morsan Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 ''Jeg er nesten på grensa til å synes det er uhøflig av VERTSKAPET å ikke tilby seg å kjøpe soyamelk til deg,'' Det er jeg helt uenig i, da under forutsetning av at dette er til å ha i kaffen slik trådstarter skriver. Soyamelk er dyrt, og bruker man maks tilsvarende et par spiseskjeer av det er det for mye forlangt av vertskapet at de skal kjøpe det inn og kaste resten. Nå utgjør ikke summen allverden, men jeg syns ikke man kan forvente at et vertskap skal huske på og ta hensyn til alle spesielle tilfeller. Enig! 0 Siter
Gjest hyperallergiker Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Som allergiker ble jeg litt nysgjerrig her: Er du virkelig allergisk mot sukker? Hvordan arter det seg? Har aldri hørt om sukkerallergi før, så jeg måtte bare spørre. Syns ellers det er helt ok å ta med litt beredskapsting til besøk. Hadde seinest i går en liten allergiker i barnebursdag som stilte med medbrakt. Supert. Vertskapet blir sikkert bare lettet over å slippe å ta alle hensynene selv, for det ønsker de fleste å gjøre - er i hvert fall min erfaring. Det blir litt feil å bruke ordet allergi her, men det var for å unngå masse forklaringer. Det er snarere en intoleranse. Jeg har irritabel tarm syndrom, og magen eser ut, og jeg blir dårlig bare jeg får i meg sukker av noe slags. Jeg synes ofte det er lettere å bruke ordet allergi, enn intoleranse., Folk synes å ta det mye mer seriøst når jeg sier at jeg er allergisk, enn at magen min reagerer på noe. Hvis jeg bruker sistnevnte forklaring får jeg ofte høre at " ja, men litt kan du vel ta", " det er jo ikke så mye sukker i denne" osv. 0 Siter
Gjest Ingemanns kjære Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 nei, jeg har inntrykk av at de er rause og trivelige:) spørsmålet er heller om de ville blitt fornærmet fordi jeg ikke hadde "bestilt" det på forhånd. Jeg sa jeg gjerne ville kjøpt til deg om jeg visste, men jeg ville ikke blitt fornærmet om du ikke sa i fra slik at jeg kunne kjøpe. :-) 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Det blir litt feil å bruke ordet allergi her, men det var for å unngå masse forklaringer. Det er snarere en intoleranse. Jeg har irritabel tarm syndrom, og magen eser ut, og jeg blir dårlig bare jeg får i meg sukker av noe slags. Jeg synes ofte det er lettere å bruke ordet allergi, enn intoleranse., Folk synes å ta det mye mer seriøst når jeg sier at jeg er allergisk, enn at magen min reagerer på noe. Hvis jeg bruker sistnevnte forklaring får jeg ofte høre at " ja, men litt kan du vel ta", " det er jo ikke så mye sukker i denne" osv. Ok - skjønner. Det er ofte lettere å ty til forenklinger Lykke til med festen og andre tilpasninger. Det er like greit å stå for det sjøl. Min store utfordring er å få folk til å slutte å ta så mye parfyme på seg, for da bukker jeg under. 0 Siter
Enina Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Klart du kan ta med det! Men jeg syns nok det hadde vært litt rart om noen som skulle komme til meg hadde ringt meg og spurt om jeg kunne kjøpe inn soyamelk fordi de skulle ha et par ss i kaffen.. Jeg hadde nok tenkt at det kan du godt ta med deg hvis det bare var for denne ene kvelden..?? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.