Gå til innhold

Skal til tannlegen - hjelp (langt)


Jinni

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men, skal jeg til tannlegen på mandag. Jeg har endret og byttet om på tider og forskjellige tannleger slik jeg fikk en time jeg slapp å vente mange dager på. Jeg har nemlig tannlegeskrekk, og jeg kan ikke tenke på andre ting en å grue meg til mandag. Jeg er lei, og sier ikke så mye. Hele humøret mitt er på bunn ! Grunnen til at jeg har bestilt time er fordi jeg er gravid, og så er det i allefall 2 år siden jeg var sist. Jeg kvier meg sånn, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre meg hen. Jeg får ikke sove, og bare tenker på tennene mine.

Jeg har kikket litt i munnen min og jeg er bekymret for at jeg kan ha hull. Jeg har nemlig 2 små brune prikker på utsiden av en tann (som er fylt fra før), og jeg vet jeg har mistet en liiten bit av en tann for ca. 1 år siden. Den tannen er også fylt. Jeg har ikke hatt vondt i tennene mine noen gang. Men jeg er så redd for hva tannlegen kan finne. Tenk hvis jeghar flere hull mellom tennene ?

Jeg har ikke dårlig tannhygiene, jeg pusser tennene hver kveld og hver morgen. Bruker fluorskyll og tanntråd (tanntråden har jeg kanskje slurvet med en del før)

Jeg er så redd...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Jinni.

Jo lenger man venter med å komme seg til tannlege jo engsteligere blir man.

Selv om det er lenge siden sist du var hos tannlege er det slett ikke sikkert det er så galt med tennene dine.

Det er nå en gang slik at det ikke er fraværet fra tannlegebehandling som er så farlig, men dine egne kostholdsvaner. Hvis du ikke har hatt vondt og har hatt en rimelig god tannhygiene, burde forholdene kunne være gode.

Så ta ansvar for din egen tannhelse. Ofte er det jo slik at når man kommer i gang så er det ikke så ille som man trodde.

Informasjonen gitt på denne måten om problemet ditt kan ikke gi mulighet for å stille en sikker diagnose. Det kan bare et personlig fremmøte og undersøkelse.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...