Gå til innhold

Hvordan huske alt dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Konsentrert Kaffe
Skrevet

I forbindelse med en oppgave, må jeg huske alt dette på rams:

- Kontinuitet og regelmessighet

- Nærhet og avstand

- Fysisk omsorg

- Grensesetting

- Skjerming

- Containing function

- Realitetsorientering

- Praktiske gjøremål og samhandlinger

- Verbalisering

- Pedagogisk tilnærming

- Krav og mål

- Trening i å se valgmuligheter og foreta valg

Noen som har tips til hvordan jeg kan sette dette sammen til en slags regle eller sang slik at jeg husker alle punktene uten å glemme noe?

Fortsetter under...

Gjest girasol
Skrevet

Det finnes flere metoder man kan bruke for å huske en regle.

F.eks.kan du legge et papir over en liten del av slutten på ordene/setningene, som står nedover i en rekke, og les deretter ordene etter hverandre. Etterhvert dekker du over mer og mer av ordene, og etterhvert ser du bare begynnelsen av ordene.

Til slutt ser du bare første bokstaven i hvert ord, og helt til slutt husker du rekkefølgen av seg selv, fordi du husker første bokstavene i ordrekkefølgen utenat!

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Gå inn og les på www.oby.no , evt kjøp boka Memo av Oddbjørn By.

Prinsippene hans er suverene (og veldig enkle å lære) til det bruket du beskriver.

Skrevet

Du kan prøve å lage en sang med ordene. Bruk en melodi du kjenner godt og syng sangen igjen og igjen. (Det har hjulpet meg gjennom flere eksamener.)

Eller du kan lage en historie der du bruker ordene/begrepene. Historien kan godt være litt ekstrem slik at du husker den.

Når du har funnet historien, leser du den om igjen og om igjen til du kan den utenatt.

Lykke til :)

Skrevet

Hehe - har ingen gode tips om det du spør etter, men jeg fikk et "flashback" her av pur lettelse :))) Nipugga dette her i høst, men ble spurt om helt andre ting på eksamen :)))

Forresten: Lag ei "sol" - med "stråler" for hvert begrep. Bruk gjerne farger, og så prøver du å tegne den noen ganger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...