Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Trubadurix
Skrevet

Jeg synes det er fint med fyrverkeri, det er inkluderende på en måte. Det gjør at du kan være med på nyttårsmarkeringen selv om du ikke har noen fest å gå på eller en gjeng med mennesker å være sammen med.

Blir trist dersom de forbyr det, det kommer til å ta mye av gleden og tradisjonen fra meg.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes det er fint med fyrverkeri, det er inkluderende på en måte. Det gjør at du kan være med på nyttårsmarkeringen selv om du ikke har noen fest å gå på eller en gjeng med mennesker å være sammen med.

Blir trist dersom de forbyr det, det kommer til å ta mye av gleden og tradisjonen fra meg.

Jeg blir bare glad til om fyrverkeri blir forbudt. Ikke er det særlig inkluderende for min del heller, det er mye av grunnen til at jeg helst vil være alene nyttårsaften.

Hadde det enda gått an å konsentrere oppskytingen fra tolv til halv ett, så hadde i alle fall ikke hele kvelden blitt ødelagt for meg. Her startet de litt før ni, og det varte jevnt til nærmere ett, selvfølgelig med en topp ved midnatt. Og så kom det en ny bølge i tretida. Det er ikke noe særlig for en som blir vettskremt av fyrverkeri.

Skrevet

Enig. Jeg er helt imot fyrverkeri, og synes det burde forbys.

Skrevet

Beklager, fornuften har visst forlatt meg for lenge siden. Jeg er ikke i særlig humør til å la folk "kose seg" med å sende opp raketter hele tiden, de kan i alle fall begrense seg til tiden mellom tolv og halv ett.

Enig, igjen!

Skrevet

Jeg orker ikke være tolerant overfor noen nå. Jeg orker ikke tenke på at noen har glede av fyrverkeri. Jeg har mer enn nok med å holde ut. Og en av måtene jeg gjør det er å bruke dol.

Jeg har heller ingen tolaranse for at folk koser seg med fyrverkeri.

Skrevet

Dol må du da gjerne bruke og jeg forstår at du er redd, men hvorfor gjør du INGENTING for og bedre din egen situasjon???

Du virker ikke akkurat løsningsorientert.

Hva hvis jeg hadde foreslått følgende: Drikk 2 kanner kaffe, på den måten øker sannsynligheten for at du klarer og holde deg våken, og også at du får øket angst. Dra frem brannslangen og sjekk at trykket er i orden (du har sikkert ikke brukt det før - så det kan jo hende det ikke virker?). Derfor trenger du selvfølgelig et brannslukningsapparat i tillegg for og være litt sikrere. Så sitter du slik i de timene det foregår. Hvis du i tillegg da vil øke din frustrasjon/redsel ytterligere - kan du jo ta deg en tur ut når det virkelig braker løs.

Jeg sa putt sov-i-ro i ørene, ta en Sobril (den virker ikke annerledes i kveld), du kan også koble et par hodetelefoner til musikkanlegg eller mobil og sette på noe musikk du liker også

Det er mange av oss som ikke liker dette spesielt, men vi kan ikke forvente at alle skal ta hensyn til vår ubegrunnede/urasjonelle angst hele tiden.

Slik er det bare :)

Det er ikke vondt ment - men forsøk og FINNE løsninger - dol demper ikke angst og lyder.

Du er jo helt fjern. Dum vil jeg også påstå at du må være.

Annonse

Skrevet

Det blir forbudt mot å sende opp raketter fra og med neste år. Da er det kun lov å ha raketter som står på bakken og "spruter".

Gjest mayyyyyyyyybe
Skrevet

Du er jo helt fjern. Dum vil jeg også påstå at du må være.

Takk for hyggelig kommentar. Som jo fortalte meg mye om deg :) Godt nytt år :)

Gjest Trubadurix
Skrevet

Jeg blir bare glad til om fyrverkeri blir forbudt. Ikke er det særlig inkluderende for min del heller, det er mye av grunnen til at jeg helst vil være alene nyttårsaften.

Hadde det enda gått an å konsentrere oppskytingen fra tolv til halv ett, så hadde i alle fall ikke hele kvelden blitt ødelagt for meg. Her startet de litt før ni, og det varte jevnt til nærmere ett, selvfølgelig med en topp ved midnatt. Og så kom det en ny bølge i tretida. Det er ikke noe særlig for en som blir vettskremt av fyrverkeri.

Bra du har det valget da.

Kunne heller forbudt alkohol - det årsaker de fleste fyrverkeriskader og de fleste andre skader på nyttårsaften (for ikke å snakke om resten av året).

Cookiemonster
Skrevet

Faktum er at mange, mange folk blir skadet av privat fyrverkeri hvert eneste år. Og det er ikke bare de idiotene som fyrer opp, men også andre som står rundt. Og det brenner i en mengde hus på grunn av dette. Dette bør telle mer enn kosen med fyrverkeri.

Cookiemonster
Skrevet

Bra du har det valget da.

Kunne heller forbudt alkohol - det årsaker de fleste fyrverkeriskader og de fleste andre skader på nyttårsaften (for ikke å snakke om resten av året).

Hehehehe, ja det var en god idé. Vi som liker å ta et par glass vin til maten skal ikke få lov til det, mens idioter som ikke burde få gå i nærheten av en fyrstikkeske skal få lov til å fly rundt og fyre raketter langs veiene og annen kos. Nydelig.

Alkohol er uproblematisk når det benyttes på ordentlig måte. Det er vanskelig å kontrollere, men en ubestridelig sannhet. Fyrverkeri er uproblematisk så lenge det benyttes på en ordentlig måte, altså av kompetente pyroteknikere. Dette er lett å kontrollere, og det er det som nå skjer. I det hele og det store en god løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...