Gjest den forsvunne juletid Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Jeg prøver å handle inn noen ting til jul, slik at ikke alt kommer på en gang. Ja, det er ikke så mye jeg skal handle ekstra, men det er fint å få det på plass siden jeg jobber fredag og lørdag. Jeg har tidligere sagt at vesker og klesskap vil jeg ha i fred, men nå hadde sambo vært i skapet mitt og forsynt seg av noe. En annen dag hadde datter tatt sjokolade. Da blir jeg så irritert! Må alle ta alt? Og om jeg vil ha noe i skapet som jeg har spart på, ja da kan du banne på at det er borte! Hvordan er det hos dere? Forsvinner varene? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Hvilket skap er det vi snakker om? Klesskapet ditt? Oppbevarer du sjokolade der? Eller snakker du om kjøleskapet? Isåfall er det jo ikke såå rart at andre forsyner seg av noe der med mindre du har sagt at akkurat den og den tingen har jeg kjøpt til megselv. 0 Siter
Gjest den forsvunne juletid Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Hvilket skap er det vi snakker om? Klesskapet ditt? Oppbevarer du sjokolade der? Eller snakker du om kjøleskapet? Isåfall er det jo ikke såå rart at andre forsyner seg av noe der med mindre du har sagt at akkurat den og den tingen har jeg kjøpt til megselv. Fordi alt forsvinner fra kjøkkenet så har jeg gjemt noe sjokolade og godterier til julestrømper øverst i klesskapet mitt. De vet at dette er til jul. Jeg kan også si at "Den melkesjokoladen der skal jeg ha på lørdag, og så er det noe til dere her." -Og så forsvinner også den jeg har kjøpt til meg. Kanskje fordi jeg ikke spiser den med en gang men gjemmer den. Og dette jeg handler inn til jul, som julebrus, forsyner han seg av slik at jeg må handle på ny. Jeg jobber fredag og lørdag så derfor ville jeg slippe å handle inn alt da. Det er nok ikke så mye å mase om, men det er irriterende å tro at jeg ikke trenger å handle og så mangler både det ene og det andre. 0 Siter
pampen Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Du får la de sitte der i jula uten sjokolade og brus da. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Nei, slik har vi det ikke. Hadde min mann spist opp juleinnkjøpte varer, uansett hvor det nå enn skulle ligge, så hadde det vært fullstendig krig her. Selv ikke ungene tar noe i skapene uten å spørre, men de er jo heller ikke så gamle enda. Å ta godteri på denne måten vitner om fullstendig mangel på forståelse for partneren, både som person og som ansvarlig innkjøper. Siden mannen din spiser og drikker opp det som er kjøpt til jul, får han selv kjøpe det på nytt. Herregud, det skulle jo bare mangle! 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Fordi alt forsvinner fra kjøkkenet så har jeg gjemt noe sjokolade og godterier til julestrømper øverst i klesskapet mitt. De vet at dette er til jul. Jeg kan også si at "Den melkesjokoladen der skal jeg ha på lørdag, og så er det noe til dere her." -Og så forsvinner også den jeg har kjøpt til meg. Kanskje fordi jeg ikke spiser den med en gang men gjemmer den. Og dette jeg handler inn til jul, som julebrus, forsyner han seg av slik at jeg må handle på ny. Jeg jobber fredag og lørdag så derfor ville jeg slippe å handle inn alt da. Det er nok ikke så mye å mase om, men det er irriterende å tro at jeg ikke trenger å handle og så mangler både det ene og det andre. Drikker han opp får han handle ny selv. Såpass må man kunne forvente av en voksen mann. 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Hos oss forsvinner ALT! :-) Vi er dessverre like ille begge to, så den store "julesnopshoppingen" får vente til lørdag. Vi gjemmer snopet for barna, men vi finner det jo selv... Datteren min på 13 tar ALT som er mitt, hun spør jo om lov, og jeg sier som regel ja... Klær, sminke, støvletter you name it! For noen dager siden spurte hun om hun kunne få sin egen sminke (hun har jo litt da, men mente hun trengte nytt...) for det var nemlig så greit å HA SITT EGET! Da satt den hysteriske latteren løst hos mor...:-) Vi er akkurat like store, og bruker samme skonummer... mvh 0 Siter
laban Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Hos oss gjemmer jentene slike ting for gutta. For sikkerhets skyld. Vi finner stadig på nye steder når de tidligere blir for velkjente. Men hvis noe er innkjøpt til en spesiell anledning, sier vi fra og lagrer det åpenlyst. Såpass disiplin har vi på dem :-)) 0 Siter
Gjest ble lei Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Jeg fant et 100% trygt gjemmested for sånne mannfolk: Gryteskapet. Gjerne oppi en gryte. De lager jo ikke mat selv. Forøvrig er jeg enig med de andre. La dem sitte uten godterier i julen. 0 Siter
