Gjest sola mi Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har lyst til å bruke hvitløk, men jeg aner ikke hvordan jeg skal pille eller dele en hvitløk og hva som kan brukes. Kan noen komme med noen forklaringer til meg? 0 Siter
Mamma07 Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 har egentlig ikke peiling jeg heller, men har hørt at man ikke skal bruke det i midten... Bruker aldri hvitløk selv... 0 Siter
Linnea78 Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Kommer vel helt an på hva du skal lage! Har sett på han Jamie, å han bruker av og til hvitløksbåter som ikke er skrellt men han bare klemmer dem litt med flatsida på en kniv og steker det med annen mat. Ellers kan du kappe av topp og bunn på hver båt og ta av det hvite stive skinnet, så kan du dele den i småbiter eller bruke båtene hele. Ikke noe hokuspokus egentlig, kjøp hvitløk og prøv deg fram du! 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Du deler opp løken i fedd (båter) med fingrene og så skreller du feddene før du hakker dem eller knuser dem (det hevdes vel at de ikke skal knuses av en eller annen grunn???) i kjelen eller stekepannen. Prøv deg litt frem med mengden, ikke ha i for mye på en gang. ) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Se her: http://www.youtube.com/watch?v=kxWUQBRpU8U eller her: eller her: 0 Siter
Speak Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 En hvitløk deler seg i fedd. (Omtrent som en klementin). Hvert fedd må det fjernes det tynne tørre "skinnet" på utsiden. Det enkleste er å klemme feddet mellom et knivblad som du legger flatt mot feddet og en fjøl. 0 Siter
morsan Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Se her: http://www.youtube.com/watch?v=kxWUQBRpU8U eller her: eller her: Guri! Hadde aldri tenkt på at man kunne finne infofilmer om slikt! :-) Kult! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Guri! Hadde aldri tenkt på at man kunne finne infofilmer om slikt! :-) Kult! På youtube kan man finne infofilmer om absolutt alt. Veldig kjekt! 0 Siter
Gjest sola mi Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Veldig takknemlig og nå skal det prøves ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.