Gå til innhold

et spørsmål om hvitløk

Anbefalte innlegg

Gjest sola mi
Skrevet

Jeg har lyst til å bruke hvitløk, men jeg aner ikke hvordan jeg skal pille eller dele en hvitløk og hva som kan brukes.

Kan noen komme med noen forklaringer til meg?

Skrevet

har egentlig ikke peiling jeg heller, men har hørt at man ikke skal bruke det i midten... Bruker aldri hvitløk selv...

Skrevet

Kommer vel helt an på hva du skal lage! Har sett på han Jamie, å han bruker av og til hvitløksbåter som ikke er skrellt men han bare klemmer dem litt med flatsida på en kniv og steker det med annen mat. Ellers kan du kappe av topp og bunn på hver båt og ta av det hvite stive skinnet, så kan du dele den i småbiter eller bruke båtene hele. Ikke noe hokuspokus egentlig, kjøp hvitløk og prøv deg fram du!

Skrevet

Du deler opp løken i fedd (båter) med fingrene og så skreller du feddene før du hakker dem eller knuser dem (det hevdes vel at de ikke skal knuses av en eller annen grunn???) i kjelen eller stekepannen. Prøv deg litt frem med mengden, ikke ha i for mye på en gang. :o)

Skrevet

En hvitløk deler seg i fedd. (Omtrent som en klementin). Hvert fedd må det fjernes det tynne tørre "skinnet" på utsiden. Det enkleste er å klemme feddet mellom et knivblad som du legger flatt mot feddet og en fjøl.

Mrs. Wallace
Skrevet

Guri! Hadde aldri tenkt på at man kunne finne infofilmer om slikt! :-) Kult!

På youtube kan man finne infofilmer om absolutt alt. Veldig kjekt! :)

Gjest sola mi
Skrevet

Veldig takknemlig og nå skal det prøves ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...