Gjest den forsvunne juletid Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Jeg fant et 100% trygt gjemmested for sånne mannfolk: Gryteskapet. Gjerne oppi en gryte. De lager jo ikke mat selv. Forøvrig er jeg enig med de andre. La dem sitte uten godterier i julen. Nå må jeg nesten le her. Jeg gjemte faktisk noe i en gryte sist uke, men det fant han! De kan være uten ja, men hva med oss to som ikke spiser opp det som er? Vi vil gjerne ha noe søtt i julen. *Pønsker ut gjemmested.* 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Jeg regner ikke med å finne igjen sjokoladene jeg la igjen i skapet hos kjæresten nei. ) Men om jeg sier at han ikke får ta det så gjør han ikke det. Ungene har _aldri_ (bank i tre!) gått i skapet og tatt noe uten å spørre! 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Nå må jeg nesten le her. Jeg gjemte faktisk noe i en gryte sist uke, men det fant han! De kan være uten ja, men hva med oss to som ikke spiser opp det som er? Vi vil gjerne ha noe søtt i julen. *Pønsker ut gjemmested.* ''*Pønsker ut gjemmested.*'' Vet du, du må bare slutte å gjemme ting for mann og barn. Det virker som om det går sport i det fra dere begges side - du prøver å finne umulige gjemmesteder, han leter til han finner. Det er barnslig, idiotisk og fullstendig bortkastet tid og energi. Du får forklare disse to hva konsekvensen er om de velger å spise opp julegodteriet før jul. Så må de ta det innover seg eller la være, men da må det også få følger - at det blir en jul uten godteri. Slik er det bare. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Her får saker og ting ligge i fred, stort sett. Mannen min hadde en tendens før til å spise opp alt søtt i huset. Det har han fått angre på mange ganger, for jeg hadde handlet inn til kaker og desserter. Han er jo helt hul etter begge deler. Det at jeg ikke hadde noe å lage av ble en passe straff. Ingen ingredienser - ingen nam-nam. . 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 ''*Pønsker ut gjemmested.*'' Vet du, du må bare slutte å gjemme ting for mann og barn. Det virker som om det går sport i det fra dere begges side - du prøver å finne umulige gjemmesteder, han leter til han finner. Det er barnslig, idiotisk og fullstendig bortkastet tid og energi. Du får forklare disse to hva konsekvensen er om de velger å spise opp julegodteriet før jul. Så må de ta det innover seg eller la være, men da må det også få følger - at det blir en jul uten godteri. Slik er det bare. Helt enig. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Jøss, så absurd. Du gjemmer sjokolade i klesskapet og samboeren din stjeler den? Nesten litt vanskelig å holde seg alvorlig her. Men uansett (*kremter og tar meg sammen*): Hadde mannen min forsynt seg av ting som skulle spares, ville han blitt sendt ut med eneansvar for handling heretter. Og om ungene hadde gjort det, ville de ikke fått nytt godteri. Ferdig arbeid. 0 Siter
Gjest den forsvunne juletid Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Jøss, så absurd. Du gjemmer sjokolade i klesskapet og samboeren din stjeler den? Nesten litt vanskelig å holde seg alvorlig her. Men uansett (*kremter og tar meg sammen*): Hadde mannen min forsynt seg av ting som skulle spares, ville han blitt sendt ut med eneansvar for handling heretter. Og om ungene hadde gjort det, ville de ikke fått nytt godteri. Ferdig arbeid. Ja, det er vel merkelig å legge det der. Men jeg skal prøve å gjøre som dere foreslår i tråden. Det eneste er at om de spiser det som er, så blir det ingenting til meg heller julaften. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Ja, det er vel merkelig å legge det der. Men jeg skal prøve å gjøre som dere foreslår i tråden. Det eneste er at om de spiser det som er, så blir det ingenting til meg heller julaften. Kan du ikke gi samboeren ansvar for å handle, da? Skulle bare mangle, når det er hans skyld at det blir borte. 0 Siter
Gjest den forsvunne juletid Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Kan du ikke gi samboeren ansvar for å handle, da? Skulle bare mangle, når det er hans skyld at det blir borte. Ja, det kan jeg. Men han sier han er sliten etter jobb og ikke orker kjøre mer. (Og hva med meg?) Dessuten; om han handler kommer han kun hjem med det han vil ha, og det er chips og slike ting til seg. Jeg skal gi ham en handleliste og se hva som skjer. :-) Takker for svar fra dere. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Ja, det kan jeg. Men han sier han er sliten etter jobb og ikke orker kjøre mer. (Og hva med meg?) Dessuten; om han handler kommer han kun hjem med det han vil ha, og det er chips og slike ting til seg. Jeg skal gi ham en handleliste og se hva som skjer. :-) Takker for svar fra dere. Lykke til i kampen om julegodtet. I verste fall får du kjøpe en real hengelås. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Jeg fant et 100% trygt gjemmested for sånne mannfolk: Gryteskapet. Gjerne oppi en gryte. De lager jo ikke mat selv. Forøvrig er jeg enig med de andre. La dem sitte uten godterier i julen. *hehe* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.