Gå til innhold

Hvis man kjenner igjen noen fra dol...

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke vite dette, men...
Skrevet

Jeg har oppdaget hvem en av de faste brukerne her på dol er i RL... Hva gjør jeg? Sier det til vedkommende eller lar være? Vi har ikke et nært forhold, men jeg vet hvem det er. Mer en bekjent av en venn kan jeg kanskje kalle det. (vi hadde antakelig ikke snakket sammen tilfeldig..) Nå vet jo jeg plutselig masse om denne personen, men vi kjenner ikke hverandre.. Det er helt sært!

Ellers vil jeg bare si: Til dere som deler veldig mye personlig om familien osv, Norge er et lite land og det kan være lett å finne ut hvem dere er! Tenk om det ikke hadde vært meg men en gærining.. Vær forsiktige! Bruk forskjellige nick!

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

4

• morsan

3

• Lillemus

2

• tonie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde syntes det bare var moro om noen kjente meg igjen fra DOL. Det jeg sier her inne, kunne jeg sagt i RL også, så sånn sett bekymrer jeg meg ikke. Hadde jeg lagt ut sensitive ting om min familie og meg, så hadde jeg nok vært litt mer forsiktig, ja ;-)

Gjest ulikenick er lurt
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Enkelte brukere her har jeg fulgt med over flere år og vet alt om dem, fra barnas navn, hva de heter, når de ble skilt, når de fant ny kjæreste, når eksen ble gift på nytt, når de flyttet. osv, osv.

I tillegg ble jeg medlem at et dol-galleri ved å bruke et falskt bilde.... så utseende er heller ikke hemmelig. Det mangler bare personnummer så kan jeg ta over livene deres.

:-///

Skrevet

Jeg hadde syntes det bare var moro om noen kjente meg igjen fra DOL. Det jeg sier her inne, kunne jeg sagt i RL også, så sånn sett bekymrer jeg meg ikke. Hadde jeg lagt ut sensitive ting om min familie og meg, så hadde jeg nok vært litt mer forsiktig, ja ;-)

Enig med deg. Holder meg unna sensitive ting om familie o.l her inne...

Skrevet

''Tenk om det ikke hadde vært meg men en gærining.. ''

Du kan nå være en gærning for alt vi vet...

Før i gamle dager så hadde mange av oss egne hjemmesider her på Dol ofte med bilde o.l., eg for min del hadde bilde både av meg og mine barn, adressa, telefonummer og adresse og det var helt uproblematisk.

Eg skjønner ikkje anonymitets behovet, men det får være opp til Dol og hver enkelt bruker.

Er det meg du kjenner kanskje ? :)

Gjest pløsebrød for annledningen
Skrevet

Sjønner det må være sært ja. Minner om tråden som handlet om man lyger her på dol eller ikke. Jeg personlig lyger om både familie og meg selv. Dessuten bruker jeg forskjellige nick hele tiden,siden jeg er en av de faste brukerne.Og det kommer an på hva man skriver om eller svarer på.

Den som kjenner igjen meg her inne,er supergod!! :)

Annonse

Gjest girasol
Skrevet

Altså... jeg sier ikke mere private ting her enn jeg ville gjort i RL. Jeg er personlig her inne, ja det er jeg, men jeg frykter ikke at det jeg sier om meg selv skal misbrukes av noen. Jeg gir heller aldri sensitive opplysninger om meg selv, mannen min eller barnet mitt.

Hvis det tilfeldigvis er meg du kjenner igjen, så bare si fra. (Men helst ikke her ;-)) Da kan jeg jo vurdere om jeg vil fortsette å bruke bare ett nick (noe jeg alltid gjør) eller om jeg vil skifte litt.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Enkelte brukere her har jeg fulgt med over flere år og vet alt om dem, fra barnas navn, hva de heter, når de ble skilt, når de fant ny kjæreste, når eksen ble gift på nytt, når de flyttet. osv, osv.

