Gå til innhold

Tredemølle eller elipsemaskin?

Anbefalte innlegg

Gjest Moro å trene
Skrevet

Hvilken av disse gir den "beste" treningen?

Elipsemaskin, heter den det, den hvor en står og trår og holder i lange håndtak og tar armene frem og tilbake på?

Er det noen undersøkelser foretatt som kan fortelle hvilen av disse treningsmetodene som er best?

Pleier å begynne treningen med en time på elipsemaskinen og lurer på om det er bra.

Fortsetter under...

Skrevet

Hva som gir best treningseffekt, vil jo være avhengig av hvordan du bruker hhv tredemøllen eller elipsemaskinen. Det vil også kunne avhenge av hvor gode innstillingsmuligheter som finnes.

Ellipsemaskinene antas å innebære minst risiko for belastningsplager, samt at mer aktiv bruk av armer antas å gi økt effekt.

Jeg har best treningseffekt ved bruk av tredemølle (intervalltrening)..

Skrevet

Jeg gikk ned 25 kg på 4 mnd med bruk av ellipsemaskin 1 t (noen gang mer, noen gang mindre) nesten hver dag. Hoppet litt over i helger.

Syns den er verdt pengene jeg brukte på å kjøpe privat. Anbefales.

Gjest Moro å trene
Skrevet

Jeg gikk ned 25 kg på 4 mnd med bruk av ellipsemaskin 1 t (noen gang mer, noen gang mindre) nesten hver dag. Hoppet litt over i helger.

Syns den er verdt pengene jeg brukte på å kjøpe privat. Anbefales.

Jeg trener på treningssenter en tre ganger i uka.

Her foretrekker jeg elipsemaskinen, lettere å bli svett og god på den synes jeg.

Jeg har tredemølle hjemme, håpet jeg skulle være flink til å bruken den innimellom mellom tidene på treningssenteret.

Veier ikke for mye, ønsker bare å bli litt fastere i fisken og å holde kiloene i tøylene, og ønsker å gjøre den beste trimmen.

Gjest Moro å trene
Skrevet

Hva som gir best treningseffekt, vil jo være avhengig av hvordan du bruker hhv tredemøllen eller elipsemaskinen. Det vil også kunne avhenge av hvor gode innstillingsmuligheter som finnes.

Ellipsemaskinene antas å innebære minst risiko for belastningsplager, samt at mer aktiv bruk av armer antas å gi økt effekt.

Jeg har best treningseffekt ved bruk av tredemølle (intervalltrening)..

Jeg pleier å taste inn vekt og alder etc. på elipsemaskinen og trene programmet vekttap.

Jeg står på det jeg kan og blir gjerne dryppende svett.

Jeg er ikke sterk nok i bena til å jogge på tredemølla, slik at jeg pleier å gå i svært rask gange. Pleier å ha et program som gir variasjon i stigning etc. Jeg bruker dog lenger tid på å bli like svett, og jeg kjenner det fortere i bena. (litt verking i legg, kne, ankler etc)

Føler selv at elipsemaskinen fungerer bedre, men ønsker å bruke den maskinen som er testet å være best.

Jeg er ikke overvektig, men er ute etter kontroll på vekta pga. røykeslutt og å bli noe fastere i fisken på rompe, mage, flanker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...