Gå til innhold

to teite spørsmål :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandariner er de små, og klementiner er de store.

Før i tiden kanskje, men nå selges det kun klementiner her til lands.

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• AneM1365380603

8

• villbringebær

7

• Lillemus

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)
Skrevet

Bømlo!...? :)

He he, nei nå er du totalt på villspor du.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1199639309' post='3770806]

Jeg tenker ikke over det, men alle rundt meg sier jo det samme.

Ja, det er jo helt naturlig. Mannen min syntes forresten det var helt skrekkelig at man på mitt hjemsted sa "meddag" istedenfor middag, men for oss som var vokst opp det var det jo helt naturlig;-)

AneM1365380603
Skrevet

Nei, de selges ikke i Norge pga for mye steiner

Selges det blodappelsiner fremdeles?

Skrevet

Selges det blodappelsiner fremdeles?

Ja, det tror jeg, men tror de har endret navn og kaller det røde appelsiner. Førte visstnok til salgshopp;-)

villbringebær
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1199639352' post='3770808]

He he, nei nå er du totalt på villspor du.

Hm... Haugesund da... :) Men hvis det er Haugesund er jeg jo ikke akkurat helt på villspor med Bømlo da... Nei, ditta va vanskeleg! ;-)

Annonse

villbringebær
Skrevet

2 MANDARINA, 3 BANNANA :-)

4 appelsina :)

AneM1365380603
Skrevet

Ja, det tror jeg, men tror de har endret navn og kaller det røde appelsiner. Førte visstnok til salgshopp;-)

Smart ;) Blodappelsiner høres ikke direkte delikat ut. Jeg får sjekke på butikkene om de har røde appelsiner.

AneM1365380603
Skrevet

Hm... Haugesund da... :) Men hvis det er Haugesund er jeg jo ikke akkurat helt på villspor med Bømlo da... Nei, ditta va vanskeleg! ;-)

I Haugesund og på Bømlo tror jeg de sier "dåke"

Skrevet

Tannkosten skiftes etter sånn ca 3 mnd, eller før hvis den har blitt "bustete".

At forkjølelse smitter ved sex er kanskje ikke så rart, i og med at man gjerne kysser litt underveis :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er ikke sikkert at svarene vi oppgir er til å stole på, i hvert fall:

''Ifølge en europeisk undersøkelse mener nordmenn selv at de skifter tannbørste hver tredje måned, som er det tannlegene anbefaler, men vi avsløres av salgstallene. På landsbasis selges det under to tannbørster per nordmann i året.''

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article481015.ece

Skrevet

Synes det er morsomt når folk sier tannkost og tannpasta :o) Selv skifter jeg tannbørste når jeg føler jeg har brukt den lenge nok, 2-3 mnd kanskje. Planlegger sjelden kjøp, men rasker med meg en når jeg er i butikken og husker på det.

Og forkjølelse er vel ingen seksuelt overførbar sykdom akkurat, men kyssing hører vel med til sex, og gir nok større mulighet for smitte... ;-)

Tannkost å tannkræm...

Annonse

Skrevet

Før i tiden kanskje, men nå selges det kun klementiner her til lands.

Javel, her lærer en det mest utrolige.:)

Skrevet

''Ifølge en europeisk undersøkelse mener nordmenn selv at de skifter tannbørste hver tredje måned, som er det tannlegene anbefaler, men vi avsløres av salgstallene. På landsbasis selges det under to tannbørster per nordmann i året.''

''På landsbasis selges det under to tannbørster per nordmann i året.''

huff, får da håpe det er feil :)

Skrevet

Under 2 i _året_???!!! Her må det være noen som trekker snittet kraftig ned, ihvertfall.

Men ellers ikke uventete at folk svarer ut fra et 'best case scenario';-) Leste for lenge siden om en tilsvarende 'avsløring' mht sex: Man hadde bedt x antall kvinner (i England?) svare på hvor fote de hadde sex. Alle levde i fast forhold med en mann.

Damene avga svaret sitt, og deretter ble de bedt om å føre en sex-dagbok i et visst antall uker. Det viste seg at det faktiske gjennomsnittet for antall samleier pr uke var adskillig lavere enn det tallet de først oppga. Menstruasjon, overtidsarbeid, selskapeligheter, reiser, sykdom etc kom inn i bildet og 'ødela' statistikken....;-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Neinei, ikke Haugesund, du er på villspor som sagt :o)

Det er noen likheter mellom dialektene i Hordaland, slik at det skrevne ord kan være likt, mens uttalelsen er annerledes.

Mrs. Wallace
Skrevet

Under 2 i _året_???!!! Her må det være noen som trekker snittet kraftig ned, ihvertfall.

Men ellers ikke uventete at folk svarer ut fra et 'best case scenario';-) Leste for lenge siden om en tilsvarende 'avsløring' mht sex: Man hadde bedt x antall kvinner (i England?) svare på hvor fote de hadde sex. Alle levde i fast forhold med en mann.

Damene avga svaret sitt, og deretter ble de bedt om å føre en sex-dagbok i et visst antall uker. Det viste seg at det faktiske gjennomsnittet for antall samleier pr uke var adskillig lavere enn det tallet de først oppga. Menstruasjon, overtidsarbeid, selskapeligheter, reiser, sykdom etc kom inn i bildet og 'ødela' statistikken....;-)

Mht tannbørster er det nok en del verstinger som trekker ned snittet noe alldeles voldsomt, ja. Enten det, eller så er det overraskende mange som handler tannbørster i Sverige, og dermed unngår statistikken, hehehe.

Skrevet

Mht tannbørster er det nok en del verstinger som trekker ned snittet noe alldeles voldsomt, ja. Enten det, eller så er det overraskende mange som handler tannbørster i Sverige, og dermed unngår statistikken, hehehe.

Ja, den harryhandelen ødelegger for mye;-)

villbringebær
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1199645687' post='3770958]

Neinei, ikke Haugesund, du er på villspor som sagt :o)

Det er noen likheter mellom dialektene i Hordaland, slik at det skrevne ord kan være likt, mens uttalelsen er annerledes.

Ah, Nord-Horaland altså! Da tipper jeg en siste gang: Osterøy! Sier du fra hvis det er rett eller? Eller i nærheten ihvertfal? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...