Gjest 64563357567 Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Hvordan fungerer det i praksis? Hvis jeg f.eks har kjøpt en TV og har pakket opp og brukt den en uke men ikke er fornøyd, kan jeg levere den tilbake på angrefrist eller må alt være som det kom, altså i esken? 0 Siter
lex Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Det er ingen generell angrefrist eller bytterett når en feilfri vare er kjøpt på vanlig måte i butikk. Klær og bøker er eksempler på varer man nesten alltid får byttet, (ev. får pengene igjen ved tilbakelevering) men dette er ingen kjøpsrettslig rettighet. Ved reklamasjon (feil eller mangel på varen) stiller det seg selvsagt annerledes. 0 Siter
Gjest 64563357567 Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Det er ingen generell angrefrist eller bytterett når en feilfri vare er kjøpt på vanlig måte i butikk. Klær og bøker er eksempler på varer man nesten alltid får byttet, (ev. får pengene igjen ved tilbakelevering) men dette er ingen kjøpsrettslig rettighet. Ved reklamasjon (feil eller mangel på varen) stiller det seg selvsagt annerledes. Jeg fikk dette på mail: FORBRUKERENS ANGRERETT (Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp) Du er pliktig å gi melding til selgeren innen 14 dager (jf. Angrerettloven §13) etter du har mottatt varen om at du ønsker å gå fra avtalen og benytte deg av din angrerett. Kontakt derfor vårt kundesenter så raskt som mulig dersom du vil benytte deg av din rett til å angre på et kjøp. Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12 punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Du kan altså ikke sende varen i oppkrav til oss. Er varen sendt gjennom posten eller annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte (jf. Angrerettloven §15 tredje ledd). ------- Så kan jeg da undre over hva som legges i tilnærmet samme stand 0 Siter
lex Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Jeg fikk dette på mail: FORBRUKERENS ANGRERETT (Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp) Du er pliktig å gi melding til selgeren innen 14 dager (jf. Angrerettloven §13) etter du har mottatt varen om at du ønsker å gå fra avtalen og benytte deg av din angrerett. Kontakt derfor vårt kundesenter så raskt som mulig dersom du vil benytte deg av din rett til å angre på et kjøp. Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12 punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Du kan altså ikke sende varen i oppkrav til oss. Er varen sendt gjennom posten eller annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte (jf. Angrerettloven §15 tredje ledd). ------- Så kan jeg da undre over hva som legges i tilnærmet samme stand Du har fått opplysning om angrerett fra selger? Dersom kjøpet er fjernsalg (postordre, salg utenfor fast utsalgssted e.l.) har du angrett. I så fall skulle det ikke spille noen rolle om emballasjen ikke er inntakt 0 Siter
Gjest 64563357567 Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Du har fått opplysning om angrerett fra selger? Dersom kjøpet er fjernsalg (postordre, salg utenfor fast utsalgssted e.l.) har du angrett. I så fall skulle det ikke spille noen rolle om emballasjen ikke er inntakt OK, men det er en 40" LCD kjøpt på komplett.no, he he, lurer på hvordan jeg skal få til dette, for som privatperson får ikke jeg sendt den med posten slik den kom til meg. Får ringe de og høre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.