Gjest Gwenny Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg er møkk lei av alle trådene om å grue seg til jul. Går ikke inn for å lese, men så lenge man er på dol, så kan man ikke unngå å se alle trådene som handler om det. Er ikke blant de som gleder meg, vet at det blir en tøff tid, men det hjelper da ikke å skrive side opp og side ned om hvor forferdelig jula er? Er alt ved jula helt forferdelìg? Hva med å legge vekt på lyspunktene og la de mindre gode sidene ved jula komme i bakgrunnen? Bare et lite hjertesukk fra meg.. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Har ikke sett disse trådene du snakker om, men det er ikke nødvendigvis like enkelt for alle som for deg.. 0 Siter
Orio Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Har ikke lagt merke til at det er så veldig mange av dem. Det er i alle fall mange flere som dreier seg om alle gledene ved julen. 0 Siter
Gjest Gwenny Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Har ikke sett disse trådene du snakker om, men det er ikke nødvendigvis like enkelt for alle som for deg.. Jeg sier ikke det er enkelt for meg, heller det motsatte. Men hva velger man å fokusere på? Hvis du ikke har sett alle trådene/diskusjonene ang å grue seg til jula siste ukene, så må du være blind.. 0 Siter
Gjest TikkaTupp Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Er du av dem som mener man bare kan "ta seg sammen" ut av psykiske problemer også? Fikk litt den viben av deg ..... Hadde det vært én person som skrev "side opp og side ned" ville jeg forstått hjertesukket ditt, men det er mange skjebner der ute i en høytid som dette og komme med utsagn som "hva hjelper det å skrive om det" sier vel mest om deg. 0 Siter
Gjest Gwenny Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Er du av dem som mener man bare kan "ta seg sammen" ut av psykiske problemer også? Fikk litt den viben av deg ..... Hadde det vært én person som skrev "side opp og side ned" ville jeg forstått hjertesukket ditt, men det er mange skjebner der ute i en høytid som dette og komme med utsagn som "hva hjelper det å skrive om det" sier vel mest om deg. Jeg sier ikke at man bare kan ta seg sammen og at problemet dermed er løst. Men det er forskjell på det og det å faktisk klare å se både positive og negative sider ved en sak. Det går an å være litt mer konstruktiv, og hvis det er å ta seg sammen så greit for meg. Jeg hater jula selv og sånn, men hva annet valg har man enn å gjøre det beste ut av det og passe på seg selv? Hvis dere ikke har lagt merke til alle innleggene ang hate jula, så må dere være blinde :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Kanskje du kan ramse opp noen lyspunkter så vi som gruer oss kan lære hva vi skal glede oss over? Det er slik at noen sklir enkelt gjennom livet og noen går på veggen hele tiden. Dette er faktisk ikke selvvalgt og lite vi kan gjøre med. Selvfølgelig gjør man det beste ut av det, men det hender at det beste ikke er nok og da kan det være greit å få lov til å gi uttrykk for det. 0 Siter
Orio Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 ''det hjelper da ikke å skrive side opp og side ned om hvor forferdelig jula er?'' For meg hjelper det å skrive om hvor forferdelig jula er, og å få vite at andre opplever det på samme måten. Da kan jeg legge bort de tankene en stund, og slippe å belaste familien min med dem, de gleder seg faktisk til jul. 0 Siter
adelie Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg gleder meg til det blir 3.juledag, jeg! 0 Siter
