Orio Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Som tenker på at noen av oss ikke har lyst til å brenne inne nyttårsaften? Skal det ikke snart bli forbud mot fyrverkeri? Og hvorfor må det sendes opp raketter hele kvelden? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Her smeller det i ett, skulle tro det var midnatt allerede. En av gjestene mine ser litt utrygg ut. 0 Siter
Gjest Er nok en forklaring til det meste Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Er det ingen som tenker på at noen av oss ikke har lyst til å brenne inne nyttårsaften? Brenne inne? Hva mener du med det? Skal det ikke snart bli forbud mot fyrverkeri? Det skjer nok allerede i 2008, i allefall blir det store restriksjoner Og hvorfor må det sendes opp raketter hele kvelden? Ant. er det mange med mindre barn som fordeler rakettene litt utover pga. disse. 0 Siter
Orio Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Er det ingen som tenker på at noen av oss ikke har lyst til å brenne inne nyttårsaften? Brenne inne? Hva mener du med det? Skal det ikke snart bli forbud mot fyrverkeri? Det skjer nok allerede i 2008, i allefall blir det store restriksjoner Og hvorfor må det sendes opp raketter hele kvelden? Ant. er det mange med mindre barn som fordeler rakettene litt utover pga. disse. Hvis du følger med på nyhetene i morgen er det stor fare for at et hus eller to er brent ned på grunn av raketter som har havnet feil. Og når det gjelder barna, kan ikke det å se på rakettene være noe de kan glede seg til, til de blir så store at de orker å være oppe til midnatt? Hilsen en som blir vettskremt av fyrverkeri. 0 Siter
Gjest litt engstelig jeg og Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Har du angst for fyrverkeri? Jeg tør ikke være ute når det sendes opp raketter men jeg er ikke redd for å være inne. Men jeg holder meg våken for å være sikker på at ikke en rakett antenner huset mitt. 0 Siter
Orio Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Har du angst for fyrverkeri? Jeg tør ikke være ute når det sendes opp raketter men jeg er ikke redd for å være inne. Men jeg holder meg våken for å være sikker på at ikke en rakett antenner huset mitt. Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det, om det hører under resten av angstproblemene mine eller om det har sin egen rubrikk. I alle fall er jeg vettskremt. Ikke tør jeg legge meg til å sove før langt på natt heller, må være sikker på at huset ikke tar fyr. Ikke tør jeg ta noe sobril, tenk om den skulle slå meg ut akkurat denne ene gangen, når jeg er mye reddere enn jeg pleier å være når jeg tar dem. 0 Siter
Gjest litt engstelig jeg og Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det, om det hører under resten av angstproblemene mine eller om det har sin egen rubrikk. I alle fall er jeg vettskremt. Ikke tør jeg legge meg til å sove før langt på natt heller, må være sikker på at huset ikke tar fyr. Ikke tør jeg ta noe sobril, tenk om den skulle slå meg ut akkurat denne ene gangen, når jeg er mye reddere enn jeg pleier å være når jeg tar dem. Huff så plagsomt det må være. De begynner jo med disse raktettene allerede i romjula. Sender deg masse trøsteklemmer og mot! 0 Siter
Gjest mayyyyyyyyybe Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Jeg forstår noe av din redsel, men synes ikke du skal sitte og plage deg selv. Taaaaaaaaaaa sobril og putt sov i ro i ørene. Jeg gjør det, for jeg blir sprø av smellinga hele tiden. Og sannsynligheten for at det er ditt hus som brenner, om noen i det hele tatt gjør det - er da minimal. La folk få kose seg og gjør det som er best for deg de få timene dette står på 0 Siter
Orio Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Jeg forstår noe av din redsel, men synes ikke du skal sitte og plage deg selv. Taaaaaaaaaaa sobril og putt sov i ro i ørene. Jeg gjør det, for jeg blir sprø av smellinga hele tiden. Og sannsynligheten for at det er ditt hus som brenner, om noen i det hele tatt gjør det - er da minimal. La folk få kose seg og gjør det som er best for deg de få timene dette står på Beklager, fornuften har visst forlatt meg for lenge siden. Jeg er ikke i særlig humør til å la folk "kose seg" med å sende opp raketter hele tiden, de kan i alle fall begrense seg til tiden mellom tolv og halv ett. 0 Siter
