Gjest wonderinggirl Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Min venninne er helt besatt på at håndklær og slikt alltid skal vaskes for seg selv. Dette er hun opplært med. Hvorfor i alle dager er dette allmenn kunnskap? Fordi håndklær er ekstra skitne? Hallo, når jeg kommer ut av dusjen og tørker meg med et håndkle, da er jeg jo helt rein! Så er det noe som ikke bør vaskes for seg selv er jo det håndklær! Kan noen gi meg et fornuftig svar på dette? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Eg vasker håndklær, lommeduker og oppvaskkluter i lag. 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jeg vasker alltid håndklær for seg selv. Først og fremst fordi de kan loe litt, jeg kjører de alltid på kokvask og fordi maskinen allikevel blir full når jeg fyller den opp med hånklær. Dessuten har jeg hørt at man aldri skal bruke skyllemiddel på håndklær, det er også en grunn til å ta de alene. 0 Siter
birdie Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jeg vasker de som regel også for seg selv, stort sett av de samme årsakene som Gurojenta - og ikke fordi det skal være mer hygienisk e.l. å gjøre det slik. 0 Siter
Gjest wonderinggirl Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jeg vasker alltid håndklær for seg selv. Først og fremst fordi de kan loe litt, jeg kjører de alltid på kokvask og fordi maskinen allikevel blir full når jeg fyller den opp med hånklær. Dessuten har jeg hørt at man aldri skal bruke skyllemiddel på håndklær, det er også en grunn til å ta de alene. Så hvis man aldri bruker skyllemiddel ellers, og har bare gamle håndklær som har sluttet å loe for lengst, da er det helt unødvendig å vaske dem for seg selv? Og hva er poenget med å vaske dem på så varmt? Det er det jeg ikke skjønner. Folks generelle overbevisning om brukte håndklær, er at de er kjempe skitne, men det kan jo umulig være tilfelle at de er!? 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Så hvis man aldri bruker skyllemiddel ellers, og har bare gamle håndklær som har sluttet å loe for lengst, da er det helt unødvendig å vaske dem for seg selv? Og hva er poenget med å vaske dem på så varmt? Det er det jeg ikke skjønner. Folks generelle overbevisning om brukte håndklær, er at de er kjempe skitne, men det kan jo umulig være tilfelle at de er!? Jeg føler det mer komfortabelt å skulle tørke meg med et håndkle som er vasket varmt, enn et som ikke er det. Håndklær er såpass grove å vaske at de trenger litt ekstra hard vask. 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 For at håndklær, truser etc skal bli reine nok, skal temperaturen være 60 grader eller mer. Jeg blander alt som tåler den temperaturen, og sorterer mest etter farge. Tull at man ikke skal bruke skyllemiddel i håndklær. Plagg med stretch derimot skal ikke ha skyllemiddel. 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Så hvis man aldri bruker skyllemiddel ellers, og har bare gamle håndklær som har sluttet å loe for lengst, da er det helt unødvendig å vaske dem for seg selv? Og hva er poenget med å vaske dem på så varmt? Det er det jeg ikke skjønner. Folks generelle overbevisning om brukte håndklær, er at de er kjempe skitne, men det kan jo umulig være tilfelle at de er!? Blir du ikke plaget av små elektriske "støt" hvis du aldri bruker skyllemiddel? 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 For at håndklær, truser etc skal bli reine nok, skal temperaturen være 60 grader eller mer. Jeg blander alt som tåler den temperaturen, og sorterer mest etter farge. Tull at man ikke skal bruke skyllemiddel i håndklær. Plagg med stretch derimot skal ikke ha skyllemiddel. Det strides visst om dette med skyllemiddel, "ekspertene" mener litt forskjellig om det. Noen mener det gjør håndklærne bløtere, andre mener det reduserer "oppsugingsevnen" en del på sikt. 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Blir du ikke plaget av små elektriske "støt" hvis du aldri bruker skyllemiddel? ''Blir du ikke plaget av små elektriske "støt" hvis du aldri bruker skyllemiddel?'' Aldri! Har ikke opplevd det nei. 0 Siter
Gjest bippp Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Så hvis man aldri bruker skyllemiddel ellers, og har bare gamle håndklær som har sluttet å loe for lengst, da er det helt unødvendig å vaske dem for seg selv? Og hva er poenget med å vaske dem på så varmt? Det er det jeg ikke skjønner. Folks generelle overbevisning om brukte håndklær, er at de er kjempe skitne, men det kan jo umulig være tilfelle at de er!? Kanskje fordi håndklær er noe som alle bruker og tørker seg med både her og der. Derfor bør de vaskes på 60 grader, eller mere (jeg vasker de på 90). Liker ikke tenke på at en som låner et håndkle av meg har tørket seg nedentil, og jeg skal bruke det etterpå og det ikke er reint. Det bør vaskes i så varmt vann at bakterier drepes, er nå min teori :-) 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Det strides visst om dette med skyllemiddel, "ekspertene" mener litt forskjellig om det. Noen mener det gjør håndklærne bløtere, andre mener det reduserer "oppsugingsevnen" en del på sikt. Ok, det kan være så.. Men, jeg liker ikke skrubbe-effekten man får uten, så her er det først skyllemiddel, så tørketrommel:-) 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 ''Blir du ikke plaget av små elektriske "støt" hvis du aldri bruker skyllemiddel?'' Aldri! Har ikke opplevd det nei. Ikke i bilen, og ikke i melkeskapene på Rema en gang?? Heldig du:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jeg vasker håndklær, vaskekluter, kjøkkenkluten, kopphåndduker, lyst undertøy og lyse strømper sammen jeg. På 60 grader. Blir så rent og pent at. 0 Siter
Gjest Gurojenta Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Ikke i bilen, og ikke i melkeskapene på Rema en gang?? Heldig du:-) Nei, har ikke opplevd det gitt. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jeg vasker gjerne håndklær på 60 grader, og tar da med alt annet i samme farge som tåler den temperaturen. 0 Siter
Gjest st klaus Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 En jeg var sammen med fikk alltid bremsespor i handduken når han tørket seg bak, selv etter dusjing... Så det er ikke alltid man blir helt ren. 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 En jeg var sammen med fikk alltid bremsespor i handduken når han tørket seg bak, selv etter dusjing... Så det er ikke alltid man blir helt ren. Litt kjapp i dusjen kanskje;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jeg vasker håndklær og sengetøy sammen, fordi jeg tar dem på kokvask, i motsetning til klær. 0 Siter
Piraye Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 En jeg var sammen med fikk alltid bremsespor i handduken når han tørket seg bak, selv etter dusjing... Så det er ikke alltid man blir helt ren. Vel, de aller fleste vasker seg jo i dusjen da, eller så mister man jo faktisk ganske mye av poenget. Og får man bremsespor på handduken etter dusj så har man missa poenget med å dusje... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.