Gå til innhold

haster!

Anbefalte innlegg

Gjest tiline
Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg raskt, her jeg ligger med tidenes influensa...

For å få rett til sykepenger igjen, må man ha vært i jobb sammenhengende i 26 uker - regnes dette fra dagen man var ferdig attført eller fra den dagen man fikk og begynte i jobb?? Her ble det jo noen uker differanse pga mangel på jobb da...

Fortsetter under...

Gjest sykepenger
Skrevet

Hei!

Jeg ringte nav og spurte om det samme for min egen del. Hun svarte meg at det er 26 uker fra sist du mottok rehabiliteringspenger (evt. andre stønader) fra nav. Så det har ikke noe med jobb å gjøre. Jeg har også hatt opphold i arbeid på ca 2 mnd i denne perioden.

Siden jeg mottok rehab.penger sist i juni 2007, så kan jeg nå i januar 2008 igjen motta sykepenger. Dvs. arbeidsgiver betaler jo ut de første 14 dagene av sykepengene uansett da - men om sykemeldingen går over 2 uker, kan jeg nå få sykepenger fra nav som før. Veldig greit, for dersom jeg skulle bli langvarig sykmeldt nå, måtte jeg da evt. gjennom en ny vedtaksperiode med opptil 3 mnd behandlingstid....! :-( Men heldigvis slipper jeg det nå. Regner med det gjelder det samme for deg.

Lykke til og god bedring!

Gjest tiline
Skrevet

Takk for svar! Jeg har regnet litt feil og kommer derfor akkurat under 26 uker pga "ventpå jobb pengene..."

Er nå sykmeldt i 10 dager. Håper da jobben betaler, men er veldig usikker... Har ikke nevnt for sjefene at utdanningen min ble betalt av aetat, så håper dette går greit og anonymt for seg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...