Gå til innhold

Småbarnsmor henrettet i Iran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grusomt. Dessverre er det ikke noe vi kan gjøre for at denne kvinnen, eller andre mennesker som har blitt henrettet, skal komme tilbake. Det sitter kjempemange unge mennesker og venter på dødsstraff i de iranske fengslene. Mange av dem er kvinner som har blitt voldtatt og siden beskyld for utroskap.

Skrevet

Hun sier:

''Jeg hadde blitt mishandlet så mye, og hadde lidd så lenge at jeg mistet kontrollen.''

Det må være forferdelig å leve i et land hvor undertrykkelsen av mennesker generelt og kvinner spesielt, er så omfattende. Her er det nok ingen offentlige instanser som trer støttende til når kvinner blir mishandlet. Snarere tvert imot.

Om som du sier er det barna det går utover. Både i denne saken og ellers. De blir skadet - ofte både psykisk og fysisk, og når de vokser opp vet de ikke om noe annet liv. Det må jo være derfor dette bringes videre generasjon for generasjon.

Gjest Elextra
Skrevet

Hun sier:

''Jeg hadde blitt mishandlet så mye, og hadde lidd så lenge at jeg mistet kontrollen.''

Det må være forferdelig å leve i et land hvor undertrykkelsen av mennesker generelt og kvinner spesielt, er så omfattende. Her er det nok ingen offentlige instanser som trer støttende til når kvinner blir mishandlet. Snarere tvert imot.

Om som du sier er det barna det går utover. Både i denne saken og ellers. De blir skadet - ofte både psykisk og fysisk, og når de vokser opp vet de ikke om noe annet liv. Det må jo være derfor dette bringes videre generasjon for generasjon.

Både tragisk og nesten uforståelig at slikt fremdeles skjer :/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...