Gå til innhold

Hvis man kjenner igjen noen fra dol...

Anbefalte innlegg

Gjest Silver Fairy
Skrevet

''Hvis man da er her en del er det ikke til å unngå at man etterhvert vet litt av hvert om ulike.''

Phø, jeg er her mye og jeg husker omtrent nada om de fleste. Det er diskusjonene og informasjonen om forskjellige ting som interesserer meg, ikke personene bak.

Jeg har også vært her mye. Siden '98 om jeg husker riktig. I løpet av den tiden har jeg fått med meg mye om mange. Jeg har ikke systematisert informasjon på noen måte, men enkelte forteller svært mye om seg selv så det er ikke til å unngå at man får med seg noe.

I begynnelsen var det mange som oppga veldig mye informasjon om seg selv. Dette var som regel brukere som ikke hadde noe særlig erfaring med bruk av nettforum, eller internett generelt. Jeg tror mange ikke tenkte over at det kan sitte fem personer som bare leser pr. pers som skriver.

Jeg er en person som lytter og observerer mer enn jeg snakker selv. Og, som ellers i livet når jeg treffer på en interessant person, hører/leser jeg mer av hva denne personen skriver enn andre. Derfor har jeg enkelte ganger kjent igjen faste brukere som har skrevet sensitive innlegg under anonymt nick.

Dette er altså ikke informasjon jeg samler på eller bevisst har gått inn for å huske, men jeg har dannet meg inntrykk av flere av de faste brukerne opp igjennom årene. Jeg tviler på at det bare er jeg som er sånn. Det er jo på denne måten vi danner oss inntrykk av folk. Vi finner knagger for å skille nickene fra hverandre. (Jeg leser ofte "vi er som regel ganske enige" o.l noe som viser at det er flere som har "ansikt" på mange av brukerne her.)

For de som lurer, - jeg har ikke kjent igjen noen fra min omgangskrets her. :-)

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

4

• morsan

3

• Lillemus

2

• tonie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er deg jeg vet mest om her, og bilde av deg har jeg også sett.

Jeg også, selv om jeg ikke går rundt og prøver å huske det, er det som en rullende film. Synes det er ganske drøyt. Får jo vite alt.

Skrevet

Hehe, jeg synes bare du er tøff, jeg :-)

Jeg liker folk som er åpne om det meste, men er litt pysete på sånt selv. Søsteren min påstår jeg driver krisemaksimering ;-)

Det er antagelig ikke så tøft for ungene i senere tid, å vite alt om moras utfoldelser i sengehalmen og hvor gammel hun var første gang hun var der.

Skrevet

Enig med deg. Holder meg unna sensitive ting om familie o.l her inne...

Enig.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville visst det..

Ikke at jeg skriver så mye privat,men liker å tro at jeg er helt annonym.

Ikke husker jeg hvem som skriver hva heller,men har kjent igjen en person...Da kjente jeg igjen situasjonen h*n skrev.

Skrevet

Hehe, bra det da! Kan tenke det må være litt ubehagelig for den dette gjelder..

Så send mail til vedkommende i stedet for å poste hint her.

Skrevet

Jeg synes du skulle sende vedkommende en mail.

Skrevet

Ja, det er akkurat det som er så skummelt! Man føler at man snakker med gamle kjente, men det gjør man jo ikke!! Kan ikke vite om dem som er her er slik de gir seg ut for.. Og for ikke å snakke om de som bare er innom tilfeldig eller aldri skriver noe..

Grunnen til at jeg sier i fra er bare fordi jeg vet det må være ubehagelig for den jeg nå har oppdaget som jeg vet mye om! Hadde jeg vært slu nok kunne jeg jo spredt denne informasjonen til alle kjente!

Det er en av grunnene til at jeg ikke, her inne, forteller noe som jeg ikke kunne sagt i RL ;-)

På den annen side tenker jeg at vi bare har godt av åpenhet og at verden heldigvis har gått mye framover de siste årene. Det er ikke lenger flaut å "være seg selv" og de fleste av oss respekterer at vi er forskjellige. Jeg har bare ikke kommet fullt så langt ennå ;-)

Skrevet

Det er antagelig ikke så tøft for ungene i senere tid, å vite alt om moras utfoldelser i sengehalmen og hvor gammel hun var første gang hun var der.

Det er godt mulig, men dithen har ikke jeg kommet iallefall ;-)

Skrevet

''Hvis man da er her en del er det ikke til å unngå at man etterhvert vet litt av hvert om ulike.''

