Gå til innhold

Gruer meg så veldig....

Anbefalte innlegg

Gjest vrient dillemma
Skrevet

Planen er at jeg skal spise julemiddag hos moren min. Broren min skal også være dær. Jeg er uten unger i jula,så for å ikke være helt alene, tenkte jeg å gjøre det slik. Men jeg vil egentlig ikke. Alternativet er å være alene på julaften, spise alene og pakke opp gaver alene. Men det frister i stedet for å dra til mamma. Hun drikker nemmlig, noe som har plaget meg i mange år. Og i fjord var vi sammens med unger også, og det var helt forferdelig. Jeg vil egentlig heller sitte alene på julaften,enn å sitte sammens med henne. Men da vet jeg hvordan både hun og broren min vil reagere. Men hva skal jeg gjøre da? Sitte alene og kose meg, eller sitte sammens med henne og være inneslutta og trist som jeg alltid er i nærheten med henne?

Det værste er vel egentlig hvor sint de blir på meg om jeg velger å ikke komme......

Skrevet

Hvis du begrunner hvorfor du ikke kommer da? Kanskje hun får litt å tenke på? Har du snakket med henne om dette og om hvordan dere følte det var i fjor?

Syns du skal tenke på deg selv først og fremst her. Gjør som DU vil, hvis hun ikke f.eks går med på å ikke drikke i år, etc, noe som kanskje er lite sannsynlig? Sett hardt mot hardt og tenk på deg selv!

Ønsker deg en riktig god jul!

Gjest mitt forslag
Skrevet

Du kan kanskje høre med frivillighetssentralen om det er noen du kan hjelpe julaften? Eller du kan hjelpe til på et sykehjem?

Gjest vrient dillemma
Skrevet

Hvis du begrunner hvorfor du ikke kommer da? Kanskje hun får litt å tenke på? Har du snakket med henne om dette og om hvordan dere følte det var i fjor?

Syns du skal tenke på deg selv først og fremst her. Gjør som DU vil, hvis hun ikke f.eks går med på å ikke drikke i år, etc, noe som kanskje er lite sannsynlig? Sett hardt mot hardt og tenk på deg selv!

Ønsker deg en riktig god jul!

Jeg har forsøkt å snakke med henne uttallige ganger,men til ingen nytte.Kutte helt kontakt med henne har jeg også prøvd,men det er vel noe med samvittigheten min da....kanskje jeg ikke er tøff nok?

Men jeg vurderer sterkt å ikke dra ja......Det plager ikke meg om jeg skulle sitte her alene heller,alt er bedre...

Gjest vrient dillemma
Skrevet

Du kan kanskje høre med frivillighetssentralen om det er noen du kan hjelpe julaften? Eller du kan hjelpe til på et sykehjem?

Kanskje det. Lyst å ringe å si jeg ikke vil kome nå,men fy fader så sint storebroren min kommer til å bli..........

Gjest bustebeisa
Skrevet

Heia.

Om du ikke har lyst,synes jeg du skal være hjemme alene.

Gjorde det selv for to år siden. Det var første året ungene mine feiret sammenmed faren. Min søster og dattera hennes hadde en krangel gående på den tiden.Jeg ble invitert til begge to, men sa at så lenge det var som det var mellom dem, villejeg ikke ta side og heller bare være hjemme alene.

Jeg hadde en koselig kveld for meg selv. Tiden gikk fort og jeg koste meg.

I fjor hadde forholdet mellom dem ordnet seg. Dermed ble det storfeiring i min nieses nye hus. Med alle oss søstrene, mine jenter, hennes svigerforeldre og svoger og noen til.

I år igjen skal jentene mine til faren. Ingen krangel på gang i familien, men jeg koste meg som sagt såpass mye at jeg har lyst være alene i år også. og kommer mest sannsynlig til å være det, på tross av invitasjoner.

Gjest mitt forslag
Skrevet

Kanskje det. Lyst å ringe å si jeg ikke vil kome nå,men fy fader så sint storebroren min kommer til å bli..........

Gjør nå som du vil! Og drit i de andre!

Om du vil være alene eller jobbe for eldre, så må de da godta det!

Gjest vrient dillemma
Skrevet

Heia.

