Orio Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Er det for sent å gjøre det klokka 22:00? Når pleier andre å gjøre det? 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 hæ? Jeg rer ikke senga jeg, hiver dyna nederst ved fotenden når jeg står opp for at ikke midden skal trives. tar dyna over meg igjen til kvelden 0 Siter
morsan Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Rer kun opp hvis det ventes gjester i et slikt omfang at soverommet må tas i bruk til garderobe;-) Det anbefales ikke å re opp senga, men brette til side for lufting, bl a pga midd i senga. Min manglende oppreing ble tidligere karakterisert som latskap - nå kan jeg heller si at jeg gjør det 'riktige'! ;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Vi er ikke så flinke til det her. Da vi fikk nytt soverom for noen måneder siden la vi alltid et sengteppe over dynene. Det var jo veldig lekkert da, men så skled det sånn ut at vi til slutt fjernet det. Det lå nå bare i en ball i fotenden. Om kl 2200 er for sent får du vurdere selv 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Hvis du mener å re opp senga i betydningen at man legger dyna over madrassen og bretter den pent med kantene inn og sånt - det gjør jeg kun akkurat i det jeg skifter sengetøy. Ellers rer jeg opp sengen i den forstand at jeg bretter opp dyna og legger den med vrangsiden opp nedover sengens fotende slik at madrassen og dynas underside lufter seg gjennom dagen. 0 Siter
Babette Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Jeg rer opp senga ved å riste opp puter og dyne, glatte ut lakenet og til slutt brette opp halve dynen til side, så det kommer luft til. Men på hverdager gjør jeg ingenting før jeg har kommet hjem fra jobb. Jeg tror det er flere definisjoner på å re opp senga. De som snakker om midd sikter kanskje til hotellmåten å re opp på, der dyna pakkes fast. 0 Siter
Mamma07 Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 det varierer, noen ganger blir det ikke til før på ettermiddag/kvelden... har hørt man ikke skal re sengen pga midd. men de er vel der uansett:p henger ofte dynene ut da, hvis jeg er hjemme på formiddagen.. sover godt uansett jeg 0 Siter
Babette Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 hæ? Jeg rer ikke senga jeg, hiver dyna nederst ved fotenden når jeg står opp for at ikke midden skal trives. tar dyna over meg igjen til kvelden Hvorfor skriver du "hæ?" 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Hvorfor skriver du "hæ?" jeg ble bare overasket over at noen rer senga kl 22.00 Å re senga er å rydde opp etter man har sover sant? eller er det også å gjøre den klar til å legge seg igjen? Jeg trodde det var bare på hotell senga ble redd for natten, når de bretter sammen hele sengetøyet slik at du blir liggende som i en konvolutt. 0 Siter
Babette Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 jeg ble bare overasket over at noen rer senga kl 22.00 Å re senga er å rydde opp etter man har sover sant? eller er det også å gjøre den klar til å legge seg igjen? Jeg trodde det var bare på hotell senga ble redd for natten, når de bretter sammen hele sengetøyet slik at du blir liggende som i en konvolutt. Jeg vil si at hovedhensikten er å gjøre den fristende å legge seg i. Og det er den ikke hvis lakenet er krøllete og puta har søkk etter hodet! Jeg har også merket at dyna blir veldig slunken i toppen og tung i fotenden hvis jeg aldri rister den. Det går selvsagt an å snu den for en periode, men jeg synes det hører med å riste den ut. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Jeg vil si at hovedhensikten er å gjøre den fristende å legge seg i. Og det er den ikke hvis lakenet er krøllete og puta har søkk etter hodet! Jeg har også merket at dyna blir veldig slunken i toppen og tung i fotenden hvis jeg aldri rister den. Det går selvsagt an å snu den for en periode, men jeg synes det hører med å riste den ut. å, sånn ja. Ja, da rer jeg senga rett før jeg legger meg i den 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Jeg rer opp senga ved å riste opp puter og dyne, glatte ut lakenet og til slutt brette opp halve dynen til side, så det kommer luft til. Men på hverdager gjør jeg ingenting før jeg har kommet hjem fra jobb. Jeg tror det er flere definisjoner på å re opp senga. De som snakker om midd sikter kanskje til hotellmåten å re opp på, der dyna pakkes fast. er det mulig å ligge komfortabelt en hel natt inni en konvolutt...? 0 Siter
Babette Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 er det mulig å ligge komfortabelt en hel natt inni en konvolutt...? Du får spørre brevene! Kjærlighetsbrevene trives i alle fall ypperlig der. 0 Siter
morsan Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 http://www.dagbladet.no/dinside/2005/02/26/424553.html Her er forresten en artikkel om midd. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Du får spørre brevene! Kjærlighetsbrevene trives i alle fall ypperlig der. Jo men de er jo flate. Det er ulogisk å putte noe som er tredimensjonalt ned i noe som er helt flatt. 0 Siter
Babette Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Jo men de er jo flate. Det er ulogisk å putte noe som er tredimensjonalt ned i noe som er helt flatt. Hvis du ikke tullet, hva mente du med å ligge i en konvolutt? 0 Siter
frosken Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Rer kun opp hvis det ventes gjester i et slikt omfang at soverommet må tas i bruk til garderobe;-) Det anbefales ikke å re opp senga, men brette til side for lufting, bl a pga midd i senga. Min manglende oppreing ble tidligere karakterisert som latskap - nå kan jeg heller si at jeg gjør det 'riktige'! ;-) Tusen takk, morsan! Nå trenger jeg ikke lenger ha dårlig samvittighet for alle de årene jeg så avgjort ikke kan sies å ha redd opp senga... Jeg lufter vel kanskje ikke dyna heller, men når jeg til slutt innser at jeg MÅ stå opp, så går det ganske fort, og dyna ligger i allefall ikke i samme posisjon uka rundt! 0 Siter
morsan Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Tusen takk, morsan! Nå trenger jeg ikke lenger ha dårlig samvittighet for alle de årene jeg så avgjort ikke kan sies å ha redd opp senga... Jeg lufter vel kanskje ikke dyna heller, men når jeg til slutt innser at jeg MÅ stå opp, så går det ganske fort, og dyna ligger i allefall ikke i samme posisjon uka rundt! :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 For meg er det for seint å re opp senga klokka 2200, for under normale omstendigheter så legger eg meg klokka 2230. Dessuten så rer eg nesten aldri opp senga, bare slenger dyna tilsiden når eg står opp for å gå på jobb. Eg rer opp sengene, når eg har vaska, støvsugd, tørka støv og lagt på reine sengeklær. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.