Gå til innhold

Levetid på varmtvannsbereder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest vet ikke noe om dette

Høres jo veldig fornuftig ut. En ny modell må da bruke mye mindre strøm enn en så gammel varmtvannsbereder?

Ja, det med strømforbruk tenkte jeg ikke på.

Men vet du hva som er vanlig levetid på beredere? den er elektrisk.

Høres fornuftig ut. Jeg bytta ut min gamle for et par år sida, det var på høy tid. Det blir fort ganske mye dyrere å skulle reparere skader dersom den gamle først går åt skogen.

Ok og takk for svar. Ville bare forsikre oss om at han ikke er litt for mye selger når han sier dette.

Blir nok til at vi bytter ut, ja.

Annonse

Gjest nissekjerringa

Ja, det med strømforbruk tenkte jeg ikke på.

Men vet du hva som er vanlig levetid på beredere? den er elektrisk.

Vi byttet ut vår ifjor vinter, den var fra 1976, altså 31 år gammel. Den nye kommer garantert til å bruke mindre strøm.

Annonse

Kommer sikkert an på hvilken type varmtvannsbereder det er snakk om, men de vi hadde i borettslaget hadde forventet levetid på 10 år.

10 år var ikke lenge, men nissekjerringa sier at deres varte i 31 år, men det var ekstremt lenge. Antar vår 25 år gamle uansett synger på siste verset. Like greit å bytte ut nå som vi kan planlegge å gjøre det, fremfor at den går i stykker og vi må være uten varmt vann inntil rørleggeren har tid til å komme.

10 år var ikke lenge, men nissekjerringa sier at deres varte i 31 år, men det var ekstremt lenge. Antar vår 25 år gamle uansett synger på siste verset. Like greit å bytte ut nå som vi kan planlegge å gjøre det, fremfor at den går i stykker og vi må være uten varmt vann inntil rørleggeren har tid til å komme.

For ikkje å snakke om rust og dritt og lort i tanken, som kan komme ut.

Det høres fornuftig å skifte den ut. Er den 25 - 30 år gammel har den muligens kortisolasjon. Dagens tanker har ekstremt mye bedre isolasjon og vil spare strøm i og med at den holder bedre på varmen. en gammel og svak varmtvannbeholder kan kanskje også være en fare pga. lav effekt og mulighetene for legionella? Kjøp varmtvannsbereder så stor som du har plass til, da holder den lengre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...