villbringebær Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Hva er OCD? :-) Jeg bryr meg katta om hvordan andre har det hjemme. Men hjemme hos meg selv liker jeg aa ha orden paa sakene. Men... Hybelkaninene ser ut til aa trives litt vel godt ser det ut til. De vokser faretruende raskt, saa naar de virvler rundt i lufta naar jeg aapner en doer, da er det paa tide med litt kosting eller stoevsuging. Eller en vask:-) Huset faar gjennomgaa 2-3 ganger i uka tenker jeg, men som oftest rydder og vasker jeg litt hver dag. Jeg husker at i den leiligheten jeg hadde i Spania sist jeg bodde der kom hybelkaninene etter to dager. Jeg vaska rundt en gang i uka, og da lå det som regel små dunger av hybelkaniner i hjørnene. Merkelig. Tror det er kombinasjonen av tørt og støvete vær, flislagte gulv, mur og kanskje klær som tørker på tørkestativ inne som gjør det... Men det er en egenkomponert teori ;-) 0 Siter
punky brewster Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Er veldig ryddig av meg, har det til enhver tid ryddig og da gjelder det både i skuffer og skap også. Forøvrig bryr jeg meg ikke om hvordan andre har det, tenker ikke over om det er rotete når jeg er på besøk. jentungen har lært av meg og flink å ta etter seg. henger skolesekk og klær opp, rydder fat og kopp i oppvaskemaskin. Så vi går ikke rundt å rydder hele dagen, om noen skulle tro det, men har man system på sakene og legger på plass etter bruk, så går det liksom av seg selv. Tar jevnlig å går igjennom skuffer og skap, rydder bort det vi ikke bruker, noe gisd til freetex, noe kastes og noe byttes eller selges til venninner. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Jeg er veldig rotete. Dessverr. Begge foreldrene mine er ekstremt rotete, og det var ikke noe gøy å ha det så rotete da jeg var barn - så jeg liker ikke at vi har det så rotete. Mannen min kommer fra et ekstremt ryddig hjem, og blir ofte frustrert over rotet her. Men vi har ikke klart å få innarbeidet gode vaner for rydding, verken når det gjelder oss voksne eller barna...... På stuebordet nå i kveld ligger en reklamekatalog for fjernstyrte biler, to vinglass (md vin), en tørkerull, en obil, en vanlig telefon, to aviser, to stearinlys og et røkelses-stativ..... På golvet ligger en tom pastpose og slenger, og på spisebordet ligger fin-bestikket og venter på å bli lagt i bestikk-kofferten (fra 21. desember.....). På armlenet på sofaen ligger ukebrevet til mellomste barn + et vottepar..... Men egentlig er det ganske ryddig her i stua i kveld :-) 0 Siter
tiliti Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Her er det fryktelig rotete og jeg blir gærn av å ha det slik - men etter flere år med å få inn rydding som rutine etc etc så er det fremdeles ikke bra. Sikkert bedre enn det var men absolutt for ille. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Jeg tåler mye av hybelkaniner, men fikser ikke rot! Stort sett klarer jeg å tvinge de jeg bor sammen med til å holde det ryddig, eller i det minste til å rydde sammen leker osv før de legger seg om kvelden. Så hos oss er det stort sett akseptabelt ryddig, men under middels reint.... 0 Siter
mamma til ni Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Mannen min synst vi har det ryddig. Eg ser rotet, og rydder med meg noko når eg går frå eit rom til eit anna. Eg slapper godt av om her er litt rot, men det blir fort mykje rot, og det liker eg ikkje. Eg har ikkje vore flink å få barna til å rydde, så romma deira er alltid rotete. Men vil dei ha det slik, så er det greit for meg. Dei har blitt veldig ryddige når dei har blitt vaksne :-) Heldigvis har vi god plass, og det er til stor hjelp. 0 Siter
Gjest Angela26 Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Jeg husker at i den leiligheten jeg hadde i Spania sist jeg bodde der kom hybelkaninene etter to dager. Jeg vaska rundt en gang i uka, og da lå det som regel små dunger av hybelkaniner i hjørnene. Merkelig. Tror det er kombinasjonen av tørt og støvete vær, flislagte gulv, mur og kanskje klær som tørker på tørkestativ inne som gjør det... Men det er en egenkomponert teori ;-) Ja! Og stoev kommer med en gang ogsaa! Det legger seg et tykt lag med graatt stoev over alt...Jeg blir gal! Det er nok det toerre klimaet som gjoer det ja. Hvis man ikke vasker over skap og benker, ser det ille ut etter to dager... :-) 0 Siter
morsan Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Ikke ryddig i det hele tatt, dessverre. Og jeg vil ikke ha besøk av sånne som deg.... ''Og jeg vil ikke ha besøk av sånne som deg....'' *he he* Tenkte det samme selv! :-) Ikke først og fremst fordi det er så innmari rotetet her, men kjeg synes det er rart hvis noen til stadighet blir sjokkert over hvordan andre har det. Det må gå an å være litt raus - også på dette området. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Du bør nok holde deg unna huset vårt, for å si det sånn. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Hadde du kommet på besøk til oss, måtte vi nok lagt deg i "stabilt sideleie", for her er det mye rot sjøl om eg stabler det meste unna på kott, garasje, loft osv. Reint er det heller ikkje, bortsett fra støvtørking og vasking av gulv som vi har bra orden på. På barneromma er det reint, men ryddig i maks 20 minutt i slengen. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Obsessive-compulsive disorder = tvangstanker/-handlinger... Da hadde det vært kjekt å ha deg som hushjelp ;p 0 Siter
villbringebær Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 På en skala fra 1-10 der 10 er ryddigest og renest, vil jeg si vi har en 10'er på ganga oppe, en 9'er på kjøkkenet og toalettet i 1.etasje, en 8'er på stua og vaskerommet, en 7'er på barnerommet og ganga nede, en 6'er på soverommet og badet, en 5'er på kontoret og en 4'er i oppbevaringsboder, både inne og ute ;-) 0 Siter
villbringebær Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Jeg tåler mye av hybelkaniner, men fikser ikke rot! Stort sett klarer jeg å tvinge de jeg bor sammen med til å holde det ryddig, eller i det minste til å rydde sammen leker osv før de legger seg om kvelden. Så hos oss er det stort sett akseptabelt ryddig, men under middels reint.... Hos oss er det omvendt ;-) Her er stort sett rent men under middels ryddig 0 Siter
Jølsen Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Jeg liker å ha det ryddig og rent hjemme. Hadde det vært skittent her, hadde jeg ikke åpnet døra hvis noen ringte på. Jeg hadde ikke taklet å ha besøk hjemme hvis jeg ikke hadde ryddet og vasket. Jeg prøver å rydde og vaske litt hver kveld, slik at jeg kan våkne til rent hjem om morgenen. Jeg får ikke gjort noe som helst annet, hvis det ser stygt ut hjemme. 0 Siter
Jølsen Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Hva er OCD? :-) Jeg bryr meg katta om hvordan andre har det hjemme. Men hjemme hos meg selv liker jeg aa ha orden paa sakene. Men... Hybelkaninene ser ut til aa trives litt vel godt ser det ut til. De vokser faretruende raskt, saa naar de virvler rundt i lufta naar jeg aapner en doer, da er det paa tide med litt kosting eller stoevsuging. Eller en vask:-) Huset faar gjennomgaa 2-3 ganger i uka tenker jeg, men som oftest rydder og vasker jeg litt hver dag. Det er jena si det tenker jeg :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.