Gå til innhold

hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har en fast taxi mann som jeg pleier å ringe til dersom det er vanskelig å få taxi en kveld (det er han selv som har gitt beskjed om at jeg bare må ringe dersom jeg trenger taxi). Jeg har ikke ringt han på veldig lenge fordi jeg synes de siste gangene han har kjørt meg at han har vært litt ekkel.... veldig "på" kan man si, og later til å kjenne meg veldig godt, noe han overhodet ikke gjør. Men igår var det helt umulig å få taxi så i ren desperasjon ringte jeg han likevel og ba han hente meg og en venninne og kjøre oss hjem. Jeg ba han kjøre meg først da det var nærmest (og jeg ikke liker sitte på med han alene), men han foreslo heller at han kjørte venninnen min hjem først og kunne kjøre meg gratis hjem etter det. Jeg insisterte likevel på å bli kjørt først.. til slutt var det greit.

Idag har han ringt meg 14 ganger. Det begynte allerede i 8 tiden idag tidlig og han har ringt og ringt og ringt. Jeg har ikke lyst til å snakke med han. Jeg får fasktisk klump i magen når jeg ser han ringer.. såpass ekkel har jeg funnet ut at jeg synes han er. Jeg begynte tenke på at kanskje jeg eller min venninne kan ha glemt noe i taxien men hverken hun eller jeg mangler noe. Og dersom det var tilfelle kunne han jo bare sendt meg en melding (han sender meldinger).

Jeg har altså ikke tatt telefonen.. jeg har ikke lyst til å prate med han.. han er utlending og dobbelt så gammel som meg, og jeg synes som sagt han er ubehagelig. (ikke fordi han er utlending altså men generelt). Men han fortsetter å ringe? Kan jeg sende en melding og spørre hva han vil? Da ringer han vel sikkert bare da også... Skal jeg bare fortsette å ignorere ringingen?

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

16

• Jølsen

14

• birdie

5

• Helmi

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville gjort som deg: Ignorere ignorere ignorere.

Og så ville jeg aldri kontaktet ham for taxitur igjen.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg ville gjort som deg: Ignorere ignorere ignorere.

Og så ville jeg aldri kontaktet ham for taxitur igjen.

"Og så ville jeg aldri kontaktet ham for taxitur igjen."

Nei det skal jeg love deg at jeg aldri kommer til å gjøre.

Gjest fysjameg
Skrevet

misfortå meg rett folkens, men dette er typisk utlendinger. jeg har selv mange slike historier fra venninnder og slik. ikke vet jeg hva de vil oppnå, men det er utrolig slitsomt og de kan holde på i flere år. en venn av meg "møtte" en mørkhudet mann en gang. detter er fem år siden nå, og han ringer og skriver fortsatt. det er ikke ofte, men det skjer. slitsomt. redd blir hun også. er jo ikke helt normalt!så mitt råd er at du hlder deg unna og ikke vis han hvor du bor, med mindre han har kjørt deg til døren allerede...

Gjest uten sign. da
Skrevet

Send sms og spør hva det er. Jeg ville ikke tatt telefonen, og IKKE kjør med ham igjen!

Jeg opplevde en gang at jeg tok privat-taxi fordi det var så store køer, og da tok mannen og kladde meg på brystene. Det er vel greit siden jeg kjører deg så billig hjem, sa mannen. Fy f**** så ekkelt, og jeg skulle sagt nei men jeg var litt redd. Jeg fikk ham til å kjøre meg til en kamerat for jeg ville ikke vise hvor jeg bodde. Jeg skalv da jeg kom fram.

Skrevet

Han tror og forventer helt tydelig noe mer - ignorer ham fullstendig og kast nummeret hans.

Mary Poppins
Skrevet

Send sms og spør hva det er. Jeg ville ikke tatt telefonen, og IKKE kjør med ham igjen!

Jeg opplevde en gang at jeg tok privat-taxi fordi det var så store køer, og da tok mannen og kladde meg på brystene. Det er vel greit siden jeg kjører deg så billig hjem, sa mannen. Fy f**** så ekkelt, og jeg skulle sagt nei men jeg var litt redd. Jeg fikk ham til å kjøre meg til en kamerat for jeg ville ikke vise hvor jeg bodde. Jeg skalv da jeg kom fram.

Nei jeg skal definitivt aldri kjøre med han igjen. Men dette er ikke privat taxi altså.. det er vanlig taxi.

Gjest uten sign. da
Skrevet

Nei jeg skal definitivt aldri kjøre med han igjen. Men dette er ikke privat taxi altså.. det er vanlig taxi.

Så ville jeg kanskje ringt taxisentralen og sagt hvordan han holdt på.