Phø, jeg er her mye og jeg husker omtrent nada om de fleste. Det er diskusjonene og informasjonen om forskjellige ting som interesserer meg, ikke personene bak.

Helt enig med deg! Jeg er håpløs når det gjelder å huske nickene fra hverandre, så jeg hadde aldri i verden klart å samle opp så mye info om et nick at jeg jeg hadde kjent h*n igjen i RL!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg er primært interessert i diskusjonstema.

Men enten jeg vil det eller ikke, så husker jeg endel av det jeg leser.

Så jeg har dannet meg bilde mennesker som gir mye info om seg selv her inne.

og jeg føler jeg vet hvem som absolutt holder tilbake personlig info-men som gir konstruktive råd

Gjest Dette er ikke mitt egentlige nick ;-)
Skrevet

Hvorfor er det stakkarslig? Man føler jo nesten som man snakker med gamle venner her inne ;-)

Forøvrig deler jeg aldri svært personlige ting med folk her inne jeg heller, men det er mest fordi jeg ikke ønsker at mine barn en eller annen gang skal kunne lese om sexlivet til mora si her på sidene (og ja, jeg har nok iallefall en framtidig dol'er her i huset;-))

Jeg syns bare det er litt trist når noen ved enhver anledning er ivrig til å fortelle om sitt "gode liv" til vilt fremmede, jeg tenker mitt for å si det sånn.

Mer vil jeg ikke si om den saken ;-)

Skrevet

Jeg syns bare det er litt trist når noen ved enhver anledning er ivrig til å fortelle om sitt "gode liv" til vilt fremmede, jeg tenker mitt for å si det sånn.

Mer vil jeg ikke si om den saken ;-)

Slikt får meg ikke til å tenke på "tristhet" i det hele tatt. Det er så mye som er så utrolig mye tristere....

Folk er bare forskjellige :)

Gjest batteri
Skrevet

nå bekymrer vel folka her inne seg om det er dem du snakker om..hehe..så da bør du vel nesten si det til personen slik at folk ikke blir ekstra redde for å utlevere seg/stille spm..:)

Skrevet

Jeg ser at jeg kan være den du kjenner, ut fra geografisk område, og at jeg har vært her lenge.

Er det meg, ville jeg ha foretrukket å få vite det, gjerne pr mail (via meldinger f.eks.), slik at jeg kunne anonymisert mer noe av det jeg ikke ville du skulle vite om meg.

Det aller meste av det jeg skriver, kan jeg stå for utad, men jeg vet at jeg har skrevet enkelte sensitive ting i forhold til jobb eller til ting inad i familien eller mellom venner som jeg ikke har lyst til å offentliggjøre.

Skrevet

Heisann. Siden jeg er fra agder så må jeg jo bare spørre om det er meg???? Jeg føler ikke at jeg utleverer familien, men om du har en annen oppfatning så vil jeg veldig gjerne høre fra deg.

''Jeg har oppdaget hvem en av de faste brukerne her på dol er i RL... Hva gjør jeg? Sier det til vedkommende eller lar være?''

Jatakk, si ifra evt på [email protected]

Skrevet

iik... ble litt nervøs her og tenker "er det meg? er det meg?". I tilfelle, kom og snakk med meg da. Eller send mail.

Skrevet

Jeg kjente igjen noen og gav beskjed. Hehehe. Det fikk fart på sladderet om _meg_ iallefall. Plutselig var det visst gitt at jeg antakeligvis brukte ALL min tid på DOL, sikkert ikke brydde meg om barnet mitt fordi jeg brukte all tiden på DOL, og alle svar hun før hadde syntes var fornuftige virket tåpelige når hun visste det var meg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg er primært interessert i diskusjonstema.

Men enten jeg vil det eller ikke, så husker jeg endel av det jeg leser.

Så jeg har dannet meg bilde mennesker som gir mye info om seg selv her inne.

og jeg føler jeg vet hvem som absolutt holder tilbake personlig info-men som gir konstruktive råd

''Men enten jeg vil det eller ikke, så husker jeg endel av det jeg leser.''

Det gjør selvfølgelig jeg også, men jeg husker så og si aldri hvem som har skrevet de tingene jeg husker. Og prøver jeg meg på en "er det ikke du som..." så tror jeg at jeg har tatt feil i 90% av tilfellene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...