Gå til innhold

Å rippe cd'er - navngi dem?

Anbefalte innlegg

Gjest mangehundretimerigjen
Skrevet

Holder på med å legge inn cd'ene mine som mp3-filer og dette ligger an til å ta lang tid. Har noen tusen skiver som jeg skal rippe og det som tar tid er å skrive inn navnet på låta. Det programmet jeg bruker finner automatisk mange av låtene, men fortsatt tar det tid på min trang etter å ha et og samme system.

Jeg ønsker at artisten skal stå med store bokstaver, mens låta skal være med små: "ARTIST - Navnet på låta".

Noen som vet om det finnes noen rippe-programmer eller lignende som gjør at man slipper å endre på nesten hver enkelt cd?

Fortsetter under...

Persille1365381127
Skrevet

Mediaplayer ripper det som ligger på cd'en - men da får du det ikke som du vil ha det da.

Men spiller det noen rolle da? Så stor rolle at du vil bruke så mye tid på det?

Gjest mangehundretimerigjen
Skrevet

Mediaplayer ripper det som ligger på cd'en - men da får du det ikke som du vil ha det da.

Men spiller det noen rolle da? Så stor rolle at du vil bruke så mye tid på det?

Ehh, ja! For meg så er det lette å søke på artisten, ikke låta.

På mange cd'er kommer tittel før artist, det blir for mye ekstra leting.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva i alle dager er i veien med å følge standard? Blir jo ekstra kluss med en gang du skal legge inn en sang du ikke har rippa sjøl når du på død og liv skal lage din egen standard. men selvsagt, så lenge du ikke skal dele filer med noen er det jo det samme hva du gjør av krumspring. Dessuten er det revnende likegyldig hvordan du navngir filene dine, det er metataggen i fila som kommer opp i de fleste mp3-spillerne, og den er heldigvis standardisert.

Skrevet

I AudioCatalyst kan man bestemme at den ripper og namer filene slik man vil, som standard. I album har jeg f.eks tracknr mellomrom sangnavn, jeg vil ikke ha med artistnavnet når det ligger i mapper som er merket med artist og albumnavn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...