Gå til innhold

Voksen dame som ber moren om vaskehjelp.

Anbefalte innlegg

Gjest førjuls-stress
Skrevet

En venninne sa til meg at hun hadde sagt til moren at hun godt kunne hjelpe til hos henne, for det var så mye med unger og vasking i hverdagen! Denne venninnen er faktisk hjemmeværende og har nå barn i barnehagen! Dagene har hun altså hjemme alene.

Jeg blander meg ikke, og jeg vet dere kommer til å si at jeg ikke har noe med det. Men som venninne sa jeg altså til henne at jeg ikke hadde bedt min mor om hjelp til vask.

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

8

• petter smart

5

• mariaflyfly

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kanskje hater hun å vaske?

Nei, jeg ville aldri bedt min mor om hjelp, men når hun er på besøk så svinger hun vaskefilla om hun får lov... Å det blir såååå reint og fint når hun vasker. DET er deilig:o)

Skrevet

En (tidligere) venninne av meg, som går i halv stilling og har halvstore unger i skolealder, har sin mor som ukentlig vaskehjelp. Moren skifter også på alle senger, inkludert sin datter og svigersønns.

En annen venninne har moren som fast julevasker, da tas alle rom skikkelig. Dette skjer mens min venninne er på jobb.

Disse venninnene "forsvarer" valget med at alternativet hadde vært vaskehjelp som skulle ha betalt for tjenestene. Personlig ville jeg valgt vaskehjelp utenfra, å skulle ha min egen mor til å gå gjennom huset mitt - inkludert soverommet - jevnlig blir i overkant for meg.

Men jeg er ikke et slik mamma-"barn", da.

Vi gjør ting forskjellig, og som du selv sier - vi har jo ikke noe med det, selv om vi ikke ville valgt slik sjøl.

Skrevet

Nei, du har ingenting med det.

Jeg ser forøvrig ikke den helt store forskjellen på dette og at jeg har faren min sin vaskehjelp til å ta huset mitt før jul. Det er ei dame på 60+ og det er ingen slinger i valsen når hun kommer og vasker!

Gjest førjuls-stress
Skrevet

Nei, du har ingenting med det.

Jeg ser forøvrig ikke den helt store forskjellen på dette og at jeg har faren min sin vaskehjelp til å ta huset mitt før jul. Det er ei dame på 60+ og det er ingen slinger i valsen når hun kommer og vasker!

Moren har nok å gjøre, og venninnen min har også sagt at moren er sliten. Derfor reagerer jeg på at hun ber moren om hjelp.

Ja, jeg har ikke noe med det-men jeg føler det er litt frekt.

Jeg har lest her en gang at noen som ba foreldre sitte barnevakt fikk litt pes for det, men dette skal liksom være greit?

Skrevet

Jeg hadde aldri bedt min mor om å vaske hos meg. Aldri.

Husker jeg jobbet sammen med en godt voksen dame (hun ble pensjonist) og hun skulle til sin datter i hovedstaden og vaske til jul. Da jeg sa at jeg aldri kunne tenke meg at min mor skulle vaske hos meg ble hun snurt. *Hehe*

Annonse

Skrevet

Nå vet du ikke sikkert hvordan venninnen din har det. Kanskje livet er litt for mye for henne akkurat nå.

Jeg ville selvfølgelig ikke bedt moren min om å vaske leiligheten min, men hun hjelper til når hun er på besøk. Hun vasket og skrubbet hele verandaen min forrige gang, mens jeg sov ut etter en kveld på byen. Da jeg nylig hadde gått fra samboeren min tok hun med Squishy ut, mens jeg fikk gjort litt husarbeid. Når jeg er hos henne gjør jeg bare dagligdagse ting, som å lage middag, sette inn og ta ut av oppvaskmaskinen, sette på klesvask og henge opp klær.

Det er fint at man kan hjelpe hverandre :)

Gjest førjuls-stress
Skrevet

Hvordan skal da yrkesaktive mødre rekke å vaske?

?

Venninnen min er ikke i arbeid! Hun har barn i skole og barnehage, så hun har timer alene hjemme der hun kan gjøre det hun vil!

Selv om man jobber får man tid til å gjøre noe hjemme.

Skal man liksom bli avhengig av moren også når man er voksen og skal passe sitt eget hjem? Det er ikke slik at hun vasker hos moren sin.

Skrevet

Nok et eksempel på hvor late kvinner er blitt de seneste årene.

Kvinner bruker vesentlig mindre tid på husarbeid nå enn for bare noen tiår siden.

De bruker mindre tid på husarbeid+jobb enn de gjorde før.

Samtidig bruker menn mer tid totalt på husarbeid+jobb enn kvinner.

Og her har vi en kvinne som ikke engang er i arbeid og likevel ikke gidder gjøre husarbeid. Jeg ville skjemtes om det var meg (eller min samboer).

Jeg håper inderlig for hennes skyld at hun sliter med depresjoner eller noe annet alvorlig, for ellers var dette det mest patetiske jeg har hørt på lenge.

Skrevet

Nå vet du ikke sikkert hvordan venninnen din har det. Kanskje livet er litt for mye for henne akkurat nå.