Gjest mayyyyyyyyybe Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Beklager, fornuften har visst forlatt meg for lenge siden. Jeg er ikke i særlig humør til å la folk "kose seg" med å sende opp raketter hele tiden, de kan i alle fall begrense seg til tiden mellom tolv og halv ett. Jeg må nok så meg enig at noe har forlatt deg. fornuften - nei, men evnen til og forstå at dette kan glede noen, fordi det skremmer deg er nok borte. Toleranse er mer en et fint ord Som sagt - gjør det beste mulige for deg selv i disse timene, noe annet har jeg ikke og si om saken 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Jeg mener at kommunen bør ta seg av fyrverkeri i fremtiden. Se bare på hvor mange idioter som ødelegger seg selv fordi de enten er full, eller dumme, eller begge deler. Dessuten er fyrverkeri tåpelig og barnslig. Gretten hilsen fra 0 Siter
Orio Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Jeg må nok så meg enig at noe har forlatt deg. fornuften - nei, men evnen til og forstå at dette kan glede noen, fordi det skremmer deg er nok borte. Toleranse er mer en et fint ord Som sagt - gjør det beste mulige for deg selv i disse timene, noe annet har jeg ikke og si om saken Jeg orker ikke være tolerant overfor noen nå. Jeg orker ikke tenke på at noen har glede av fyrverkeri. Jeg har mer enn nok med å holde ut. Og en av måtene jeg gjør det er å bruke dol. 0 Siter
Orio Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Jeg mener at kommunen bør ta seg av fyrverkeri i fremtiden. Se bare på hvor mange idioter som ødelegger seg selv fordi de enten er full, eller dumme, eller begge deler. Dessuten er fyrverkeri tåpelig og barnslig. Gretten hilsen fra Helt enig. Helst litt unna bebyggelsen, i alle fall langt unna der jeg bor. Og begrenses fra tolv til halv ett, det er mer enn lenge nok. 0 Siter
Gjest mayyyyyyyyybe Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Jeg orker ikke være tolerant overfor noen nå. Jeg orker ikke tenke på at noen har glede av fyrverkeri. Jeg har mer enn nok med å holde ut. Og en av måtene jeg gjør det er å bruke dol. Dol må du da gjerne bruke og jeg forstår at du er redd, men hvorfor gjør du INGENTING for og bedre din egen situasjon??? Du virker ikke akkurat løsningsorientert. Hva hvis jeg hadde foreslått følgende: Drikk 2 kanner kaffe, på den måten øker sannsynligheten for at du klarer og holde deg våken, og også at du får øket angst. Dra frem brannslangen og sjekk at trykket er i orden (du har sikkert ikke brukt det før - så det kan jo hende det ikke virker?). Derfor trenger du selvfølgelig et brannslukningsapparat i tillegg for og være litt sikrere. Så sitter du slik i de timene det foregår. Hvis du i tillegg da vil øke din frustrasjon/redsel ytterligere - kan du jo ta deg en tur ut når det virkelig braker løs. Jeg sa putt sov-i-ro i ørene, ta en Sobril (den virker ikke annerledes i kveld), du kan også koble et par hodetelefoner til musikkanlegg eller mobil og sette på noe musikk du liker også Det er mange av oss som ikke liker dette spesielt, men vi kan ikke forvente at alle skal ta hensyn til vår ubegrunnede/urasjonelle angst hele tiden. Slik er det bare Det er ikke vondt ment - men forsøk og FINNE løsninger - dol demper ikke angst og lyder. 0 Siter