I tillegg ble jeg medlem at et dol-galleri ved å bruke et falskt bilde.... så utseende er heller ikke hemmelig. Det mangler bare personnummer så kan jeg ta over livene deres.

:-///

''Det mangler bare personnummer så kan jeg ta over livene deres.''

Du kan ta over mitt hvis du har lyst! :)

Gjest girasol
Skrevet

Enig med deg togli!

Gjest 5t71qw
Skrevet

Du har vel bilde av deg på et annet forum, eller?

Skrevet

Enig med deg. Holder meg unna sensitive ting om familie o.l her inne...

Det er jo greit så lenge man har et fullstendig anonymt nick og aldri sier noe om alder på barna, om bosted og andre saker. Jeg er åpen om hvor i landet jeg bor, hvor gamle barna er og ikke minst det at jeg er døv, så dersom noen kjenner meg i RL vanker her inne, så skal det ikke mye til å legge sammen 2+2 ;-)

Av den grunn har jeg kun valgt å prate om ting jeg kunne sagt offentlig også :-)

Skrevet

Du har vel bilde av deg på et annet forum, eller?

Haha, kanskje det ;-) Du får sende meg en hilsen på det andre forumet da ;-)

Skrevet

Jeg føler meg alltid truffet når slike tråder kommer opp. :o) På den annen side er jeg så elendig på å lyve eller å skrive under andre nick at jeg hadde kommet til å avsløre meg selv med engang uansett.

Ikke at jeg synes jeg har lagt ut så veldig mye sensitiv informasjon om meg og mine heller. Noe har det nok vært, men jeg har skjerpet meg betraktelig i forhold til "de gode gamle dager" her på DOL da vi delte omtrent alt. :o)

Annonse

Skrevet

Jeg føler meg alltid truffet når slike tråder kommer opp. :o) På den annen side er jeg så elendig på å lyve eller å skrive under andre nick at jeg hadde kommet til å avsløre meg selv med engang uansett.

Ikke at jeg synes jeg har lagt ut så veldig mye sensitiv informasjon om meg og mine heller. Noe har det nok vært, men jeg har skjerpet meg betraktelig i forhold til "de gode gamle dager" her på DOL da vi delte omtrent alt. :o)

Hehe, jeg synes bare du er tøff, jeg :-)

Jeg liker folk som er åpne om det meste, men er litt pysete på sånt selv. Søsteren min påstår jeg driver krisemaksimering ;-)

Gjest 5t71qw
Skrevet

Haha, kanskje det ;-) Du får sende meg en hilsen på det andre forumet da ;-)

Ja, kanskje det :-))

Gjest Dette er ikke mitt egentlige nick ;-)
Skrevet

Jeg syns det er mer stakkarslig enn farlig å dele ut personlig informasjon til vilt fremmede på internett.

Jeg er kanskje gammeldags sånn sett men jeg blir helt matt av enkelte her inne som hele tiden må jabbe om livene sine og alt det innebærer, skryting av partnere osv. :-)

Gjest ulikenick er lurt
Skrevet

Det er deg jeg vet mest om her, og bilde av deg har jeg også sett.

Skrevet

Jeg syns det er mer stakkarslig enn farlig å dele ut personlig informasjon til vilt fremmede på internett.

Jeg er kanskje gammeldags sånn sett men jeg blir helt matt av enkelte her inne som hele tiden må jabbe om livene sine og alt det innebærer, skryting av partnere osv. :-)

Hvorfor er det stakkarslig? Man føler jo nesten som man snakker med gamle venner her inne ;-)

Forøvrig deler jeg aldri svært personlige ting med folk her inne jeg heller, men det er mest fordi jeg ikke ønsker at mine barn en eller annen gang skal kunne lese om sexlivet til mora si her på sidene (og ja, jeg har nok iallefall en framtidig dol'er her i huset;-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...