Jeg ville selvfølgelig ikke bedt moren min om å vaske leiligheten min, men hun hjelper til når hun er på besøk. Hun vasket og skrubbet hele verandaen min forrige gang, mens jeg sov ut etter en kveld på byen. Da jeg nylig hadde gått fra samboeren min tok hun med Squishy ut, mens jeg fikk gjort litt husarbeid. Når jeg er hos henne gjør jeg bare dagligdagse ting, som å lage middag, sette inn og ta ut av oppvaskmaskinen, sette på klesvask og henge opp klær.

Enig med deg, Glimtipper. For to uker siden var moren min her og hang opp gardiner. På fredag reiser jeg til foreldrene mine for å vaske huset deres før jul, mens de er på jobb. Fint at man kan hjelpe hverandre! :)

Gjest førjuls-stress
Skrevet

Nok et eksempel på hvor late kvinner er blitt de seneste årene.

Kvinner bruker vesentlig mindre tid på husarbeid nå enn for bare noen tiår siden.

De bruker mindre tid på husarbeid+jobb enn de gjorde før.

Samtidig bruker menn mer tid totalt på husarbeid+jobb enn kvinner.

Og her har vi en kvinne som ikke engang er i arbeid og likevel ikke gidder gjøre husarbeid. Jeg ville skjemtes om det var meg (eller min samboer).

Jeg håper inderlig for hennes skyld at hun sliter med depresjoner eller noe annet alvorlig, for ellers var dette det mest patetiske jeg har hørt på lenge.

Endelig en som forstår meg. ;-)

Hun er ikke deprimert, og hun har mer energi enn meg. Jeg har forresten selv en mann som ikke gjør stort hjemme, men det er nå så.

Skrevet

Har inntrykk av at dette er ganske vanlig? Har mange venninner som får hjelp hele tiden med dette. Selv har jeg aldri hatt en mor som har kunnet hjelpe til, bra er kanskje det.

Jeg hjelper heller ikke ungdommene mine med vask, såfremt de ikke er veldig syke, eller har det veldig travelt. Synes de har godt av å lære seg dette selv. Noe annet er, hvis de blir fulltarbeidende med småbarn, da skal jeg selvfølgelig støtte opp og hjelpe til.

Annonse

Gjest førjuls-stress
Skrevet

Hun hjelper ikke moren sin. Hun ringte og sa at hun godt kunne hjelpe til med de daglige pliktene.

Skrevet

Hun hjelper ikke moren sin. Hun ringte og sa at hun godt kunne hjelpe til med de daglige pliktene.

Jeg håper at moren har vett nok til å si nei, hvis hun føler det blir for mye. :)

Skrevet

Min mor har hjulpet meg til tider, men jeg har jo fått "lat" stemplet i pannen her inne for lenge siden, så det er sikkert ingen som ble overrasket over at jeg har fått hjelp!

Jeg har aldri BEDT henne om hjelp til å vaske, men når hun tilbyr seg og sier at "sånt er mye hyggeligere når en er to om det", har jeg ikke takket Nei heller.

mvh

Skrevet

Svigermor er på besøk hos oss flere ganger i året, og da ca en uke om gangen. Hun hater å sitte på stas uten noe å gjøre, og tar selv initiativ til å vaske golv, tørke støv eller henge ut tøy, brette det og stryke.

Noen ganger spør hun om det er noe spesielt vi ønsker at hun skal gjøre. Da hender det vi foreslår å vaske vinduer, rydde og feie garasjen, rake plenen osv. Noen ganger har vi vasket ned kjøkkenet sammen.

Skrevet

Svigermor er på besøk hos oss flere ganger i året, og da ca en uke om gangen. Hun hater å sitte på stas uten noe å gjøre, og tar selv initiativ til å vaske golv, tørke støv eller henge ut tøy, brette det og stryke.

Noen ganger spør hun om det er noe spesielt vi ønsker at hun skal gjøre. Da hender det vi foreslår å vaske vinduer, rydde og feie garasjen, rake plenen osv. Noen ganger har vi vasket ned kjøkkenet sammen.

Gurimalla, så snill hun er! En sånn hadde jeg trengt...

Gjest jeg er da voksen
Skrevet

Jeg ville aldri bedt min mor om å vaske leiligheten min!

Nå har både min mor og jeg egne vaskehjelper, da (annenhver uke). Hun fordi de har stort hus, og begynner å trekke på årene. Jeg fordi jeg er i full jobb og har eneansvar for barn, og heller vil betale noen for å vaske over gulvene iblant slik at jeg får brukt den tiden sammen med barna (lager middag til dem osv). Det er bare annenhver uke, så resten av tiden gjør jeg husarbeidet selv.

Om jeg ikke hadde hatt vaskehjelp, ville jeg aldri bedt min mor om å hjelpe meg å vaske. Det eneste unntaket er hvis jeg har vært syk noen dager, da har hun kommet og hjulpet meg med oppvasken og matinnkjøp.

Skrevet

Jeg ville aldri spurt min mor om slik hjelp, nei, i min nåværende situasjon. Har en stresset hverdag, men er frisk og har ingen spesielle problemer (og dessuten gamle foreldre etterhvert).

Men jeg synes hverken du eller jeg har noe med hvorfor denne jenta ber sin mor om hjelp, kanskje hun har spesielle problemer du ikke vet om?

En kan lure på om denne moren grundig har skjemt bort datteren sin, men det har jeg lite grunnlag for å spekulere i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...