Gå til innhold

to teite spørsmål :p

Anbefalte innlegg

villbringebær
Skrevet

Pøh. Man verken koster eller børster tenner, man pusser tenner. Man koster trappa, børster håret og pusser tennene. :o)

Nettopp! Og derfor heter det hverken tannkost eller tannbørste, men derimot tannPUSSER! ;-)

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• AneM1365380603

8

• villbringebær

7

• Lillemus

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nettopp! Og derfor heter det hverken tannkost eller tannbørste, men derimot tannPUSSER! ;-)

*Fnis* Jeg tenkte litt på det ja... Jeg sier tannbørste jeg.

villbringebær
Skrevet

*Fnis* Jeg tenkte litt på det ja... Jeg sier tannbørste jeg.

Ævvo :)

Skrevet

Ævvo :)

Trønder du å?

Nå husket jeg plutselig at vi pleide å si "væffvæffvæ" når vi skulle erte da vi var små....

Skrevet

Skifter tannskrape når den er brukt ei stund og ser slitt ut.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1199620194' post='3770410]

Det gjør jeg ja :o)

Og mammo, deko (dere) og en haug med andre dialektord.

''Og mammo, deko (dere) og en haug med andre dialektord.''

Voss eller Odda?

Annonse

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Og mammo, deko (dere) og en haug med andre dialektord.''

Voss eller Odda?

Ingen av delene.

Vossinger sier dekan som oftes, ikke deko.

Jeg har ingen ren dialekt, så det er vanskelig for andre og si direkte hvor jeg kommer fra.

AneM1365380603
Skrevet

Mandarina ja. Dog ikke banana, men bannana. ;o)

Er det da snakk om en eller flere bannana? Her sier de en banana. For meg ville det vært mer naturlig å si det om flere.

Skrevet

Er det da snakk om en eller flere bannana? Her sier de en banana. For meg ville det vært mer naturlig å si det om flere.

En bannan - to bannana. En mandarin - to mandarina.

villbringebær
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1199620194' post='3770410]

Det gjør jeg ja :o)

Og mammo, deko (dere) og en haug med andre dialektord.

Bømlo!...? :)

Skrevet

Tannkost? haha, det heter tannbørste. Kost er sånn man har på trappa. ;))

Her sier vi tannkost...

Skrevet

Mandarina ja. Dog ikke banana, men bannana. ;o)

2 MANDARINA, 3 BANNANA :-)

Skrevet

Har ingen fast rutine på det. Dessuten har vi flere bad, og alle i familien har ett sett tannbørster på hvert sted, og de skiftes ut i ujevn rytme også, ettersom noen bruker bad x oftere enn bad y osv.

Annonse

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1199619397' post='3770397]

He he, jeg sier også måse. Både om fuglene og mosen.

Jeg grøsser av at fuglen kalles 'måse' - høres så fælt ut!! ;-)

Skrevet

Da sier du sikkert kokus, mandarina og banana også ;)

Etter mange år på Østlandet sier jeg nå klementiner. Men mandariner hang i lenge - det var alltid det vi kalte det som barn, og ettersom de fortsatt var til salgs til 1980 eller deromkring, var det sikkert det vi spiste også;-)

Skrevet

Synes det er morsomt når folk sier tannkost og tannpasta :o) Selv skifter jeg tannbørste når jeg føler jeg har brukt den lenge nok, 2-3 mnd kanskje. Planlegger sjelden kjøp, men rasker med meg en når jeg er i butikken og husker på det.

Og forkjølelse er vel ingen seksuelt overførbar sykdom akkurat, men kyssing hører vel med til sex, og gir nok større mulighet for smitte... ;-)

Skrevet

Etter mange år på Østlandet sier jeg nå klementiner. Men mandariner hang i lenge - det var alltid det vi kalte det som barn, og ettersom de fortsatt var til salgs til 1980 eller deromkring, var det sikkert det vi spiste også;-)

Mandariner er de små, og klementiner er de store.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har store problemer med å si klementiner, det blir mandariner. Jeg tenkte å drille inn hos ungene hva det heter, men alle sier mandariner etter denne jula også.

Det selges vel ikke mandariner lenger..

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har store problemer med å si klementiner, det blir mandariner. Jeg tenkte å drille inn hos ungene hva det heter, men alle sier mandariner etter denne jula også.

Det selges vel ikke mandariner lenger..

Nei, de selges ikke i Norge pga for mye steiner

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg grøsser av at fuglen kalles 'måse' - høres så fælt ut!! ;-)

Jeg tenker ikke over det, men alle rundt meg sier jo det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...