Gå til innhold

Utslitt mamma.....

Anbefalte innlegg

Gjest snartpåbunn
Skrevet

Jeg er en mamma med diagnosen ME, er hjemme med en baby . Jeg var svært bekymret for hvordan det ville være å bli mor mtp sykdommen, men det har gått over all forventning, egentlig! Bortsett fra de siste ukene. Med jul og en baby som ikke vil sove ... Jeg merker at jeg er på vei ned i kjelleren,jeg er å utslitt at jeg knapt fungerer. Gjør det nødvendige på autopilot, men aner ikke hvordan jeg henter de ekstra kreftene jeg tydeligvis har. Kroppen verker, jeg har influensa, jeg gråter og sliter psykisk, har det rett og slett helt jævlig. Men det er selvfølgelig ikke hjelp å få. Samboeren min driver eget firma og kan/vil ikke ta seg fri.

MEN - nå har jeg bestemt at jeg må reise bort en stund, så får de pent klare seg selv. Tenker på helsefarm, eller noe lignende sted, finnes det slike steder?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det finnes. Du må søke på rehabilitering og finne de stedene hvor de tar i mot pasienter med ME og få spesialisten din til å søke dit.

Gjest ikke nå neihei
Skrevet

Syns du er tøff jeg hvis du gjennomfører planen din og reiser på helsefarm, sikkert veldig lurt for aslle parter på sikt.

Men kan jeg spørre om hvordan du fikk diagnosen ME?

Jeg har i mange år (så lenge jeg kan huske) vært veldig sliten og veldig vondt i hodet. De siste årene har alt blitt værre...

Jeg er kjempesliten, det verker i hele kroppen, alle ledd er stive og har låst seg (ifølge kiropraktoren) osv. Jeg har tatt MR av hele kroppen, det er ikke noe galt, ikke noe på blodprøver osv. Så alle har gitt meg opp og kaller det depresjon, og jeg får pille etter pille, ingenting hjelper!

Kan jeg ha ME? Finnes det noen måte å finne ut av dette på?

Jeg er konstant trøtt, kan sovne hvorsomhelst og nårsomhelst, til og med bak rattet kan jeg ta meg selv i og miste fokus innimellom.

Sur og tverr er jeg og, sint faktisk, veldig mye sint, banrna mine sier ofte det til meg at jeg er så sint...

Jeg orker snart ikke mer...

Jeg jobber halv tid på jobb for tiden og da føler jeg at ting er litt enklere, men bare litt! Orker ikke sykemelde meg og gå hjemme, da bare sover jeg bort hele dagene...

Huff, dette ble mye meg, det var ikke meningen, du ønsket vel tips til deg selv...

Jeg føler med deg og vet hvordan du har det og jeg råder deg virkelig til å komme deg bort å fylle på med ny energi hvis du har muligheten! Lykke til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...