Gå til innhold

Hvor sitter egentlig følelser?

Anbefalte innlegg

Og hva er de? Og hvorfor har vi de?

Jeg trodde en gang at følelser var noe som satt i hodet, akkurat som tankene. De var ganske like, følelsene og tankene.

Men nå er de veldig fysiske. Har egentlig vært det en stund, men ekstra klar over det akkurat nå.

Tankene er i hodet fortsatt. Det er ganske stor forskjell, og rart å tenke på at de var så like før.

"Det er med kroppen vi erfarer følelser" tror jeg hun sa. Så rart!! Men det kjennes sånn. Og det er - hm - godt, når det er godt. Glede opplevd gjennom kroppen er så mye mer enn hodegleden.

Men og så mye mer vondt. Som om noe rent fysisk er knust inni. Skulle ønske man kunne velge - de gode m kroppen, og de vonde med hodet. Iallfall de verste.

Opplevde sorg fysisk for første gang høst, da farfar døde. Det føletse rett og "godt" (i mangel av bedre ord) selvom det var vondt.

Men disse knustfølelsene. Skulle ønske de ikke var så fyiske.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/296041-hvor-sitter-egentlig-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er litt morsomt at du nevnte det, for dette snakket jeg med kjæresten om nylig. Han lurte på hvorfor jeg var kvalm, så jeg sa at jeg var sommerfugler-i-magen-kvalm. Det ble en lang diskusjon om følelser rundt i kroppen.

Når jeg lengter etter noe, så prikker det i fingrene. Når noen sårer meg, så verker det i hjertet. Når jeg er lei meg generelt, så gjør det vondt midt på brystet. Når jeg er glad, så kan jeg kjenne det i hele overkroppen. Når jeg gleder meg, gruer meg eller er nervøs til/for noe, så kiler det i magen eller jeg blir kvalm.

Kjæresten kjenner ingen av disse fysiske følelsene.

Det er litt morsomt at du nevnte det, for dette snakket jeg med kjæresten om nylig. Han lurte på hvorfor jeg var kvalm, så jeg sa at jeg var sommerfugler-i-magen-kvalm. Det ble en lang diskusjon om følelser rundt i kroppen.

Når jeg lengter etter noe, så prikker det i fingrene. Når noen sårer meg, så verker det i hjertet. Når jeg er lei meg generelt, så gjør det vondt midt på brystet. Når jeg er glad, så kan jeg kjenne det i hele overkroppen. Når jeg gleder meg, gruer meg eller er nervøs til/for noe, så kiler det i magen eller jeg blir kvalm.

Kjæresten kjenner ingen av disse fysiske følelsene.

Sitter de i hodet hos han?

Sitter de i hodet hos han?

Ja, jeg tror det.

Det virker litt rart for meg, jeg har alltid kjent følelsene rundt om i kroppen. Han synes også det er merkelig at jeg kan si ting som: "Hjernen min vil ikke samarbeide i dag", fordi han mener hjernen er MEG. Det er nok riktig det også, men noen ganger føles det som om hjernen vil noe helt annet enn hva JEG vil ;)

Ja, jeg tror det.

Det virker litt rart for meg, jeg har alltid kjent følelsene rundt om i kroppen. Han synes også det er merkelig at jeg kan si ting som: "Hjernen min vil ikke samarbeide i dag", fordi han mener hjernen er MEG. Det er nok riktig det også, men noen ganger føles det som om hjernen vil noe helt annet enn hva JEG vil ;)

I know the feeling.. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...