Skrevet

Jeg ville ringt taxisentralen og gitt beskjed om at han har ringt deg mange ganger og at du lurer på om det er fordi du kan ha glemt igjen noe e.l. Du kan evt bare si at du helst ikke svarer på telefoner fra folk du ikke kjenner og at du derfor velger å henvende deg til han via sentralen?

Du sitter ikke på med han igjen!! :-/

Mary Poppins
Skrevet

Han tror og forventer helt tydelig noe mer - ignorer ham fullstendig og kast nummeret hans.

Hvordan i all verden han kan forvente noe mer er for meg helt ubegripelig. Ikke for å virke imbilsk men hvis han virkelig tror han har sjans må han være rimelig korket i hodet..

Uff nå ringte han igjen :(

Skrevet

Hvordan i all verden han kan forvente noe mer er for meg helt ubegripelig. Ikke for å virke imbilsk men hvis han virkelig tror han har sjans må han være rimelig korket i hodet..

Uff nå ringte han igjen :(

Sorry, men det er vel ikke aldeles nytt under solen at en del fremmedkulturelle ser helt annerledes på "tjenester" enn de fleste etnisk nordiske?

Jada, nå får jeg vel så øra flagrer, men det er flere her i tråden som sier det samme ser jeg.

Mary Poppins
Skrevet

Forresten veldig ekkelt det du opplevde også. Jeg husker jeg hadde en sånn episode i russetiden. Jeg fant en taxi som skulle kjøre meg hjem (også dette var ordentlig taxi), og plutselig tar han hånden ned toppen min og spør om å få se nærmere på et kjede jeg hadde på meg (det var langt og lå nede i toppen min). Jeg var litt full og da ekstra tøff så jeg klarte faktisk å slenge meg ut av bilen i en rundkjøring.

Mary Poppins
Skrevet

Sorry, men det er vel ikke aldeles nytt under solen at en del fremmedkulturelle ser helt annerledes på "tjenester" enn de fleste etnisk nordiske?

Jada, nå får jeg vel så øra flagrer, men det er flere her i tråden som sier det samme ser jeg.

Nei enig med deg, det er intet nytt.. men likeså ubegripelig.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg ville ringt taxisentralen og gitt beskjed om at han har ringt deg mange ganger og at du lurer på om det er fordi du kan ha glemt igjen noe e.l. Du kan evt bare si at du helst ikke svarer på telefoner fra folk du ikke kjenner og at du derfor velger å henvende deg til han via sentralen?

det er egentlig en god idé, men jeg er litt urasjonelt redd av meg og frykter da at de spør han hvorfor han ringer meg og at han blir sur på meg fordi jeg på en måte har sladret på han, og at han derfor kommer og tar meg (han vet hvor jeg bor). Enkelte ganger kan jeg være litt paranoid ;)

Skrevet

det er egentlig en god idé, men jeg er litt urasjonelt redd av meg og frykter da at de spør han hvorfor han ringer meg og at han blir sur på meg fordi jeg på en måte har sladret på han, og at han derfor kommer og tar meg (han vet hvor jeg bor). Enkelte ganger kan jeg være litt paranoid ;)

Jeg skjønner deg og hadde nok tenkt det samme selv, men så er jeg av den bekymra typen da ;-)

Du sladrer jo ikke på ham, bare forteller at du lurer på hvorfor han har ringt deg så mange ganger og at det må være fordi du har glemt igjen noe ;) Han tør neppe oppsøke deg dersom taxisentralen vet om dette. Nesten verre at de ikke vet noe, kanskje? Huff, ingen artig situasjon dette, men mest sannsynlig ikke noe farlig selv om det helt klart føles ubehagelig for deg!

Skrevet

Snakk om å være "blond"!

Fyren vil ha sex med deg så enkelt er det, kan det være så voldsomt vanskelig å forstå da?

Gjest Rajmånn
Skrevet

Dette er en klassiker, han vil ligge med deg og tror du vil det samme.

Utlendinger er bare sånn.

Mary Poppins
Skrevet

Snakk om å være "blond"!

Fyren vil ha sex med deg så enkelt er det, kan det være så voldsomt vanskelig å forstå da?

Ja det er jo en grunn til at jeg synes dette er ubegahelig...

Skrevet

Du ringer taxisentralen, og forklarer situasjonen.

Skrevet

Eh.... kan hun egentlig ringe til taxisentralen og klage når hun tydeligvis "sniker" i køen og ringer direkte til ham?

Synes det er ekstremt naivt å tro at mannen ikke har hatt andre tanker i hodet enn å være en snill sjåfør- Selvfølgelig er han interessert i mer kontakt med henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...