Om du ikke har lyst,synes jeg du skal være hjemme alene.

Gjorde det selv for to år siden. Det var første året ungene mine feiret sammenmed faren. Min søster og dattera hennes hadde en krangel gående på den tiden.Jeg ble invitert til begge to, men sa at så lenge det var som det var mellom dem, villejeg ikke ta side og heller bare være hjemme alene.

Jeg hadde en koselig kveld for meg selv. Tiden gikk fort og jeg koste meg.

I fjor hadde forholdet mellom dem ordnet seg. Dermed ble det storfeiring i min nieses nye hus. Med alle oss søstrene, mine jenter, hennes svigerforeldre og svoger og noen til.

I år igjen skal jentene mine til faren. Ingen krangel på gang i familien, men jeg koste meg som sagt såpass mye at jeg har lyst være alene i år også. og kommer mest sannsynlig til å være det, på tross av invitasjoner.

Det var godt å høre. At det kanskje ikke er bare meg....Det er bare den tlf å ringe å si det som er værst. Men skal hente noen julegaver hun har liggende som barna skal åpne lillejulaften hos meg før de drar til faren,så hvis jeg henter de i god tiden,kan jeg kanskje si det da? huff....

Faktisk tror jeg det blir helt greit å være alene,så er ikke det som er problemet heldigvis da.

Gjest bustebeisa
Skrevet

Det var godt å høre. At det kanskje ikke er bare meg....Det er bare den tlf å ringe å si det som er værst. Men skal hente noen julegaver hun har liggende som barna skal åpne lillejulaften hos meg før de drar til faren,så hvis jeg henter de i god tiden,kan jeg kanskje si det da? huff....

Faktisk tror jeg det blir helt greit å være alene,så er ikke det som er problemet heldigvis da.

Jeg har to søstre. Og den ene hadde som sagt en krangel med sin datter på den tiden. Ønsket ikke velge.

Fikk melding fra den andre søstra mi om at hun fikk vondt i hjertet av det som pågikk. Forklarte henne også hvorfor jeg valgte som jeg gjorde, og da ble det greit for henne også.

For meg er jula for viktig til å kaste bort på å sitte der å enten være falsk, eller finne seg i ting man ikke har lyst til å være med på.

Jeg har også vokst opp med en far og ei søster som begge var litt for glade i flaska, så akkurat det kjenner jeg også godt til.

Har du lyst å være alene og kose deg, så vær det. :-)

Vær egoistisk i forhold til det å gjøre som du selv har mest lyst til, og la det være din egen julegave til deg selv.

Lykke til!

Gjest vrient dillemma
Skrevet

Jeg har to søstre. Og den ene hadde som sagt en krangel med sin datter på den tiden. Ønsket ikke velge.

Fikk melding fra den andre søstra mi om at hun fikk vondt i hjertet av det som pågikk. Forklarte henne også hvorfor jeg valgte som jeg gjorde, og da ble det greit for henne også.

For meg er jula for viktig til å kaste bort på å sitte der å enten være falsk, eller finne seg i ting man ikke har lyst til å være med på.

Jeg har også vokst opp med en far og ei søster som begge var litt for glade i flaska, så akkurat det kjenner jeg også godt til.

Har du lyst å være alene og kose deg, så vær det. :-)

Vær egoistisk i forhold til det å gjøre som du selv har mest lyst til, og la det være din egen julegave til deg selv.

Lykke til!

Har du lyst å være alene og kose deg, så vær det. :-) Vær egoistisk i forhold til det å gjøre som du selv har mest lyst til, og la det være din egen julegave til deg selv.

Ja! Det skal jeg jammen gjøre :) Tusen takk!

Gjest bustebeisa
Skrevet

Har du lyst å være alene og kose deg, så vær det. :-) Vær egoistisk i forhold til det å gjøre som du selv har mest lyst til, og la det være din egen julegave til deg selv.

Ja! Det skal jeg jammen gjøre :) Tusen takk!

Bare hyggelig. :-)

God jul! :-)

Skrevet

Klarer du å være sammen med moren din på julaften hvis hun ikke drikker i år? Hvis du kjenner at det kan føles greit, så synes jeg du skal si det direkte til henne. Si at du ikke klarer julaften med alkohol fordi du har vonde minner i forbindelse med dette og at du kun kommer dersom det blir alkoholfri julaften. Da får moren din et valg, dersom hun klarer det..?

