Gå til innhold

liker ikke pappa'n min, jeg

Anbefalte innlegg

Gjest dette er privat
Skrevet

Jeg liker ikke pappan min.

Han gjør forskjell på meg og min bror, og på hans barn og min datter.

Han rakker ned på de svake i samfunnet.

Han er veldig for et lukingssamfunn der man så tidlig som mulig fjerner dem som ikke er "som oss", f.eks psykisk utviklingshemmede.

Han skjønner ikke meningen med å markere alle dødsulykkene på veiene med fakler, bygg heller bedre veier, mener han. Det symbolske i handlingen er ham rakende likegyldig.

Største politiske fanesaker er ut med innvandrere, høy lønn til de som fortjener det, lave bensinutgifter og billigere øl.

Å besøke familie er noe han bare gjør når han må. Han ønsker ikke å besøke folk, ber aldri folk hjem til seg.

Han liker å gjøre narr av andre, selv om spøken sårer.

Han innrømmer aldri feil, men er flink til å påpeke andres.

Jeg tenker rett som det er at jeg savner å ha kontakt med ham, men når jeg først har hatt det, gremmes jeg over hvordan han oppfører seg.

Hvordan forholder man seg til sånne folk?

Fortsetter under...

Gjest valget er ditt
Skrevet

Du kan da bare slutte å omgås han. Vi lever i et fritt land. Du kan velge hva du vil så lenge det er lovlig. Han har meninger like mye verdt som dine, men du trenger ikke være enig eller like dem.

Gjest NotToday
Skrevet

Ikke alle liker den ene eller den andre av foreldrene sine. Det er faktisk vanligere enn man tror. Men tabu å snakke om det - til og med tenke det for de fleste - er det jo.

Selv tok det meg mange år i terapi før jeg tok innover meg at jeg ikke likte moren min. Jeg var glad i henne på et vis, og svært avhengig av henne i mange år. Men det viste seg altså at jeg ikke likte henne, mest fordi hun hadde vært så selvopptatt at vi barna alltid kom langt bak i rekka, og fordi jeg faktisk var mest redd henne i oppveksen.

Trist å innse, jeg gråt endel, men lettende etter hvert. Jeg sa det ikke, verken til henne eller søsknene mine, men til venner har jeg sagt det.

Det er helt lov å ikke like foreldre.

Skrevet

''jeg savner å ha kontakt med ham''

Dette forstår jeg veldig godt, men kan det være slik at du savner ham slik du skulle ønske han var. Ikke slik han er. jeg lengtet etter kontakt med faren min hele livet, men jeg var egnetlig redd ham, og han var egentlig ufordragelig. Ikke desto mindre var det noe i meg som alltid savnet! Helt nytteløst! Han var bare å gi opp, rett og slett. Ikek var han noe som bestefar heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...