss som de intelligente menneskene vi er? At du i tillegg ler av det og kommenterer det, hmmm.... det sier noe om forståelsen og diskusjonsteknikk.....

Hvor god tror du at du selv ville bli til å snakke skikkelig god spansk/paistansk/whatever ? Tenker på tonefall, gramatikk og uttalelser.

Spar oss for usakeligheter som dette, la oss diskutere det saken gjelder!

Selv har jeg også opplevd noe av det Fransiscka snakker om. Jeg er hverken lettkledd, lyshåret, eller noen modell og jeg oppfører meg tekkelig.

Jeg respekterer alle kulturer og mennesker, men vil ikke identifisere meg med det. Jeg har problemer med å si meg enig i mye at det muslimsk religion/kultur står for. Deres kvinnesyn (kontra mannesyn) er det jeg sliter mest med. Norge er et likestillingens land, tror noe av problematikken i forhold til f. eks. muslimer ligger her.

Vi ser store endringer hos de som er fler-generasjons barn. Det synliggjøres mere miljø enn arv hos disse menneskene (av begge kjønn). Ting tar tid og kulturendringene er enorme!

Kunne ha skrevet om dette til krampa tar meg, men avslutter nå med å si at:

Vi har alle ansvar for egne handlinger og eget liv, det er ingen som kan leve det for deg. Noen er flinkere til å si i fra skikkelig om noe føles galt, andre igjen, sier en ting og utøver noe annet (alt ettersom hvem som "ser"). Noen trenger også tydeligere beskjed for å skjønne poenget......

Ehh, var den til meg eller?

Hvis den er det, så vil jeg gjerne forklare meg.

For du har tydeligvis ikke opplevd dem på nært hold slik som jeg gjør hele tiden. De er innpåtrengende og moralløs.

Jeg har ALLTID hatt dem etter meg, sikkert fordi jeg er blond.

Jeg har ALDRI lagt opp til det selv, de bare MÅ kommentere meg hele tiden. HVis du ikke har opplevd dem på min måte, synes jeg ikke at du skal uttale deg om ting som du tydeligvis ikke har peiling på!!!

Jeg får vi aldri fred fra dem. Og hvis jeg ser noen av dem, snur jeg meg bort fordi jeg ikke vil ha kontakt med dem, for de skremmer meg med alt dette maset og plukkingen deres.

Jeg legger ikke opp til det i det hele tatt. Tvert imot.

Allikevel er de der i flokk hele tiden.

Det må jo gå an å ha en noenlunde bra utseende uten å ha dem pustende i nakken hele tiden. Norske menn respektere deg for den du er, selvfølgelig med unntak, men ikke på langt nær lik som mørkhudete. Det tar pinadø aldri slutt.

Hva om du reiser til deres land, vil ikke du respektere normene og reglene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Ehh, var den til meg eller?

Hvis den er det, så vil jeg gjerne forklare meg.

For du har tydeligvis ikke opplevd dem på nært hold slik som jeg gjør hele tiden. De er innpåtrengende og moralløs.

Jeg har ALLTID hatt dem etter meg, sikkert fordi jeg er blond.

Jeg har ALDRI lagt opp til det selv, de bare MÅ kommentere meg hele tiden. HVis du ikke har opplevd dem på min måte, synes jeg ikke at du skal uttale deg om ting som du tydeligvis ikke har peiling på!!!

Jeg får vi aldri fred fra dem. Og hvis jeg ser noen av dem, snur jeg meg bort fordi jeg ikke vil ha kontakt med dem, for de skremmer meg med alt dette maset og plukkingen deres.

Jeg legger ikke opp til det i det hele tatt. Tvert imot.

Allikevel er de der i flokk hele tiden.

Det må jo gå an å ha en noenlunde bra utseende uten å ha dem pustende i nakken hele tiden. Norske menn respektere deg for den du er, selvfølgelig med unntak, men ikke på langt nær lik som mørkhudete. Det tar pinadø aldri slutt.

Hva om du reiser til deres land, vil ikke du respektere normene og reglene deres?

