Gå til innhold

deilig med 1.juledag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bare hjemme i dag, alene, og det er hærlig. Koste oss for all del masse i går :) Snart blir middagen ferdig og så skal vi kose oss foran tv med en god film (om det kommer noen). Ungene er opptatt med det de fikk i går, og det er vi glade for også :)

Dere som skal se tv, hva bør jeg få med meg? Vi skal se energikampen sammen halv sju. En bekjent er med og det er gøy å se da.

hare1365380455
Skrevet

Her er vi også hjemme og slapper av.

Nå er det middag, og så skal jeg nok lese eller slå på tv. Hva som går på tv i kveld vet jeg ikke. :)

Gjest Den beste dagen i året
Skrevet

1 dag jul må være den deiligste dagen i året.

Da har all luften gått ut etter en måned med mye mas, kjas, stress og forberedelser.

Som du sier, barna er storfornøyde, de voksne med, hos oss valser vi rundt i myke gode klær og spiser uregelmessig av skiver med godt pålegg, kald ribbe, riskrem osv.

Ser filmer og nyter gløgg.

En aldeles nydelig dag :)

Skrevet

Gray's anatomy går i kveld.

Vi er alene i dag og bare slapper av og koser oss med masse godsaker.

Har gått tur også.

finstasen beholder vi på 1.juledag, det er skikk og bruk hos oss.

kosedresser venter vi med til iallefall 3dje juledag.

God Jul!!

Skrevet

Jeg var oppe kl. 8 og satte bollebrytebrød-deig til julefrokosten. :o) 13 til bords kl. 10:30, den siste lille gjesten ble hentet igjen i 16-tiden. Da hadde de to jentene lekt i flere timer på rommet, poden hadde spilt det nye Pokemonspillet sitt på Nintendoen, kjæresten hadde duppet litt på sofaen og jeg hadde tatt på det nye ullundertøyet og piggskoene og løpt en tur og dusjet etterpå. :o) Etter det har snuppa drevet meg totalt til vanvidd med å være utrolig sutrete og grinete! Vi spiste middag (rester fra i går) og la så ned godisforbud til etter kveldsmaten.

Ungene spiste en god kveldsmat og humøret steg betraktelig - det blir alt for mye søtt og for lite ordentlig mat om dagen! Har lovt poden at han skal få se en halvtime av Harry Potter 3 på tv nå i kveld før han legger seg så jeg skal straks gå på badet med ungene nå. :o)

Skrevet

Vi har vært på middag hos mine foreldre idag.

Har spist kalkun og ribbe+ dessert. Er så mett enda at jeg holder på å sprekke, men godt var det :-)

Skrevet

Jeg var oppe kl. 8 og satte bollebrytebrød-deig til julefrokosten. :o) 13 til bords kl. 10:30, den siste lille gjesten ble hentet igjen i 16-tiden. Da hadde de to jentene lekt i flere timer på rommet, poden hadde spilt det nye Pokemonspillet sitt på Nintendoen, kjæresten hadde duppet litt på sofaen og jeg hadde tatt på det nye ullundertøyet og piggskoene og løpt en tur og dusjet etterpå. :o) Etter det har snuppa drevet meg totalt til vanvidd med å være utrolig sutrete og grinete! Vi spiste middag (rester fra i går) og la så ned godisforbud til etter kveldsmaten.

Ungene spiste en god kveldsmat og humøret steg betraktelig - det blir alt for mye søtt og for lite ordentlig mat om dagen! Har lovt poden at han skal få se en halvtime av Harry Potter 3 på tv nå i kveld før han legger seg så jeg skal straks gå på badet med ungene nå. :o)

''tatt på det nye ullundertøyet og piggskoene og løpt en tur og dusjet etterpå. :o) ''

Ute å løper i undertøy? Eller er det beregnet å løpe i kanskje? :)

AneM1365380603
Skrevet

''tatt på det nye ullundertøyet og piggskoene og løpt en tur og dusjet etterpå. :o) ''

Er hun ute og løper kun iført piggsko og ullundetøy? *Sjokkert*

;)

Skrevet

Er hun ute og løper kun iført piggsko og ullundetøy? *Sjokkert*

;)

Jeg ser det for meg ja :)

Skrevet

*Fnis* Ullundertøy som i longs og langermet trøye med høy hals - under løpebuksa og vindtett fleecejakke. :o)

Skrevet

*Fnis* Ullundertøy som i longs og langermet trøye med høy hals - under løpebuksa og vindtett fleecejakke. :o)

Det var da godt å høre :)

Løper du hver dag forresten? Du er flinkere enn meg, jeg løper ikke. Bruker heller trimsykkelen i stua jeg. Det blir ikke så mange inntrykk da, men trimmen er jo der :)

Skrevet

He,he, ja det var nok henne jeg så som jogga forbi her for noen timer sida, iført hvitt ullundertøy og flunkende nye piggsko! :)

(Ellers så er også en mulighet at ullundertøyet brukes under overtrekksklær ;-))

Skrevet

Det var da godt å høre :)

