Gå til innhold

Hva er verst - røyking eller overvekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er verst, sånn for ens egen helse altså, 20 kg for mye (f.eks. 165 cm og 85 kg) eller 20 sigaretter om dagen?

Fortsetter under...

Skrevet

Det som er verst er selvfølgelig 20 sigaretter om dagen _og_ 20 kilo for mye.

Litt vanskelig å velge mellom disse vil eg tro, siden ingen av delene er bra for helsa.

20 kilo overvekt er mye og ikkje bra for helsa.

20 sigaretter for dagen er definitivt ikkje bra for helsa.

Eg er litt usikker på "kor du vil" med spørsmålet ditt?

Er det et "lurespørsmål", eller ønsker du svar på hvilke alternativer du bør velge for egen del?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Røyking er verst.

Når det gjelder overvekt, viser ny forskning at dette ikke er så ille dersom en trimmer og er i brukbar form.

Dvs det er gjør ikke noe om du er "fat" så lenge du passer på også å være "fit".

Skrevet

Jeg tror nok det er røyken.

røyken. men hadde det vært skikkelig overvekt, sånn 100 + så tror jeg det er verre...

Skrevet

Røyking er verst.

Når det gjelder overvekt, viser ny forskning at dette ikke er så ille dersom en trimmer og er i brukbar form.

Dvs det er gjør ikke noe om du er "fat" så lenge du passer på også å være "fit".

Tusen takk for alle svar! Jeg bare lurte jeg, det er meg som er 20 kg pluss (barnefødsler setter dessverre sine spor på meg hvertfall.... målet er ti kg ned før sommeren, til det jeg veide før jeg ble gravid!), mens samboeren min røyker 20 om dagen. Jeg vet jo at ingen av delene er spesielt bra for helsa, så jeg bare lurte på hva som var "verst".

Da blir hvertfall den viktigste målsettingen min å bli i bedre form først og fremst!!

Annonse

Gjest ex-smoke
Skrevet

Overvekt kan du trimme bort - verre med lungekreft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...