Gå til innhold

Mølje - bruker du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det spises på Østlandet, husker at tanta mi alltid hadde det og hun var fra Oslo tre generasjoner bakover

Skrevet

Hviken mølje tenker du på? Har hørt det finnes to typer..?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mølje er to vidt forskjellige ting, flatbrød dyppet i kjøttkraft servert med sirup til og skrei med lever og rogn. Førstnevnte spiser jeg lille julaften etter at rull og lammelår er kokt.

Skrevet

Hviken mølje tenker du på? Har hørt det finnes to typer..?

''Hviken mølje tenker du på? Har hørt det finnes to typer..?''

Eg har bare hørt om èn type mølje, og det er møljeslagsmål, noe som var vanlig på bygda før i tiden.

Skrevet

Eg har bare hørt om èn type mølje, og det er møljeslagsmål, noe som var vanlig på bygda før i tiden.

ja, mølje er når flere tørner sammen på en eller annen måte.

Gjest Angela26
Skrevet

''Eg har bare hørt om èn type mølje, og det er møljeslagsmål, noe som var vanlig på bygda før i tiden.''

Foer i tiden? Det finnes den dag i dag der jeg kommer fra...

Skrevet

''Eg har bare hørt om èn type mølje, og det er møljeslagsmål, noe som var vanlig på bygda før i tiden.''

Foer i tiden? Det finnes den dag i dag der jeg kommer fra...

Jøss, da kommer du fra en plass som er mindre sivilisert enn der eg kommer fra. :)

Gjest Angela26
Skrevet

Jøss, da kommer du fra en plass som er mindre sivilisert enn der eg kommer fra. :)

Godt mulig Geir...I bygda mi er det vanlig aa drikke seg dritings, flere bruker stoff ogsaa, desverre. Og slagsmaal er det vel hver eneste helg. Til og med fjortisjenter har hivet seg paa den boelgen!

Skrevet

Mølje er to vidt forskjellige ting, flatbrød dyppet i kjøttkraft servert med sirup til og skrei med lever og rogn. Førstnevnte spiser jeg lille julaften etter at rull og lammelår er kokt.

Ingen av møljene frister meg!

Gjest Angela26
Skrevet

*skriver under*

Hehe, kanskje du ogsaa kommer fra ei bygd ikke saa langt unna trondheim???

Skrevet

Hehe, kanskje du ogsaa kommer fra ei bygd ikke saa langt unna trondheim???

nei, jeg har ikke vært utsatt for de tingene der. Er nok (dessverre?) byjente jeg.

Gjest Angela26
Skrevet

*skriver under*

Glem svaret mitt under! Det skjedde visst en feil her, der det du skrev *skriver under* havnet under "svar til meg"...:-)

Skrevet

Glem svaret mitt under! Det skjedde visst en feil her, der det du skrev *skriver under* havnet under "svar til meg"...:-)

*klør meg i hue og glemmer.." :)

Skrevet

Skreimølje er flott! Men ikke til jul :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Skreimølje er flott! Men ikke til jul :-)

Alt til sin tid, flatbrødmølje til jul og skreimølje lengre utpå vinteren en gang.

Skrevet

Spiser? Jeg har bare hørt ordet som et uttrykk. Dette var litt av ei mølje, sier man om det er kaos på en eller annen måte.

Skrevet

Spiser? Jeg har bare hørt ordet som et uttrykk. Dette var litt av ei mølje, sier man om det er kaos på en eller annen måte.

Samma her.. :0)

Skrevet

Mølje hører jula til - spesielt julaften formiddag. Jeg spiser mølje i ribbekraft. I gamle dager drakk vi alltid tomtebrygg med gjærsmak til. Hm - tror jeg må lage tomtebrygg til neste jul.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...