Gå til innhold

p piller

Gjest p pille bruker

Anbefalte innlegg

Gjest p pille bruker
Skrevet

er det farlig å ta 3 p piller samtidig, dersom jeg har glemt pillen de to siste dagene, og i tillegg skal ta en for idag?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei det tror jeg ikke...

Men du er nok ikke like "sikker"...

Persille1365381127
Skrevet

Nei, det er ikke farlig - men prevansjonsmessig er det ikke trygt før om 14 dager igjen.

Gjest pærebrus875
Skrevet

Nei, det er ikke farlig - men prevansjonsmessig er det ikke trygt før om 14 dager igjen.

14 dager er feil forresten, vi diskutere det i en annen tråd. Mulig det er minipiller dette gjelder for? Jeg har kun hørt 8 dager, og det hadde de i andre tråden også. Sto i pakningen til hun som lurte fant hun ut, og hun går på en annen type enn meg også. Så det er drøyt lenge å måtte holde seg unna sex om man gjør det for ingen nytte :-)

Står dette i pakningsvedlegget ditt, så gjelder det for den typen, neppe for så mange flere, om det ikke er for minipiller generellt.

Gjest pærebrus875
Skrevet

Det hjelper vel uansett ikke å ta 3 piller idag, når det er gått over 36 timer mellom pille 1 og 2, og pille 2 og 3. Da regnes de som glemt, og glemt kan ikke "angres" slik.

Husk pillene dine heller ;-). Noen sier de kan bli uvel av å ta så mange samtidig, så ville ikke gjort det, spesielt ikke når det ikke er noen vits. Fortsett fra idag av på pillen du skulle tatt, og vent 8 dager (om det ikke står 14 i pakningsvedlegget ditt slik flere her påstår, men for mange piller er det kun 8).

Om du glemmer mange i løpet av en måned så bruk kondom lengre, for sjansen for at du får eggløsning av en glemt pille øker etter det jeg har skjønt for hver gang man glemmer i en syklus.

Gjest p pille bulker
Skrevet

Det hjelper vel uansett ikke å ta 3 piller idag, når det er gått over 36 timer mellom pille 1 og 2, og pille 2 og 3. Da regnes de som glemt, og glemt kan ikke "angres" slik.

Husk pillene dine heller ;-). Noen sier de kan bli uvel av å ta så mange samtidig, så ville ikke gjort det, spesielt ikke når det ikke er noen vits. Fortsett fra idag av på pillen du skulle tatt, og vent 8 dager (om det ikke står 14 i pakningsvedlegget ditt slik flere her påstår, men for mange piller er det kun 8).

Om du glemmer mange i løpet av en måned så bruk kondom lengre, for sjansen for at du får eggløsning av en glemt pille øker etter det jeg har skjønt for hver gang man glemmer i en syklus.

ok,takk for svar...glemte vel egentlig å si at grunnen til at jeg ville utsette dem var pga.jeg ville hoppe ove rmensen ved å ikke ta en pillefri uke..pleie rofte å gjøre det.trenger nemlig ikke prevensjon,så den delen er ikke så farlig:) fikk likevel mensen nå..æsj.bortkasta penger :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...