Gå til innhold

Om å re opp senga (FU)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

7

• Orio

7

• AneM1365380603

5

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En sosionom jeg kjenner sier at for at livskvaliteten skal være på topp, så må man legge seg i oppredd seng hver kveld ;-)

Selv reier jeg opp sengene hver morgen, iallefall oppreiing på "min måte". Jeg slenger hele dyna utover senga i hele sin lengde/bredde og bretter den øverste delen nedover slik at dyna blir liggende omtrent dobbelt nedover mot fotenden.

Det aller verste jeg kan tenke meg, er å legge meg i en seg som ikke er oppredd... Da føles det som senga er møkkete, men det er meg da ;-)

Skrevet

Hvis du mener å re opp senga i betydningen at man legger dyna over madrassen og bretter den pent med kantene inn og sånt - det gjør jeg kun akkurat i det jeg skifter sengetøy.

Ellers rer jeg opp sengen i den forstand at jeg bretter opp dyna og legger den med vrangsiden opp nedover sengens fotende slik at madrassen og dynas underside lufter seg gjennom dagen.

Med "re opp" mener jeg alle andre alternativer enn å hive dyna til side i det du går ut av senga om morgenen.

Skrevet

Rer kun opp hvis det ventes gjester i et slikt omfang at soverommet må tas i bruk til garderobe;-)

Det anbefales ikke å re opp senga, men brette til side for lufting, bl a pga midd i senga.

Min manglende oppreing ble tidligere karakterisert som latskap - nå kan jeg heller si at jeg gjør det 'riktige'! ;-)

Da må det jo være ideelt å re opp ti på kvelden. Senga for lufta seg hele dagen, og jeg får gleden av å legge meg i en oppredd seng.

(Det er en del av min nye "gjør noe positivt for deg selv" kampanje.)

Skrevet

Jeg vil si at hovedhensikten er å gjøre den fristende å legge seg i. Og det er den ikke hvis lakenet er krøllete og puta har søkk etter hodet!

Jeg har også merket at dyna blir veldig slunken i toppen og tung i fotenden hvis jeg aldri rister den. Det går selvsagt an å snu den for en periode, men jeg synes det hører med å riste den ut.

''hovedhensikten er å gjøre den fristende å legge seg i.''

Endelig noen som forstår meg. Det er så deilig å kunne legge seg i en "ryddig" seng. Jeg prøvde det i går, så jeg vet hva jeg snakker om.

;- )

Skrevet

En sosionom jeg kjenner sier at for at livskvaliteten skal være på topp, så må man legge seg i oppredd seng hver kveld ;-)

Selv reier jeg opp sengene hver morgen, iallefall oppreiing på "min måte". Jeg slenger hele dyna utover senga i hele sin lengde/bredde og bretter den øverste delen nedover slik at dyna blir liggende omtrent dobbelt nedover mot fotenden.

Det aller verste jeg kan tenke meg, er å legge meg i en seg som ikke er oppredd... Da føles det som senga er møkkete, men det er meg da ;-)

Jeg har prøvd ut forskjellige varianter i lengre tid, hele livet faktisk. (Uvisst antall kvelder i uoppredd seng, i går kveld i en oppredd seng.) Og jeg likte å legge meg i en oppredd seng.

Annonse

AneM1365380603
Skrevet

Jeg rer opp senga slik jeg lærte på et hotell en gang. Ytterkantene av dyna skal ligge mot hverandre på undersiden. Det går så kjapt. Ene siden legges mot midten, så vender jeg hele greia rundt.

Når jeg gidder/husker det ;)

Skrevet

Vi er ikke så flinke til det her. Da vi fikk nytt soverom for noen måneder siden la vi alltid et sengteppe over dynene. Det var jo veldig lekkert da, men så skled det sånn ut at vi til slutt fjernet det. Det lå nå bare i en ball i fotenden.

Om kl 2200 er for sent får du vurdere selv :)

''Da vi fikk nytt soverom for noen måneder siden la vi alltid et sengteppe over dynene. Det var jo veldig lekkert da, men så skled det sånn ut at vi til slutt fjernet det. Det lå nå bare i en ball i fotenden.''