Gjest TikkaTupp Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg sier ikke at man bare kan ta seg sammen og at problemet dermed er løst. Men det er forskjell på det og det å faktisk klare å se både positive og negative sider ved en sak. Det går an å være litt mer konstruktiv, og hvis det er å ta seg sammen så greit for meg. Jeg hater jula selv og sånn, men hva annet valg har man enn å gjøre det beste ut av det og passe på seg selv? Hvis dere ikke har lagt merke til alle innleggene ang hate jula, så må dere være blinde :-) Det er nok mange som syter uten grunn ja, og jeg har en sterk fornemmelse av at du er en av de Jeg er enig i at man skal gjøre det ebste ut av situasjonen, men hva om man sitter helt aleine, går det an å få noe positivt ut av det? I vår bydel er jeg med å arrangerer julemiddag som er myntet på akkurat disse personene, det er vel å gjøre noe positivt ut av det Det er smekk fullt hvert år. Greia er at det er MANGE personer der ute som ikke bare "hater jula og sånn" men har reelle problemer. 0 Siter
Orio Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg gleder meg til det blir 3.juledag, jeg! Jeg gleder meg til 1.juledag, da er det verste over, og jeg kan få noen rolige formiddagstimer for meg selv og kan gjøre akkurat hva jeg vil. Helligdag er det også, så jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet for klesvask og husarbeid heller. :- ) 0 Siter
Gjest Gwenny Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 ''det hjelper da ikke å skrive side opp og side ned om hvor forferdelig jula er?'' For meg hjelper det å skrive om hvor forferdelig jula er, og å få vite at andre opplever det på samme måten. Da kan jeg legge bort de tankene en stund, og slippe å belaste familien min med dem, de gleder seg faktisk til jul. Joda, bra å kunne få ut tingene her og det som er vanskelig. Men se der, du gleder deg til 1.juledag. Er ikke det noe da? Kan være bra å prøve å forstørre det som er bra og prøve å forminske/tilegge mindre betydning det som ikke er bra. Og nå kom du med at du gleder deg til 1.juledag, bra!! 0 Siter
Gjest Gwenny Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Kanskje du kan ramse opp noen lyspunkter så vi som gruer oss kan lære hva vi skal glede oss over? Det er slik at noen sklir enkelt gjennom livet og noen går på veggen hele tiden. Dette er faktisk ikke selvvalgt og lite vi kan gjøre med. Selvfølgelig gjør man det beste ut av det, men det hender at det beste ikke er nok og da kan det være greit å få lov til å gi uttrykk for det. ''Det er slik at noen sklir enkelt gjennom livet og noen går på veggen hele tiden. Dette er faktisk ikke selvvalgt og lite vi kan gjøre med. Selvfølgelig gjør man det beste ut av det, men det hender at det beste ikke er nok og da kan det være greit å få lov til å gi uttrykk for det.'' Jeg sier ikke noe om at man ikke kan uttrykke det, men hva med å starte noen konstruktive tråder også, for å gjøre det beste ut av det, som du sier? Feks starte en tråd om hva man synes er bra akkurat nå, selv om jula er ufyselig? Det skal godt gjøres at det ikke er _noe_ som er bra i livene våre, selv hvor mye vi sliter. 0 Siter
Gjest Gwenny Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det er nok mange som syter uten grunn ja, og jeg har en sterk fornemmelse av at du er en av de Jeg er enig i at man skal gjøre det ebste ut av situasjonen, men hva om man sitter helt aleine, går det an å få noe positivt ut av det? I vår bydel er jeg med å arrangerer julemiddag som er myntet på akkurat disse personene, det er vel å gjøre noe positivt ut av det Det er smekk fullt hvert år. Greia er at det er MANGE personer der ute som ikke bare "hater jula og sånn" men har reelle problemer. ''Det er nok mange som syter uten grunn ja, og jeg har en sterk fornemmelse av at du er en av de ;)'' Det var en usaklig uttalelse. Jeg sier ikke at folk syter uten grunn, jeg sliter selv og har også behov for å syte. Samtidig så er jeg opptatt av hvordan komme seg best mulig gjennom jula, så hvorfor har vi ikke flere tråder av denne typen? Altså ikke bare tråder om hvor fælt og umulig det er, men konkrete og konstuktive erfaringsutvekslinger. Jeg kan starte en jeg, no problem 0 Siter
