Gjest catch 22 Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 I går hadde jeg fridag fra jobb, men jeg var ikke frisk så jeg holdt meg innendørs. Jeg følte meg bare verre utover dagen, som om jeg holdt på å få skikkelig influensa (den har begynt å gå rundt her i disse tider). Til slutt ringte jeg jobben og sa jeg var syk og ba dem avlyse avtalene mine de to neste dagene (altså i dag og i morgen). (Avtalene er med folk som kommer utenfra). Jeg har nemlig fått kritikk av sjefen før fordi jeg har ringt samme morgen når jeg var syk. Deretter har jeg ringt hver morgen for å avlyse videre, fordi jeg ville se an formen for hver dag, i håp om at jeg ble bedre. Altså i steden for å avlyse flere dager i slengen. Dermed har jeg måttet avlyse avtaler på veldig kort varsel, og det liker ikke sjefen at jeg gjør. Så denne gang ville jeg altså gjøre det annerledes, for ikke å få kritikk. Så jeg var føre var, og avlyste dagen før for to dager framover. Men da jeg våknet i morges, følte jeg meg litt bedre enn i går, til min overraskelse. Er fortsatt ikke helt frisk, mer sånn halvsyk, under vanlige omstendigheter ville jeg gått på jobb slik. Men nå har jeg altså sagt jeg ble borte og har avlyst alle avtalene mine i to dager. Føler litt dårlig samvittighet over å bli hjemme - men hvis jeg hadde gått på jobben nå, ville jeg fått kritikk over da å ha avlyst avtalene mine. Så derfor holder jeg meg hjemme likevel. Hva ville du gjort? 0 Siter
pekkaline Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 ''Er fortsatt ikke helt frisk, mer sånn halvsyk'' Du blir hjemme. Du gjør mange en tjeneste ved å bli hjemme slik at ikke flere får dette. Selv om det kanskje er en sykdom som fort går over, så forhindrer du mere utsettelser for de andre. Nyt dagen så godt du kan. 0 Siter
Gjest catch 22 Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 ''Er fortsatt ikke helt frisk, mer sånn halvsyk'' Du blir hjemme. Du gjør mange en tjeneste ved å bli hjemme slik at ikke flere får dette. Selv om det kanskje er en sykdom som fort går over, så forhindrer du mere utsettelser for de andre. Nyt dagen så godt du kan. Ja men altså, jeg har jo ikke influensa likevel. Tror det bare er litt forkjølelse, ikke noe smittsomme greier. 0 Siter
Gjest ville jeg gjort Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Det kommer jo an på hva slags jobb du har. Hvis hele jobben består av forhåndsavtalte møter / kundekontakt, så har du jo ikke så mye der å gjøre når alt er avlyst. Da ville jeg brukt dagen til å komme ajour til jul uten alt for mye stress, evt jobbet litt hjemmefra hvis det er korrespondanse etc du kan ta derfra. Og så heller bevisst jobbet litt overtid / tatt med arbeid hjem en kveld uten å ta ekstra betalt for det etter jul, siden du har fått en betalt fridag nå uten at du egentlig var syk. Men hvis du kan få gjort en god innsats på jobb i morgen, ville jeg sendt en epost i dag, og sagt at du nå var mye bedre, og at du kom på jobb i morgen for å gjøre det og det og det (nevnt konkrete oppgaver / møter du kan gjøre, til tross for de avlyste avtalene). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Da ville jeg antakelig blitt hjemme i dag, og evt. jobbet litt hjemmefra, og gått på jobb i morgen. 0 Siter
Gjest god jul til alle Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Jeg ville gått på jobb selvsagt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.