Noen mørkhudete menn er mer innpåslite enn andre, men slik er det jo også med enkelte lyshudete, også av norsk opprinnelse. Det har noe med manglende respekt for medmemnnesker å gjøre. Man tar seg friheter og fredigheter av en eller annen grunn, fordi man har penger, posisjon, er dum og ufølsom, og noen gjør det kanskje også fordi de speskulerer i sin hudfarge, utnytter sin posisjon som innvandrer eller flyktning til å ta seg visse friheter.

Det typiske er at det alltid er menn, ikke mørkhudete kvinner. Det er mannfolka som tradisjonen tro tar seg friheter til å forsyne seg av det de ser rundt seg av attraktive kvinner.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Menn fra diverse kulturer som er ganske forskjellig fra Norges kultur er absolutt mer pågående enn norske gutter generelt. Oi det ble en lang setning;)

Men husk at det er ikke "hudfargen" deres som gjør at de er så innpåslitne. Det er fordi de har vokst opp og fått ganske så forskjellig måte å oppføre seg på sosialt med andre mennesker. Og det er vel ingen hemmelighet at mange innvandrere har tankegangen : Norske jenter = horer. Bare så synd at mange av jentene ikke akkurat viser det motsatte av "teorien" mange innvandrere har.

Vi kan jo for eksempel se på hvor forskjellig norske gutter også oppfører seg. Det har også med hvilken "kultur" de for eksempel har i venneflokken. Er det en venneflokk som oppfordrer til mannsgris oppførsel, ja da vet vi hvilken retning det går... Er det derimot en venneflokk der de har mer respekt for jenter, da er oppførselen også deretter. Logisk nok:)

vennlig hilsen

Ja, mange mørkhudete og andre innvandrere har blitt oppdratt til å betrakte skandinaviske jenter som lette på tråden. I tillegg kommer at de ofte også er oppdratt i en typisk mannskultur, hvor det å forsyne seg med kvinner er helt greit, mens den kvinnen man til sist velger som ektefelle skal være ren og "ubesmittet".

Mannssjåvinisme med andre ord.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Vel, senest i går kveld kl 21 gikk jeg en tur over Ekebergsletta (langs veien). Da kom en mann ca 45 år med en gutt ca 16 år(sønnen?) av asiatisk opprinnelse - gående mot meg. De stirret begge to, og gutten/sønnen smilte sleskt og sa:

"...kan jeg være med deg hjem ikveld eller...?" på gebrokkent norsk. Mannen/faren bare stirret på meg. MEG!! Ikke gutten!!!!

(hva jeg gikk kledt i er igrunn irrelevant, men jeg var altså anstendig antrukket!)

Men hva gjorde jeg? Jeg så nok ganske forundret ut, men ignorerte dem fullstendig og gikk videre.

Hva burde jeg gjort? Jo, jeg burde stoppet og sett dem begge opp i ansiktet og sagt: "Unnskyld meg! Slik sier man ikke i Norge!!" (evt droppet "i Norge" da det antakelig ville blitt for provoserende).

Jeg undrer meg nå om det kan finnes en norsk (europeisk) far og sønn som kunne fått seg til å oppføre seg slik?

Selvsagt er kulturen og religionen deres slik - den vanlige unnskyldningen er at de ikke vet bedre. Men når innvandrere ikke får tilstrekkelig opplæring i norsk kultur idèt de får oppholdstillatelse i Norge -

...da er vi bare nødt til å svare dem, lære og forklare, istedet for å ignorere deres oppførsel. Ignoranse gjør det bare enklere for dem, et nei syns de bare er sjarmerende og sjekkingen blir mer utfordrende.

Kulturen deres er ikke slik!Syke og rare folk fins i alle folkeslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kulturen deres er ikke slik!Syke og rare folk fins i alle folkeslag!

Det er altså et helt år siden vi hadde diskusjonen, men selvfølgelig aldri for sent med et lite innspill....

Så velkommen etter!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er altså et helt år siden vi hadde diskusjonen, men selvfølgelig aldri for sent med et lite innspill....

Så velkommen etter!!!

:)

Jada det er det men du vet, hvis jeg leser gamle innlegg så er det sikkert flere som gjør det, også :) Så DERFOR ville jeg komme med mitt innspill :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...