tonie Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Jeg nettshopper ofte, men det er ikke så ofte jeg går til kassen. Kicket er gjerne over før jeg kommer så langt. Fornuftige meg:) 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Jeg nettshopper ofte, men det er ikke så ofte jeg går til kassen. Kicket er gjerne over før jeg kommer så langt. Fornuftige meg:) *Hehe* Sånn er jeg også. På nettet tar det som oftest såpass lang tid og er såpass kronglete før jeg kommer til kassen at jeg har tatt til fornuft og dropper gjerne det hele. ) Heldigvis. 0 Siter
tonie Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 *Hehe* Sånn er jeg også. På nettet tar det som oftest såpass lang tid og er såpass kronglete før jeg kommer til kassen at jeg har tatt til fornuft og dropper gjerne det hele. ) Heldigvis. De som som har nettbutikker med tungvint navigering og lange registreringsprosedyrer går glipp av store penger! Bare du og jeg kunne holdt dem gående i månedsvis;) 0 Siter
The Punisher Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Der er eg også innom og snuser litt, men eg har mer vært innpå "platekompaniet.no" (ikkje cdon), så har eg gjerne med meg ei lita lista neste gang eg er innom en by. nei, hold an geir, les dette..; jeg er en av de forbrukerne som etterlyser å kunne gå og handle musikken et annet sted enn til ei skrulle eller en annen tulling med piercing i ansiktet og født etter 1985 og som ikke vet hvem The Smiths, er, The Who eller Jane Birkin og Co. Sergei Geinsbourg. Eller en tidlig utgivelse av Leonard Cohen. Vi ønsker en individuell og enkeltstående platesjappe nede på hjørnet som er uavhengig. Vi ønsker å komme til en platebutikk for å kunne få kjøpt ei plate vi vil ha, og ikke få svar om at nei.. ehhh øhh.. du skjønner den har vi ikke.. nei den kan vi ikke bestille, det er "hovedkontoret" i oslo som bestemmer at den skal vi ikke ha. Det er de som bestemmer... Jane Birkin, hvem er' a ? Du skjønner kjære Geir, Vi ønsker å finne ei annen platesjappe enn Free Record shop eller platekompaniet. Hvilke andre kjeder er det igjen forresten? Vi har heller ikke sjanse til å lenger orientere oss om hva som finnes på markedet. Annet enn VG lista, P4 og kanal 24, samt hva Håkon Moslet hos P3 bestemmer hva jeg til og med skal høre der. Og da blir det litt trist. Og for litt siden kjøpte jeg musikk ved hjelp av datafiler inne hos Musikkonline.no . Men litt opprydding inne i harddisken, så forsvant jo lisensene på låtene. Nå er låtene ubrukbare. musikk som jeg har betalt for, og lisensene får jeg ikke tilbake. Det ligger det klar beskjed om på de nevnte nettsidene. Så da strømmer det inn en eller annen pakke i posten fra fetteren i England som handler musikk for meg, kjøper litt online, hardware på Virginrecords.com som kommer i posten. Blitt nesten som den gamle følelsen som å handle gnistrende fersk vinyl før i tiden, og forte seg hjem for spille den. Og de platene jeg kjøper i england, de får ikke du registrert vettu.. Og spørsmålet er; er jeg den eneste? ble litt engasjert her ærbødigst 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 nei, hold an geir, les dette..; jeg er en av de forbrukerne som etterlyser å kunne gå og handle musikken et annet sted enn til ei skrulle eller en annen tulling med piercing i ansiktet og født etter 1985 og som ikke vet hvem The Smiths, er, The Who eller Jane Birkin og Co. Sergei Geinsbourg. Eller en tidlig utgivelse av Leonard Cohen. Vi ønsker en individuell og enkeltstående platesjappe nede på hjørnet som er uavhengig. Vi ønsker å komme til en platebutikk for å kunne få kjøpt ei plate vi vil ha, og ikke få svar om at nei.. ehhh øhh.. du skjønner den har vi ikke.. nei den kan vi ikke bestille, det er "hovedkontoret" i oslo som bestemmer at den skal vi ikke ha. Det er de som bestemmer... Jane Birkin, hvem er' a ? Du skjønner kjære Geir, Vi ønsker å finne ei annen platesjappe enn Free Record shop eller platekompaniet. Hvilke andre kjeder er det igjen forresten? Vi har heller ikke sjanse til å lenger orientere oss om hva som finnes på markedet. Annet enn VG lista, P4 og kanal 24, samt hva Håkon Moslet hos P3 bestemmer hva jeg til og med skal høre der. Og da blir det litt trist. Og for litt siden kjøpte jeg musikk ved hjelp av datafiler inne hos Musikkonline.no . Men litt opprydding inne i harddisken, så forsvant jo lisensene på låtene. Nå er låtene ubrukbare. musikk som jeg har betalt for, og lisensene får jeg ikke tilbake. Det ligger det klar beskjed om på de nevnte nettsidene. Så da strømmer det inn en eller annen pakke i posten fra fetteren i England som handler musikk for meg, kjøper litt online, hardware på Virginrecords.com som kommer i posten. Blitt nesten som den gamle følelsen som å handle gnistrende fersk vinyl før i tiden, og forte seg hjem for spille den. Og de platene jeg kjøper i england, de får ikke du registrert vettu.. Og spørsmålet er; er jeg den eneste? ble litt engasjert her ærbødigst ''...jeg er en av de forbrukerne som etterlyser å kunne gå og handle musikken et annet sted enn til ei skrulle eller en annen tulling med piercing i ansiktet og født etter 1985 og som ikke vet hvem The Smiths, er, The Who eller Jane Birkin og Co. Sergei Geinsbourg.'' Eller Mountain, Free, Fairport Convention & Steppenwolf. Er du heldig så har de hørt om Neil Young & Tom Waits. Ja, der er eg helt enig med deg. Har du sett stillingsannonsene deres? (tror det står noe om at søkerne må være mellom 18-25 år, og gjerne studenter). De vet ingenting om skikkelig film heller (eg må finne fram sjøl). Men den uavhengige musikksjappa er desverre like død som nærbutikken/landhandelen, desverre og er ikkje noe anna enn et kjært minne, om ikkje mange nok er villige til å betale 500.- CD`en da? Men heldigvis finnes det bruktsjapper der du får godbiter på vinyl og CD. Eg er en av de som har konvertert (over til fienden) og kjøper mest klassisk musikk, der finner du en glimrende uavhengig butikk som heter Norsk Musikkforlag (midt i Oslo gryta) og der du har Kjell Hillveg bakom disken, ikkje ei berte med på 22 med "Nemihår", sorte klær og piercing. Ps! Alt _var_ bedre før! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.