Orio Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Dol må du da gjerne bruke og jeg forstår at du er redd, men hvorfor gjør du INGENTING for og bedre din egen situasjon??? Du virker ikke akkurat løsningsorientert. Hva hvis jeg hadde foreslått følgende: Drikk 2 kanner kaffe, på den måten øker sannsynligheten for at du klarer og holde deg våken, og også at du får øket angst. Dra frem brannslangen og sjekk at trykket er i orden (du har sikkert ikke brukt det før - så det kan jo hende det ikke virker?). Derfor trenger du selvfølgelig et brannslukningsapparat i tillegg for og være litt sikrere. Så sitter du slik i de timene det foregår. Hvis du i tillegg da vil øke din frustrasjon/redsel ytterligere - kan du jo ta deg en tur ut når det virkelig braker løs. Jeg sa putt sov-i-ro i ørene, ta en Sobril (den virker ikke annerledes i kveld), du kan også koble et par hodetelefoner til musikkanlegg eller mobil og sette på noe musikk du liker også Det er mange av oss som ikke liker dette spesielt, men vi kan ikke forvente at alle skal ta hensyn til vår ubegrunnede/urasjonelle angst hele tiden. Slik er det bare Det er ikke vondt ment - men forsøk og FINNE løsninger - dol demper ikke angst og lyder. Nei vel. Jeg gjør mitt beste, du får finne dine måter å takle det på. La meg takle det på min. 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Helt enig. Helst litt unna bebyggelsen, i alle fall langt unna der jeg bor. Og begrenses fra tolv til halv ett, det er mer enn lenge nok. Ja, enig. Så kunne alle som ville se fyrverkeriet reise dit det foregår. Og så kan vi resten som er siviliserte få feire i ro og mak. 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Dol må du da gjerne bruke og jeg forstår at du er redd, men hvorfor gjør du INGENTING for og bedre din egen situasjon??? Du virker ikke akkurat løsningsorientert. Hva hvis jeg hadde foreslått følgende: Drikk 2 kanner kaffe, på den måten øker sannsynligheten for at du klarer og holde deg våken, og også at du får øket angst. Dra frem brannslangen og sjekk at trykket er i orden (du har sikkert ikke brukt det før - så det kan jo hende det ikke virker?). Derfor trenger du selvfølgelig et brannslukningsapparat i tillegg for og være litt sikrere. Så sitter du slik i de timene det foregår. Hvis du i tillegg da vil øke din frustrasjon/redsel ytterligere - kan du jo ta deg en tur ut når det virkelig braker løs. Jeg sa putt sov-i-ro i ørene, ta en Sobril (den virker ikke annerledes i kveld), du kan også koble et par hodetelefoner til musikkanlegg eller mobil og sette på noe musikk du liker også Det er mange av oss som ikke liker dette spesielt, men vi kan ikke forvente at alle skal ta hensyn til vår ubegrunnede/urasjonelle angst hele tiden. Slik er det bare Det er ikke vondt ment - men forsøk og FINNE løsninger - dol demper ikke angst og lyder. Det er ikke lett når man har angst og sliter da. Og jeg håper de snart blir totalforbud mot fyrverkeri. Sitter her med full musikk så jeg hører ingenting nå, heldigvis. 0 Siter
vanilje Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Sitter her nå, lukten av kruttrøyk siver inn i leil. Min oppgave nå er å leke masse med alle pusene mine, for selv om det har smelt en stund her, synes de ikke dette er helt toppen. Dvs, ei ligger å sover som om det aldri har gjort noe annet enn å smelle. Så jeg er våken, og blir våken til jeg vet at huset ikke brenner og at dyra mine har det bra. Nå ringer kirkeklokkene her, det neste året vårt blir helt klart det beste! 0 Siter
Gjest mayyyyyyyyybe Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Nei vel. Jeg gjør mitt beste, du får finne dine måter å takle det på. La meg takle det på min. Ja det skal jeg Nå putter jeg sov-i-ro i øra, kler på meg, trosser angsten og går ut og ser på et vakkert skue Godt nytt år 0 Siter
Gjest mayyyyyyyyybe Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Det er ikke lett når man har angst og sliter da. Og jeg håper de snart blir totalforbud mot fyrverkeri. Sitter her med full musikk så jeg hører ingenting nå, heldigvis. Jeg vet da alt om angst - jeg lider av GAD. Ingenting er lett i min verden heller - men det er ikke det samme som at det er UMULIG! Hadde jeg hatt den innstillingen - kunne jeg gitt opp alt. Hørlurer er smart Selv har jeg nå væt ute og sett - det var vakkert og ikke farlig heller Godt nytt år! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.