Gå til innhold

Candida A.

Anbefalte innlegg

Gjest frk candida

Har mistanke om Candida Albicans og har lest at symptomer på det er blant annet luft i maven og knip. Jeg lurer på om fett og sukkerholdige matvarer - evt fett alene som smør, og kaker bør være bannlyst?

Kan Stig Bruset svare meg på det :), og hva jeg kan innta av evt urter/teer for å få bukt med problemet? Lever normalt s.k. -'sundt, etter boka'. Men er plaget spesielt når hormonene løper løpsk en gang i måneden. Har dessuten fjernet 40cm av tykktarmen pga kreft for 13 år siden. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295621-candida-a/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Store_søster_1975

Hei,

Min søster fikk på vist Candida, for et år siden... Hun har ikke spist noe med sukker i fram til rett før jul, altså nesten ett helt år. Noe sukker har hun spist, men ikke sjokolade, kaker, søtsaker, brus etc. Hun har til og med, laget sitt eget brød for det meste av tiden.

Hun slet med opplåst mage og kviser, etter bare noen uker unna sukker så vi store forbedringer. Og i dag er hun som ny, og nå har hun startet forsiktig å spise normalt igjen.

Hun tok en slik Matintoleranse test ved Alternativ Medisin Røa i Oslo. Hvor hun også fikk kostholdsveiledning. Og hun var veldig godt fornøyd med det. Kanskje du kan spørre dem om råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295621-candida-a/#findComment-2385594
Del på andre sider

Gjest frk candida

Hei,

Min søster fikk på vist Candida, for et år siden... Hun har ikke spist noe med sukker i fram til rett før jul, altså nesten ett helt år. Noe sukker har hun spist, men ikke sjokolade, kaker, søtsaker, brus etc. Hun har til og med, laget sitt eget brød for det meste av tiden.

Hun slet med opplåst mage og kviser, etter bare noen uker unna sukker så vi store forbedringer. Og i dag er hun som ny, og nå har hun startet forsiktig å spise normalt igjen.

Hun tok en slik Matintoleranse test ved Alternativ Medisin Røa i Oslo. Hvor hun også fikk kostholdsveiledning. Og hun var veldig godt fornøyd med det. Kanskje du kan spørre dem om råd.

Takk for rådene. Du vet sukker det raffinerte, skal jo rett og slett være gift for kroppen!

Håper også på råd om urte-teer. Noen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295621-candida-a/#findComment-2385801
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...