birdie Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 litt komisk da når du i en tråd som detta påstår det ikke er noe rart med de, jeg tror de aller fleste som ikke er totalt blåøyde har vært borti noen som tilbyr slike vennetjenester med baktanker......... Tja, det får jo stå for de sin regning. Jeg har erfaring fra andre sida (sjåførens, ikke kundens), som tilsier at det altså ikke er slik. Ser selvfølgelig at det kan være annerledes med en håndfull av sjåførene på "vår" sentral, men for det meste er det altså snakk om rene (venne-)tjenester uten noen baktanke av seksuell art. Eksempelvis får samboeren min - som kjører drosje i vinterhalvåret - gjerne oppringninger fra venner/bekjente av sjåføren han kjører for, typisk på en natt som i går da det var stopp for bestillinger frem til halv fem på morgenkvisten. For de som ringer blir det en hatt i fjæra overfor resten av selskapet de er i, fordi de kan fikse bil med et "fingerknips" (om det nå lar seg gjøre der og da, det er en annen sak). Eller som når han gir nummeret sitt til den eldre enslige damen som kvidde seg for å reise på juletrefest fordi hun visste at hun mest sannsynlig måtte vente lenge på bil for å komme seg derfra igjen. See? 0 Siter
Gjest been there done that Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Tja, det får jo stå for de sin regning. Jeg har erfaring fra andre sida (sjåførens, ikke kundens), som tilsier at det altså ikke er slik. Ser selvfølgelig at det kan være annerledes med en håndfull av sjåførene på "vår" sentral, men for det meste er det altså snakk om rene (venne-)tjenester uten noen baktanke av seksuell art. Eksempelvis får samboeren min - som kjører drosje i vinterhalvåret - gjerne oppringninger fra venner/bekjente av sjåføren han kjører for, typisk på en natt som i går da det var stopp for bestillinger frem til halv fem på morgenkvisten. For de som ringer blir det en hatt i fjæra overfor resten av selskapet de er i, fordi de kan fikse bil med et "fingerknips" (om det nå lar seg gjøre der og da, det er en annen sak). Eller som når han gir nummeret sitt til den eldre enslige damen som kvidde seg for å reise på juletrefest fordi hun visste at hun mest sannsynlig måtte vente lenge på bil for å komme seg derfra igjen. See? jeg sa aldri at ALLE er sånn men det er mye av det ......... 0 Siter
birdie Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 jeg sa aldri at ALLE er sånn men det er mye av det ......... Da var det kanskje ikke så komisk allikevel..? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Hvordan i all verden han kan forvente noe mer er for meg helt ubegripelig. Ikke for å virke imbilsk men hvis han virkelig tror han har sjans må han være rimelig korket i hodet.. Uff nå ringte han igjen Kan du ikke bare svare da? Hør hva han vil? Og så er du helt uinteressert gjennom hele samtalen, om han foreslår at dere skal treffes eller noe, så kan du jo bare si nei - og spørre hvorfor han i all verden vil det? Om han da sier et eller annet som tilsier at han vil noe mer, så si er du bare at dere ikke har noe felles, han er dobbelt så gammel osv, at du setter pris på tilbudet om å snike i taxikøen - men at det aldri blir noe mer enn det. 0 Siter
Helmi Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Jeg tror du misforstår meg nå. Jeg mener selvsagt ikke at denne mannen ikke vil "noe mer". Han ønsker direkte kontakt med henne og det bør han ikke få. Kommer han til å slutte å ringe dersom MP lar være å svare? Jeg mener derfor at hun kan ringe taxisentralen for å forhøre seg om hvorfor han driver og ringer henne. Da kan taxisentralen ta dette direkte opp med ham og MP slipper forhåpentligvis flere slike oppringninger... See? ;-) Jepp Skjønner. Jeg tenkte bare at hun kanskje ikke har så mye å klage over når hun har tatt kontakt med sjåføren direkte? 0 Siter
Jølsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Hva har du lært av dette? Antagelig ingenting. Du kommer sikkert til å dele ut telefonnummeret ditt i senere tid også. Regelen er: Ikke oppfør deg slik. Det er ikke normalt å ha en "egen" taxi man kan ringe etter. Du forstår vel selv at du har lagt opp til dette selv. Det håper jeg hvertfall. 0 Siter
Jølsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 ''Hvordan i all verden han kan forvente noe mer er for meg helt ubegripelig. Ikke for å virke imbilsk men hvis han virkelig tror han har sjans må han være rimelig korket i hodet..'' Ikkje for å våre frekk, men det er jo _du_ som er korket i hodet som ikkje har skjønt før nå at han vil ligge med deg. Du har vel småflørta i fylla og syns det var veldig festlig, så nå får du "svar" på den moroa... Helt riktig. Bra det er noen som har vett i hue til å skjønne det. 0 Siter
Jølsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 I"kkje for å våre frekk, men det er jo _du_ som er korket i hodet som ikkje har skjønt før nå at han vil ligge med deg." For det første.. hvem sier at jeg ikke har skjønt før nå at han vil ligge med meg? Jeg skriver jo i hovedinnlegget at han har vært litt "på" "Du har vel småflørta i fylla og syns det var veldig festlig, så nå får du "svar" på den moroa..." Nei du jeg flørter ikke med utlendinger.. det er langt ifra festlig. Pluss at eneste grunnen til at jeg ringte igår var at jeg hadde en hodepine på størrelse med Afrika og ikke orket vente flere timer i kø på en taxi. Da slutter du med flatfyll, også oppfører du deg bedre neste gang. Burde vært unødvendig å forklare deg dette videre. 0 Siter
Jølsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Dette er en klassiker, han vil ligge med deg og tror du vil det samme. Utlendinger er bare sånn. Dette er en klassiker: Norske jenter på fylla som leder til både det ene og det andre og oppfører seg som gatejenter. Norske jenter er bare sånn. 0 Siter
Jølsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Tja, du burde begynne å bruke huet, som en begynnelse Det tror jeg ikke hun kan. 0 Siter
Jølsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Ja det er jo en grunn til at jeg synes dette er ubegahelig... Grunnen er at du har driti deg ut. Man oppretter ikke privatkontakt med taxisjåfører. 0 Siter
Jølsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Det er jo mange som har en taximann de gjerne ringer til dersom det er mye kø.. ikke så uvanlig det. De fleste taxisjafører er jo bare interessert i å tjene penger, og synes det er greit med faste kunder. Det er billig oppførsel, rett og slett. 0 Siter
Jølsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Nei enig med deg, det er intet nytt.. men likeså ubegripelig. Når du har slik holdning til utlendinger, hvorfor har du hatt denne mannen som din private taxisjåfør? Fy faen, du kan umulig være så dum som du utgir deg for å være? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Jeg ville ignorert ham. Verken mer eller mindre. Ville ikke klaget til noen sentral når dette gjelder en privat "avtale" mellom deg og sjåføren. 0 Siter
Jølsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 misfortå meg rett folkens, men dette er typisk utlendinger. jeg har selv mange slike historier fra venninnder og slik. ikke vet jeg hva de vil oppnå, men det er utrolig slitsomt og de kan holde på i flere år. en venn av meg "møtte" en mørkhudet mann en gang. detter er fem år siden nå, og han ringer og skriver fortsatt. det er ikke ofte, men det skjer. slitsomt. redd blir hun også. er jo ikke helt normalt!så mitt råd er at du hlder deg unna og ikke vis han hvor du bor, med mindre han har kjørt deg til døren allerede... Hvis alle disse norske tøsene vet hvordan disse skumle utlendingene er, hvorfor tar de taxi med dem da? Piiiiing, ploooooong. Blonde dumrianer. 0 Siter
Jølsen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 "Og så ville jeg aldri kontaktet ham for taxitur igjen." Nei det skal jeg love deg at jeg aldri kommer til å gjøre. Helt til du er på flatfylla neste gang og desperat trenger noen til å kjøre deg. Kjenner lusa på gangen. 0 Siter
Gjest been there done that Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Da var det kanskje ikke så komisk allikevel..? nja, litt komisk er det jo... det er ikke akkurat kremen av menneskerasen som blir taxisjåfør og det syns ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Jepp Skjønner. Jeg tenkte bare at hun kanskje ikke har så mye å klage over når hun har tatt kontakt med sjåføren direkte? Det er lett å være etterpåklok ;-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Skrevet 1. januar 2008 Hva har du lært av dette? Antagelig ingenting. Du kommer sikkert til å dele ut telefonnummeret ditt i senere tid også. Regelen er: Ikke oppfør deg slik. Det er ikke normalt å ha en "egen" taxi man kan ringe etter. Du forstår vel selv at du har lagt opp til dette selv. Det håper jeg hvertfall. Vennligst avstå fra å svare noe mer i min tråd. Jeg ønsker ikke din mening. 0 Siter
birdie Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 nja, litt komisk er det jo... det er ikke akkurat kremen av menneskerasen som blir taxisjåfør og det syns ) Off, den svei. *himle* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.