Gjest K. Ariella Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 I omtrent en måned har jeg hatt løs mage hver gang jeg er på toalettetet, og det bekymrer meg veldig siden jeg er veldig nervøs av meg generelt og redd for sykdommer. Jeg har vært hos lege og tatt ulike allergitester der det ikke kunne påvises noen matallergi. Avføringen min er løs og deigaktig, og jeg kjenner i blant stikk eller stingaktige smerter på forskjellige steder i magen. Noen ganger har jeg også diare, men det er sjeldnere, og rett etter at jeg har spist enkelte ting (fikk det f.eks. etter at jeg hadde spist sjokoladekake). Da kjenner jeg også menstruasjonsaktigesmerter i nedre del av magen. Jeg kan ikke se noe blod i avføringen, og fargen på den er brun eller gulaktig. Ofte "raper" jeg også opp luft. Ellers føler jeg meg helt frisk og fin, og jeg har en sunn livstil. Jeg er veldig redd for at jeg skal kunne ha magekreft, siden de symptomene jeg har så vidt jeg vet passer overens med det. Likevel vet jeg at det er veldig sjeldent å få magekreft når man er ung. Jeg er 23 år. Akkurat nå er jeg på ferie i utlandet, og kan derfor ikke gå til lege og få sjekket dette ut ordentlig før jeg kommer hjem om to uker, så jeg bekymrer meg veldig. Jeg er også redd for at det allerede skal være for sent, siden jeg har lest at magekreft er veldig vanskelig å behandle, og siden jeg har gått med disse "symptomene" en stund nå. Takk på forhånd for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294866-urolig-pga-l%C3%B8s-mage-og-smerter-i-magen-magekreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammmaen Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Heidu, Det du først bør gjøre er å kjøpe deg noe lignende Biola, eller yoghurt. Det får du sikkert i en dagligvarebutikk der du er. Hvis ikke det hjelper må du komme deg til lege og sjekke blod og avføring. Du skriver ikke noe om appetitten ellers, men ved alvorligere sykdom vil man miste matlyst og vekt. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294866-urolig-pga-l%C3%B8s-mage-og-smerter-i-magen-magekreft/#findComment-2378087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soulshine Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Har du gått lenge med kreft i magen - ville det gitt deg helt andre symptomer enn dette. Så forsøk og slå deg til ro - til du får en time hos legen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294866-urolig-pga-l%C3%B8s-mage-og-smerter-i-magen-magekreft/#findComment-2378184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg synes ikke symptomene dinne minner om kreft i det hele tatt. Høres ut som om du hovedsaklig lider av sykdomsangst og av denne grunn får forverrelse av "irritabel colon". Les litt om dette her i doktoronline. Alt fra 3 løse avføringer per døgn, til "forstoppelse" med 3 dagers mellomrom er normalt. Mageknip som kommer og går er normalt. Alle brun/gulfarger er "lov. Svart/blodig avføring med slim kan tyde på mer alvorlig tarmsykdom, kritthvit avføring kan tyde på galleveis-problematikk. De fleste andre plager med mageknip og ujevn tarmfunksjon må bedres ved regelmessig livsstil, og ikke minst fjerning av stress, og mer mosjon av den lystbetonte typen. Kosthold er viktig, men altfor mange stresser seg opp og gjør masse aktiviteter/dietter som er helt unaturlig for tarmfunksjonen. Kun dersom flewre i familien din har hatt arvelig form for tykktarmskreft, eller anndre arvelige tarmsykdommer, synes jeg du skal til noen spesialutredning. Du bør snakke med fastlegen din om sykdomsangsten din, og fortrinnsvis få behandling for denne. Du kan snakke litt med ham om du bør prøve noen dietter med mindre melk, hvete og sukker. men ikke gjør dette alene; effekten må fastlegen din hjelpe deg å se. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294866-urolig-pga-l%C3%B8s-mage-og-smerter-i-magen-magekreft/#findComment-2378255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.