Gå til innhold

ett spørsmål om sykmelding og jobb

Anbefalte innlegg

Gjest sykmeldt...
Skrevet

har gått sykmeldt en stund pga ryggen som låser seg.Nå skal jeg prøve meg på jobb igjen,men kun 40 % jobb i begynnelsen..Nå jobber jeg kun 50-60 % fra før av.Spørsmålet er da om jeg nå skal jobbe 40% av min ordinere tid eller regner de utifra en 100% stilling...Glemte og spørre legen.

Håper dere skjønte spørsmålet mitt.

Fortsetter under...

Persille1365381127
Skrevet

Jeg tror de regner 40% av hel stilling... Men vet ikke, bare tror :)

Skrevet

Må være 40% av 100. Altså noe mindre enn du pleide.

Skrevet

Ser du har fått ulike svar på ditt spørsmål, så du er vel like klok! Kan det være at arbeidsgiver/lege/arbeidstaker/NAV kan tolke en sånn sykemelding forskjellig?

En av mine kolleger jobbet 80% (4 dager pr uke) i fjor. En periode var h*n 50% sykemeldt. Da jobbet h*n 50% av redusert tid (2 dager pr uke).

Jeg prøvde å lese regelverket, men hadde problem med å finne skikkelig svar på ditt spørsmål.

Skrevet

Da jeg var sykemeldt 80% i fjor en periode jobbet jeg 20% av min stilling, og jeg tenkte aldri på at det skulle være annerledes.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...