Gjest Isflaket
Skrevet

Har du satt ord på dette for din mor noen gang? Hva med å spørre om det går ann å ha en alkohol-fri julaften, for din skyld, og at du heller kan gå hjem etter pakkene? Har vært alene en julekveld, etter jobb, og det var ikke mye kos..

Skrevet

Det er så fryktelig leit å høre om alle mennesker som ikke har det bra i jula fordi en eller annen drikker. Jeg forstår ikke at enkelte kan tillate seg å ødelegge for andre på den måten.

Jeg har opplevd en slik jul selv, og det gjorde fryktelig vond:-(

Jeg synes faktisk du skal ta hensyn til deg selv. Om de lurer, så bør du si sannheten. Jeg har faktisk sluppet å oppleve en slik jul igjen. Men du og du for et oppvaskmøte vi hadde i ettertid. Da sa jeg klart at jeg ALDRI!!!!! ville være med på slikt igjen.

Nå ser det faktisk ut som om personen har sluttet å drikke helt. Tøff prosess, men han innser at det ikke fører noe godt med seg. DEILIG for oss andre:-)

Skrevet

Kan du ikke bare gå dit å spise middag. åpne gavene og så bare gå hjem? Kanskje ha "dårlig mage" eller noe for å ikke forstyrre "husfreden"? Alkoholen inntas vel ikke fra morraen? Drikker broren din også?

Skrevet

Kjære deg, gjør det DU vil, og gi fa... i moren og broren din!

Det er jo de som er årsaken til at du ikke ønsker å reise dit, så hvorfor i all verden skulle du dra? Hvorfor velge en miserabel aften når du kan det helt OK alene?

Nei, gi beskjed om hva du ønsker og hvorfor, og så får de bli så sinte de bare vil.

Lykke til - og god jul!

Gjest vrient dillemma
Skrevet

Kan du ikke bare gå dit å spise middag. åpne gavene og så bare gå hjem? Kanskje ha "dårlig mage" eller noe for å ikke forstyrre "husfreden"? Alkoholen inntas vel ikke fra morraen? Drikker broren din også?

Jo,alkoholen inntas fra morgenen,hun er jo alkoholiker.Og julematen,som all annen middag hun inviterer til,er garantert færdig kl.12 på formiddagen og lunken til kvelds....

Gjest vrient dillemma
Skrevet

Har du satt ord på dette for din mor noen gang? Hva med å spørre om det går ann å ha en alkohol-fri julaften, for din skyld, og at du heller kan gå hjem etter pakkene? Har vært alene en julekveld, etter jobb, og det var ikke mye kos..

Å jada, jeg har snakket med henne om dette maaaange ganger.Funet frem div telefon nr til henne som hun kunne ringe for å få hjelp.Men kjære meg, HUN har da ikke er problem! HUN er da aldri i verden alkoholiker. Jeg vet hva jeg snakker om,hatt det slik siden barneårene.

Gjest vrient dillemma
Skrevet

Klarer du å være sammen med moren din på julaften hvis hun ikke drikker i år? Hvis du kjenner at det kan føles greit, så synes jeg du skal si det direkte til henne. Si at du ikke klarer julaften med alkohol fordi du har vonde minner i forbindelse med dette og at du kun kommer dersom det blir alkoholfri julaften. Da får moren din et valg, dersom hun klarer det..?

Dette har jeg krevd før, både når det gjelder barnebursdager og div andre annledninger.Men hun blir bare sint og frekk,åsså går hun unna for så å komme tilbake å fortelle at hun skal avlyse alt.Men likevel tror jeg jeg har nådd frem,møter opp,åsså har hun druket likevell.

Gjest Isflaket
Skrevet

Å jada, jeg har snakket med henne om dette maaaange ganger.Funet frem div telefon nr til henne som hun kunne ringe for å få hjelp.Men kjære meg, HUN har da ikke er problem! HUN er da aldri i verden alkoholiker. Jeg vet hva jeg snakker om,hatt det slik siden barneårene.

Foreslå att dor att du skal delta, så må drikkingen skje etter at du har gått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...