Løper du hver dag forresten? Du er flinkere enn meg, jeg løper ikke. Bruker heller trimsykkelen i stua jeg. Det blir ikke så mange inntrykk da, men trimmen er jo der :)

Nei, jeg løper ikke hver dag, i det siste har jeg ikke fått tid til å løpe så mye som jeg skulle ønske, men satser på at det bedrer seg nå når julestria er over og hverdagen snart kommer igjen. :o)

Skrevet

He,he, ja det var nok henne jeg så som jogga forbi her for noen timer sida, iført hvitt ullundertøy og flunkende nye piggsko! :)

(Ellers så er også en mulighet at ullundertøyet brukes under overtrekksklær ;-))

*Humrer* Det er heldigvis ikke hvitt! :o) Hadde ønsket meg sjøblå trøye og sort longs og det fikk jeg.

Skrevet

*Humrer* Det er heldigvis ikke hvitt! :o) Hadde ønsket meg sjøblå trøye og sort longs og det fikk jeg.

Å det hørtes veldig fint ut!

Jogger du lenge av gangen? Har du noen peil på hvor mye det koster med joggesko med pigg? Og bruker du hodelykt når du løper på denne tida av året?

Sorry alle spørsmålene, det er bare det at jeg liksom har avskrevet joggina nå som vinteren er her, men jeg savner så fryktelig å komme meg ut på løpetur!!... Kanskje jeg kan investere i vinterløpeutstyr, hvis det ikke koster for mye... :)

Skrevet

Jogger du lenge av gangen? Har du noen peil på hvor mye det koster med joggesko med pigg? Og bruker du hodelykt når du løper på denne tida av året?

Sorry alle spørsmålene, det er bare det at jeg liksom har avskrevet joggina nå som vinteren er her, men jeg savner så fryktelig å komme meg ut på løpetur!!... Kanskje jeg kan investere i vinterløpeutstyr, hvis det ikke koster for mye... :)

F.eks. http://www.oslosportslager.no/product/7229/7808/424796/Icebug_MR4_DRY_BUGrip_07_08_l%F8pesko_med_pigg%2C_dame.html

Hvorvidt du trenger hodelykt, er vel avhengig av hvor du løper og om det er noen form for belysning der :-)

Skrevet

Det er merkelig hvordan man forandrer seg etter hvert som man blir eldre. Husker da jeg var liten, så fantes det ikke noe kjedeligere en 1. juledag. Ingen skulle noe, alle skulle bare slappe av, ikke fikk jeg lov til å gå på besøk til noen (for de skulle jo også bare slappe av) og ikke kunne man gå å glede seg til julaften og pakkene mer.

NÅ derimot, er 1. juledag den beste dagen i hele året. Lese bok, se på TV, spise godteri og bare slappe av. DEILIG!! Tror nesten det blir slik i dag også jeg gitt;-)

Skrevet

Jeg prøver til vanlig å få løpt et par ganger i uka minst, de siste par ukene før jul har jeg ikke fått det til, men det skal ta seg opp igjen. I tillegg blir det forhåpentligvis en del skiturer i vinter da. :o)

Aner ikke hva joggeskoene kostet, men jeg kan spørre kjæresten. *Spør ham over bordet* Iiiik! De kostet 1200,-! Hjelp! Men du trenger strengt tatt ikke piggsko så lenge du får et par tynne ullstrømper i de vanlige joggeskoene dine. De var ikke så gode som jeg hadde trodd på blankis så jeg hadde et par episoder hvor jeg følte meg som Bambi på isen. :o)

Løper ikke med hodelykt da jeg løper på opplyst gangvei / vanlig vei. Løper vanligvis nå 2,5-4 km i strekk når jeg er ute.

Gjest nissebarnet
Skrevet

I går var vi på familiebesøk. I dag 2.juledag slapper vi av. Det er godt det. Før vi senere i jula skal på mer besøk.

Kos dere i jula!

Skrevet

Jeg prøver til vanlig å få løpt et par ganger i uka minst, de siste par ukene før jul har jeg ikke fått det til, men det skal ta seg opp igjen. I tillegg blir det forhåpentligvis en del skiturer i vinter da. :o)

Aner ikke hva joggeskoene kostet, men jeg kan spørre kjæresten. *Spør ham over bordet* Iiiik! De kostet 1200,-! Hjelp! Men du trenger strengt tatt ikke piggsko så lenge du får et par tynne ullstrømper i de vanlige joggeskoene dine. De var ikke så gode som jeg hadde trodd på blankis så jeg hadde et par episoder hvor jeg følte meg som Bambi på isen. :o)

Løper ikke med hodelykt da jeg løper på opplyst gangvei / vanlig vei. Løper vanligvis nå 2,5-4 km i strekk når jeg er ute.

Jeg haater glatte skjønner du!! Og det føret vi har i Trøndelag er jo ikke akkurat trygt om dagen... Det er derfor jeg legger bort løpinga om vinteren, ikke pga.kulda og sånn, for jeg har gode klær!

Hm, kanskje jeg tør å prøve meg en dag... :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...