Gå til innhold

Hvor er strømmåleren?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått brev fra el-selskapet i dag om at vi må lese av strømmåleren. Ikke noe stort problem skulle man tro, men jeg finner ikke måleren. Den sitter ikke i samme skap som sikringsskapet, og jeg kan ikke skjønne hvor den ellers kan befinne seg.

Kreative forslag mottas med takk! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294471-hvor-er-str%C3%B8mm%C3%A5leren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor du i blokk eller enebolig? Den kan sitte ved inntaket, altså i kjelleren eller på loftet.

I blokk er det ofte at de har et eget rom hvor alle målerne er samlet i kjelleren.

''I blokk er det ofte at de har et eget rom hvor alle målerne er samlet i kjelleren.''

Hæ? Jeg har bodd både i blokk og leiegård og begge steder var/er sikringskap med/og måler i gangen utenfor hver enkelt dør.

''I blokk er det ofte at de har et eget rom hvor alle målerne er samlet i kjelleren.''

Hæ? Jeg har bodd både i blokk og leiegård og begge steder var/er sikringskap med/og måler i gangen utenfor hver enkelt dør.

Joda, det er heller ikke uvanlig, men i og med at hun ikke fant sin, så kan den stå i kjelleren, sammen med alle de andre målerne.

Her er strømmåleren i kjelleren og kun vaktmester og styret har nøkkel, så vi får ikke lest av. Det ser det ut til at Hafslund ikke klarer å skjønne enda jeg har forklart det ørten ganger. Det er over 100 leiligheter her så jeg synes faktisk at de kunne gjort seg den umaken å lese av sjøl slik de gjorde tidligere.

Annonse

Her er strømmåleren i kjelleren og kun vaktmester og styret har nøkkel, så vi får ikke lest av. Det ser det ut til at Hafslund ikke klarer å skjønne enda jeg har forklart det ørten ganger. Det er over 100 leiligheter her så jeg synes faktisk at de kunne gjort seg den umaken å lese av sjøl slik de gjorde tidligere.

I "min" bygning er det vel noen-og-tjue leiligheter, men i hele komplekset er det minst hundre. Det ville være veldig typisk utleieren vår hvis strømmålerne henger et sted hvor beboerne ikke har adgang. Vaktmesteren har vi ikke telefonnummeret til engang.

Bor du i blokk eller enebolig? Den kan sitte ved inntaket, altså i kjelleren eller på loftet.

I blokk er det ofte at de har et eget rom hvor alle målerne er samlet i kjelleren.

Jeg bor i et blokklignende kompleks. I "min" bygning er det ingen kjeller. Er det mulig strømmåleren kan sitte i kjelleren i en av de andre bygningene? Det er en dør inn til et ukjent rom her i bygningen, men den får jeg ikke åpnet med min nøkkel.

Her er det i hvert fall ikke sånn. :-)

Sikringsskapet har vi på kjøkkenet, men måleren er ikke der.

He, he..Vet du åssen en strømmåler ser ut?

I hvilket skap fant du sikringskapet da?

(i kjøleskapet eller?)

Ps! Skal prøve å hjelpe deg, men må ha litt mer "kjøtt på beinet" !

Sikringsskapet er inne i det ene kjøkkenskapet. Og ja, jeg vet hvordan en strømmåler ser ut. :-)

Jeg bor i et blokklignende kompleks. I "min" bygning er det ingen kjeller. Er det mulig strømmåleren kan sitte i kjelleren i en av de andre bygningene? Det er en dør inn til et ukjent rom her i bygningen, men den får jeg ikke åpnet med min nøkkel.

Sjeldent at de står i et annet bygg, hvis disse bygningene ikke er bygget sammen da.

Spør vaktmesteren

Annonse

Spør en av naboene. Det er sikkert ikke gjort på vidt forskjellige måter fra leilighet til leilighet.

Da jeg bodde i blokk var strømmålerne i felles skap ute i gangen, men der var også sikringene, tror jeg...

Å spørre en nabo har jeg faktisk ikke tenkt på selv. Men det må jo være noen her som har bodd her i lenger enn et år som vi kan spørre hvis vi ikke finner ut av det selv. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...