Livet mitt i et nøtteskall ;-)

Men det skal sies at jeg er ganske flink til å begynne på ny frisk igjen når det har sklidd for langt ut...

Skrevet

Det er ikke for sent. Hovedpoenget er at den er oppredd når du legger deg, og det rekker du jo ;-)

AneM1365380603
Skrevet

''Da vi fikk nytt soverom for noen måneder siden la vi alltid et sengteppe over dynene. Det var jo veldig lekkert da, men så skled det sånn ut at vi til slutt fjernet det. Det lå nå bare i en ball i fotenden.''

Livet mitt i et nøtteskall ;-)

Men det skal sies at jeg er ganske flink til å begynne på ny frisk igjen når det har sklidd for langt ut...

''Men det skal sies at jeg er ganske flink til å begynne på ny frisk igjen når det har sklidd for langt ut...''

Disse ordene skal jeg ha i tankene. Mange sånne kjedelige ting tar jo bare noen få sekunder.

Skrevet

Jeg har prøvd ut forskjellige varianter i lengre tid, hele livet faktisk. (Uvisst antall kvelder i uoppredd seng, i går kveld i en oppredd seng.) Og jeg likte å legge meg i en oppredd seng.

Da fortsetter du med det:)

Skrevet

Jeg rer opp senga slik jeg lærte på et hotell en gang. Ytterkantene av dyna skal ligge mot hverandre på undersiden. Det går så kjapt. Ene siden legges mot midten, så vender jeg hele greia rundt.

Når jeg gidder/husker det ;)

Hmm, vet ikke om jeg skjønte den helt, men lurer på om det er slik jeg gjør det også ;-)

Skrevet

:o) Du er nå søt også da Orio.

Rer som regel ikke opp sengen jeg. hmm

Annonse

AneM1365380603
Skrevet

Hmm, vet ikke om jeg skjønte den helt, men lurer på om det er slik jeg gjør det også ;-)

Jeg tenkte litt på det, at denne forklaringen er jo helt på vidda ;) Og jeg fikk rett :-/

Se for deg et ark. Du bretter hver langside mot midten, så snur du hele greia rundt. Sånn ser det ut når det er ferdig, hehe. Jeg bretter kun ene siden mot midten før jeg snur det rundt, for da blir det liggende sånn som det skal. Bedre forklaring?

Skrevet

Jeg tenkte litt på det, at denne forklaringen er jo helt på vidda ;) Og jeg fikk rett :-/

Se for deg et ark. Du bretter hver langside mot midten, så snur du hele greia rundt. Sånn ser det ut når det er ferdig, hehe. Jeg bretter kun ene siden mot midten før jeg snur det rundt, for da blir det liggende sånn som det skal. Bedre forklaring?

Jeg synes den måten er ganske merkelig, blir jo så mye knoting når du legger deg igjen.

Synes dyna skal ligge sånn at man må bruke minst mulig krefter for å få den godt over og rundt osv :-))

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes den måten er ganske merkelig, blir jo så mye knoting når du legger deg igjen.

Synes dyna skal ligge sånn at man må bruke minst mulig krefter for å få den godt over og rundt osv :-))

Ikke knoting i det hele tatt, du bare legger deg i hulrommet i midten :) Bedre det enn når ene siden ligger over den andre. Det er knoting ;)

Kanskje det var min elendige forklaring :-o

Skrevet

Ikke knoting i det hele tatt, du bare legger deg i hulrommet i midten :) Bedre det enn når ene siden ligger over den andre. Det er knoting ;)

Kanskje det var min elendige forklaring :-o

Da har jeg sikkert misforstått. Jeg tenker på når man bretter dyna på langs og that's it. Skjønner ikke vitsen..

Skrevet

Hehe, det gjør jeg aldri. Men jeg er ut og inn av senga hele dagen så den hadde ikke vært lekker lenge ;o)

Skrevet

For å unngå for mye midd, anbefales det ikke å re opp senga i det hele tatt.

Akkurat det passer meg utmerket.

Eneste gangen jeg rer opp senga er når jeg skifter sengetøy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...