Gjest togli Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Idag har vi hatt en deilig søndag på isen :-) Da jeg var liten gikk jeg på kunstløpsskøyter og for noen år siden kjøpte jeg hockeyskøyter. Kjøpte dem på Coop tror jeg og der er nok ikke kvaliteten den beste, kanskje? Jeg tror iallefall skøytene var rimelige. Mannen min kjøpte samme type. Etter 15-20 minutter var vi helt gåen i beina begge to. Føltes som blodtilførselen stoppa opp og jeg fikk senestrekk under begge beina. Skikkelig ubehagelige skøyter!! Nå har vi bestemt oss for å kjøpe nye og litt bedre skøyter, men aner ikke hva vi skal se etter? Jeg vurderer å kjøpe kunstløpskøyter istedetfor hockey, men vet så lite om skøyter at jeg trenger litt hjelp fra folk som kanskje har litt mer peiling enn meg på det området Vi gidder ikke bruke altfor mye penger på skøyter for det er ikke så mye vi får brukt dem uansett, men de bør være behagelige å ha på! Alle synpunkter mottas med takk:-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Forhørte meg med min samboer som er tidligere juniorlandslagspiller i hockey.... ;-) Billige skøyter er ikke bra, du får hva du betaler for. Samtidig er dyrere skøyter stivere, og tar lengre tid å gå inn. Disse er beregnet på dem som går på skøyter mer eller mindre hver dag. Skøyter er ikke behagelige i begynnelsen, uansett, men gå i en sportsbutikk og finn noe midt i mellom. Tror jeg konklusjonen ble. ) 0 Siter
Gjest nikkot Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Hockey skøyter er mye stødigere enn "prinsesseskøyter" (som vi kaller de her i huset) Svigerinnen min kjøpte seg skøyter forrige uke, hockey skøyter, kjøpte de på G-Sport, de hadde tilbud, så hun ga 200 kroner for de. Det er IKKE godt å gå på skøyter, det dukker opp muskler du aldri trodde du har hatt før 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Forhørte meg med min samboer som er tidligere juniorlandslagspiller i hockey.... ;-) Billige skøyter er ikke bra, du får hva du betaler for. Samtidig er dyrere skøyter stivere, og tar lengre tid å gå inn. Disse er beregnet på dem som går på skøyter mer eller mindre hver dag. Skøyter er ikke behagelige i begynnelsen, uansett, men gå i en sportsbutikk og finn noe midt i mellom. Tror jeg konklusjonen ble. ) Mine billige skøyter er kjempestive, så hvis dyrere skøyter er enda stivere så vet ikke jeg ;-) Vel, uansett går jeg såpass lite på skøyter at jeg neppe kommer til å klare å "gå dem inn", så jeg får vel forhøre meg i sportsbutikken og se om jeg blir klok på dette Takk for innspill:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Hockey skøyter er mye stødigere enn "prinsesseskøyter" (som vi kaller de her i huset) Svigerinnen min kjøpte seg skøyter forrige uke, hockey skøyter, kjøpte de på G-Sport, de hadde tilbud, så hun ga 200 kroner for de. Det er IKKE godt å gå på skøyter, det dukker opp muskler du aldri trodde du har hatt før Takk for svar:) Greit nok at jeg får vonde muskler, men den senestrekken under beina tar livet av meg!! Helt umulig å holde ut det. Gjelder å få av seg skøytene kjappere enn kjappest ;-) 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Skøyting er gøy! Tenk at gamle piruetter sitter igjen så mange år etter. Men ikke hver gang, da... Vi kjøpte skøyter med veldig stabil støvel til lillingen til jul. Den er av typen slalom/inline-rollerblade støvel, med stropper til å stramme. Plutselig var skøytinga moro for ungen som foreløpig har måttet lide på hoceyskøyter. Den er som en mellomting mellom danse og hockey i skjærets lengde og høyde, men har ikke tagger på spissen. Mor fikk nesten lyst på samme sjøl. Men en ting som er styrke for barneskøyter og ikke for mor var at det er regulerbare størrelser. Vi har fra str 33-36, og så er det en mekanisme hvor lengden på skoen forskyves. Kjøpte på sport1 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Skøyting er gøy! Tenk at gamle piruetter sitter igjen så mange år etter. Men ikke hver gang, da... Vi kjøpte skøyter med veldig stabil støvel til lillingen til jul. Den er av typen slalom/inline-rollerblade støvel, med stropper til å stramme. Plutselig var skøytinga moro for ungen som foreløpig har måttet lide på hoceyskøyter. Den er som en mellomting mellom danse og hockey i skjærets lengde og høyde, men har ikke tagger på spissen. Mor fikk nesten lyst på samme sjøl. Men en ting som er styrke for barneskøyter og ikke for mor var at det er regulerbare størrelser. Vi har fra str 33-36, og så er det en mekanisme hvor lengden på skoen forskyves. Kjøpte på sport1 Kan det være slike skøyter du snakker om?: http://www.sport1.no/sw3497.asp?extPage=17384 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.