Orio Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Joda, bra å kunne få ut tingene her og det som er vanskelig. Men se der, du gleder deg til 1.juledag. Er ikke det noe da? Kan være bra å prøve å forstørre det som er bra og prøve å forminske/tilegge mindre betydning det som ikke er bra. Og nå kom du med at du gleder deg til 1.juledag, bra!! Jeg har ikke samme behov for å gi utløp for det jeg gleder meg til ved julen her på dol, det er det så mye lettere å dele med familien. :- ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 ''Det er slik at noen sklir enkelt gjennom livet og noen går på veggen hele tiden. Dette er faktisk ikke selvvalgt og lite vi kan gjøre med. Selvfølgelig gjør man det beste ut av det, men det hender at det beste ikke er nok og da kan det være greit å få lov til å gi uttrykk for det.'' Jeg sier ikke noe om at man ikke kan uttrykke det, men hva med å starte noen konstruktive tråder også, for å gjøre det beste ut av det, som du sier? Feks starte en tråd om hva man synes er bra akkurat nå, selv om jula er ufyselig? Det skal godt gjøres at det ikke er _noe_ som er bra i livene våre, selv hvor mye vi sliter. Ja, internett er jo bra å ha og så kommer dattera mi og spiser her og åpner julepresanger i morgen og det er jo hyggelig. Og så går minstemann ærend for meg siden jeg ikke kommer meg ut. Og det er faktisk det eneste positive jeg ser i dagene fram til hverdagen kommer etter nyttår. Det er masse jeg har lyst til som jeg ikke får gjort og det plager meg virkelig i perioder selv om det er konkrete ting som jeg ikke pleier å skrive så mye om her. Det er ganske kjipt når livet består av å være på nett og se tvserier og nesten bare det. 0 Siter
cathlin Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det er lov å grue seg til jul, og å uttrykke det. 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det er vel slike tråder fordi vi alle har forskjellige oppdagelser/erfaringer med julen. Og forumet er for alle, heldigvis. Jeg gleder meg over at juletreet i dette øyeblikk ble ferdig pyntet og lukter godt Nå skal jeg til med kyllingmiddag, så blir det å kose seg foran tv og kanskje stryke tøyet klart for morgendagen. Koselig med lille julaften. Og gjett om jeg skal ha baileys i kaffen senere 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Ja, internett er jo bra å ha og så kommer dattera mi og spiser her og åpner julepresanger i morgen og det er jo hyggelig. Og så går minstemann ærend for meg siden jeg ikke kommer meg ut. Og det er faktisk det eneste positive jeg ser i dagene fram til hverdagen kommer etter nyttår. Det er masse jeg har lyst til som jeg ikke får gjort og det plager meg virkelig i perioder selv om det er konkrete ting som jeg ikke pleier å skrive så mye om her. Det er ganske kjipt når livet består av å være på nett og se tvserier og nesten bare det. Du får innvitere venninner på en vinkveld kanskje? Koselig med besøk. 0 Siter
Gjest TikkaTupp Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 ''Det er nok mange som syter uten grunn ja, og jeg har en sterk fornemmelse av at du er en av de ;)'' Det var en usaklig uttalelse. Jeg sier ikke at folk syter uten grunn, jeg sliter selv og har også behov for å syte. Samtidig så er jeg opptatt av hvordan komme seg best mulig gjennom jula, så hvorfor har vi ikke flere tråder av denne typen? Altså ikke bare tråder om hvor fælt og umulig det er, men konkrete og konstuktive erfaringsutvekslinger. Jeg kan starte en jeg, no problem De aller fleste er nok veldig opptatt av å komme seg gjennom jula på best mulig måte, men problemer er reelle ting der og da. Dette er en vanskelig tid for mange, syns vi skal være litt runde i kantene i julen og la de som har noe på hjertet få fortelle om det uten å få høre det er for mye. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.