jiipp Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Vi har kjøpt hus fra det glade året 1984... Jepp..les fem forskjellige strier...les...tepper a la vegg til vegg fnatt til fnatt...men les MULIGHETER! Det første som gjør meg skjelven er å velge feil. Tenk om jeg angrer på noe? Fliser, tregulv, gips, sparkel? U name it. Valgene er (for) mange! Vel, det blir vel fint til slutt uansett... For det andre gjør det meg redd for å ikke komme langt nok med "millionen". IIIIIkkkkk tenk om ikke vi får pusset opp alt? Hvor langt kommer man egentlig med en koffert med penger? En million til et hus på ca 150 kvadd? Her utfordres handymannen med en dash av budsjetttalent trøste meg... For det tredje ble jeg liiiivredd da jeg i min salige nettsøking i husstoff dumpet borti dommedagsnettsiden http://www.sykavhuset.no/ (for spesielt interesserte, take a titt!) Man ser jo at ALT er farlig...under teppene vi skal fjerne er det en gjeng med sponplater. Javel. De dunster og de gasser...koser seg sammen i egen avgassing der de ligger..."De mååå vi fjerne!!!" skriker nevrotikeren i meg. Da har vi plutselig en takhøyde på drøye fire og en halv meter. NICE! Ballsal bedre enn kverka lungebronkier på avleggerne på 6 4 og ett! Vel...her må jeg holde meg klar å ta det verste... Jeg skriker etter gode råd når det gjelder mine tre problemer. Det er mye å ta tak i. Jeg har nemlig også tenkt å hyre ei bikkje som skal snuse seg frem til mulig fukt og champignon! Pga manglende memran på badet i andre etage er det muligheter for at huset er en eneste stor soppstuing for alt jeg vet... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Slapp av, det har vel bodd folk i huset før? Flytt inn og sett pengene i banken. 0 Siter
Gjest kos dere i prosessen Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Å bruke litt tid og penger på å sjekke om det finnes råte / sopp / lekkasjer, er lurt før dere legger de videre planene. Etter dere har fått kyndg hjelp, setter dere opp en plan over hva dere ønsker å få gjort, og hvilken rekkefølge dette skal gjøres i. Fukt / tak / vinduer osv må prioriteres, og så ser dere hva dere har råd til etter dette. Noen ganger må noen prosjekter vente, da kan det, for mentalhygienens skyld, lønne seg å gjøre noen midlertidige kosmetiske løft. Male over kjøkkenet, slik at det er levelig de neste tre? årene, frem til dere får laget kjøkkenet dere drømmer om. Ikke lag prosjekter som gjør at dere må leve i sammenhengende kaos i mange år, da er det bedre å gjøre noe midlertidig, slik at dere kan slappe av å nye huset selv om det gjenstår noe. Lag små milepæler, hvor alt er ryddig og pent, og dere har fest og inviterer alle. Minst hvert halvår. Striehelvetet må skjules etter beste evne, helsparkling eller nye gipsplater.. Få noen med peiling til å vurdere gassing i sponplater osv, viktig å ikke bli _for_ hysterisk.. 0 Siter
jiipp Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Skrevet 5. januar 2008 Å bruke litt tid og penger på å sjekke om det finnes råte / sopp / lekkasjer, er lurt før dere legger de videre planene. Etter dere har fått kyndg hjelp, setter dere opp en plan over hva dere ønsker å få gjort, og hvilken rekkefølge dette skal gjøres i. Fukt / tak / vinduer osv må prioriteres, og så ser dere hva dere har råd til etter dette. Noen ganger må noen prosjekter vente, da kan det, for mentalhygienens skyld, lønne seg å gjøre noen midlertidige kosmetiske løft. Male over kjøkkenet, slik at det er levelig de neste tre? årene, frem til dere får laget kjøkkenet dere drømmer om. Ikke lag prosjekter som gjør at dere må leve i sammenhengende kaos i mange år, da er det bedre å gjøre noe midlertidig, slik at dere kan slappe av å nye huset selv om det gjenstår noe. Lag små milepæler, hvor alt er ryddig og pent, og dere har fest og inviterer alle. Minst hvert halvår. Striehelvetet må skjules etter beste evne, helsparkling eller nye gipsplater.. Få noen med peiling til å vurdere gassing i sponplater osv, viktig å ikke bli _for_ hysterisk.. takk for gode råd som mottas med takk! gode råd er viktig og små milepæler skal følges 0 Siter
jiipp Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Skrevet 5. januar 2008 Slapp av, det har vel bodd folk i huset før? Flytt inn og sett pengene i banken. hehe godt sagt 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 hehe godt sagt Mitt hus er fra 1960, har samme kjøkken og bad som da huset blei bygd og det fungerer ypperlig fortsatt. 0 Siter
jiipp Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Skrevet 5. januar 2008 Mitt hus er fra 1960, har samme kjøkken og bad som da huset blei bygd og det fungerer ypperlig fortsatt. og du syns det er greit? ønsker ingen facial lift+ Det er jo genialt! Heldig..jeg har det bare ikke slik inni meg.,.. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 og du syns det er greit? ønsker ingen facial lift+ Det er jo genialt! Heldig..jeg har det bare ikke slik inni meg.,.. Ja det er helt greit, eg har tjent mange hundretusen på de kjøkken og baderomsinnredningene som ikkje har blitt skifta, eg har bodd her siden 1975. Pengene har eg brukt til sex, drugs and rock`n roll. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.