Gjest flyfarer Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Jeg tenker da på en rundpinne. Kan den gjøre noe skade? Jeg har forøvrig en svigermor som har stomi (utlagt tarm). Kan hun ta med stomisaks på flyet, eller hvordan er det? 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Stomisaks veit jeg ikke noe om, men jeg tror det er blitt forbudt med vanlige strikkepiner på fly. Så vidt jeg vet er det lov med strikkepinner av tre!... 0 Siter
Gjest flyfarer Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Stomisaks veit jeg ikke noe om, men jeg tror det er blitt forbudt med vanlige strikkepiner på fly. Så vidt jeg vet er det lov med strikkepinner av tre!... Men det er vel lettere å skade noen med en strikkepinne av tre? Kan jo bare spisse den 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Men det er vel lettere å skade noen med en strikkepinne av tre? Kan jo bare spisse den He,he, ja det kan du si! Det er mange ting man ikke har lov til å ha med seg som er litt sånn "god dag mann økseskaft" synes nå jeg!... 0 Siter
Gjest 20 cm strikkepinne er ok Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 http://tpn.vg.no/intervju/questans.php?Inr=982 (søk på strikkepinner) Men jeg ville sikret meg, ta med noen strikkepinner i håndbaggsjen, hvis du ønsker å strikke på reisemålet, slik at du ikke behøver å lete etter strikkepinner dit du kommer hvis du må gi dem fra deg på flyplassen. Og ta med en bok på flyet i tilfelle du ikke får strikke.. Ang saksen; spør når dere sjekker inn, slik at den kan legges i innsjekket baggasje hvis den ikke kan være med inn i kabinen (men jeg antar at det går greit). 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Jeg hadde med saks i medisinske utstyret mitt til flyplassen men den ble nok tatt selv om jeg hadde papirer på at det var medisinsk utstyr. Strikkepinner vet jeg lite om ) 0 Siter
Atene Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Men det er vel lettere å skade noen med en strikkepinne av tre? Kan jo bare spisse den En trepinne vil vel knekke hvis man prøver å stikke den i noen. Jeg hadde med fem strømpepinner i bambus sist jeg fløy, og strikket hele veien. Fikk ingen kommentarer. 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Heklenåler er ikke lov. De blir i hvert fall inndratt på vår flyplass, men har inntrykk av at noen regler håndheves med et visst skjønn. En nykvessa blyant er jo feks langt mer anvendelig til det meste enn en strikkepinne. Unntatt til å strikke med, da Da jeg hadde med ei lita saks en gang henta de fram en mal for å måle lengde på skjærene. De var kortere enn malen, så jeg fikk ta den med inn. Kanskje samme med stomisaksa? Ring evt og spør. 0 Siter
Line Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Saks er ikke lov til å ha med på fly. Hun kan vel klippe til platene hun eventuelt skulle måtte få bruk for underveis FØR hun reiser? Saksa må pakkes i bagasjen som skal sendes. (Vi ble fratatt ei saks i penalet til jentungen sist vi var ute og fløy, tenkte ikke over at den var med i det hele tatt).) Strikkepinner kan jeg ikke uttale meg om 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.