Gå til innhold

lekkasje under bil

Gjest Har du greie på bil?

Anbefalte innlegg

Gjest Har du greie på bil?
Skrevet

Jeg hadde parkert bilen min i garasjen noen timer i dag og når jeg kom ut for å kjøre hadde det lekket ett eller annet fra under bila.Det hadde kommet ganske langt bak,ved bak hjulene.Kjøre litt og parkerte i en garasje i ett kjøpesenter og da skjedde det samme når jeg hentet bilen.Hva kan det være?.Diesel lekkasje?.Kan jeg kjøre med den?

Skrevet

Da må du bokstavelig talt stikke fingeren i jorda (der veska ligger) for deretter å lukte på fingeren, kjenne på konsistensen.

Er det vann, bensin/diesel, olje eller bremseveske?

Skrevet

Først må du finne ut hvilke type væske det er. Gjør som Geir sier, stikk fingeren ned i dette og finn ut hva det lukter og hvordan det kjennes.

Er det olje, så kjenner du jo det, den er jo glatt og kan enten være mørk eller ganske lys brun.

Er det drivstoff, så vil lukten avsløre hva det er.

Er det bremsevæske, så er den litt tørr å ta på, den er blank, men du kjenner at det ikke er drivstoff eller olje. Den smører dårlig.

Farlig vil jeg ikke se det er, uansett hva det er og hvis mengden ikke er stor. Men hadde det vært bremsevæske, så går det ikke så lenge før bremselampen i bilen begynner å lyse. Samme lampen som når håndbrekket står på.

Det kan være vann også, så kjenn etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...