Gå til innhold

NHD - inleggelse poliklinisk

Anbefalte innlegg

ink1365380698

NHD - hva mener du om innleggelse poliklinisk når man sliter veldig med sosialangst, psykosomatiske plager, er for tiden så svimmel at det er en belastning å være oppegåendeog er veldig slapp, og har vond depresjon. jeg er ikke sucidal. (har opplevd at broren min tok livet sitt- (skremmende hvor rask han tok den beslutningen), men jeg vet at jeg ikke vil belaste mine nærmeste med noe slikt-så jeg ser ikke det som noen utvei) Å være med på aktiviteter på en poliklinisk avdeling vil for meg for tiden være særs belastende. Går i terapi, men bare hver tredje uke hos en terapaut, ikke psykiater som jeg burde hatt med min overømfindtlighet og mange spørsmål innen medikamenter. Men de hadde ikke kapasitet til psykiater for meg. Jeg mener jeg har det best på sofaen med min egen familie, se på TV(tankeflukt) og gjøre de husmor rollene jeg presser meg til her hjemme.Jeg presser meg veldig for at familien(spes barna) ikke skal merke noe til hvor ille jeg har det. Jeg står å lager mat til jeg svaier i min svimmelhet. Så jeg mener jeg presser meg på samme måte her hjemme som jeg ville gjort på en avdeling. Men så er det noen(venner) som sier jeg bør legges inn når jeg er så dårlig.(velmendende) Har vært innlagt en gang før, da jeg hadde så sterke abstinenser på cipralex, og ser det oppholdet som et mareritt. Lenget meg syk hjem, og fant oppholdet veldig belastende da jeg var veldig syk og ikke orket å delta i noe av de foretok seg. Var sånn sett mye alene uten Tv uten noe. Mener å ha lest at du engang skrev at å legges inn poliklininsk ikke hadde noe for seg så lenge man ikke var sucidal??? husker jeg rett. Men at du anbefalte poliklininsk bahandling.

kan du gi meg navn i det minste på fylke i landet det superspesilalistenen innen farma og psykiatri befinner seg?

Vil 30 mg cymbalta tilsvare 5 mg cipralex.(halv dose). Finnes de i depotvariant og med delestrek eller er det bare kapsler?

Det med kapsler er veldig dumt for oss som er super ømfindtlige. Går jo hverken an å øke eller miske på minidoser. På cipralex begynte jeg på 1,25 og sluttet på 1,25 mg. Hadde et h.både i oppstart og seponering på denne lille dosen. Hadde det og best på 5 mg under behandlingen.

dette ble et rotete innlegg.men ville spes. høre din erfaring med innleggelse poliklinink. Om det løser problemene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295865-nhd-inleggelse-poliklinisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror du blander begrepene. Poliklinisk = uten innleggelse.

Ja, jeg anbefaler deg innleggelse dersom du skal oppnå endring. Det krever at du deltar i _alle_ aktiviteter på avdelingen. Uten det har innleggelse ingen hensikt. Det blir som å hente medisinen på apoteket, men ikke ta den.

Poliklinikk hver tredje uke er nok for liten dose til at du endres/bedring inntrer.

Jeg kjenner ikke alle "superspesialister", men de finnes i det minste både i Oslo, Bergen og Trondheim.

Kanskje har du lite å tape på å legge deg inn. Skjønner at opplevelsen med den siste innleggelsen gjør det til et skremmende scenario, men dette blir uansett noe annet.

Av og til når en har hatt det elendig i altfor lang tid, er det like greit å gjøre noe. Et eller annet. For meg ble det som syntes som mitt livs største mareritt en begynnelse til et annet og bedre liv.

Jeg ville hoppet i det var jeg deg. Du har slitt så lenge nå. Av og til må man gjøre noe. Et eller annet en ikke har prøvd før, og dette har du ikke prøvd før.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...