Gjest Desperat kvinne 39 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg er en kvinne på 39 år som fra nov 06 til nov 07 har brukt Zoloft. Begynte med 25mg og økte sakte men sikkert frem til ca 1. mars 07 til høyeste dose på 125mg. I slutten av juni begynte jeg å legge på meg uten at livsstil forøvrig ble endret. Tilsammen har jeg lagt på meg ca 10 kg. Har tatt stoffskifteprøver m.m.hos fastlege og alt er normalt. Verken lege, homeopat eller produsent av Zoloft kan hjelpe meg med svar på hva som kan ha skjedd med kroppen min, hvilket er meget frustrerende. Jeg har alltid vært veldig slank og ikke hatt noe problem med å ta av et par kilo dersom dette har vært ønskelig. Jeg har forsøkt å spise mindre, og jeg har også forsøkt å spise mer, men intet hjelper. Jeg har et normalt sunnt kosthold og 3 små barn som gjør at jeg holder meg i form. Jeg gikk fort ned til normalvekt etter alle tre fødsler. Vekten står altså nå bom fast. Jeg er ikke ute etter en garanti, men heller erfaringer som andre har hatt med preparatet. Zoloft er såvidt jeg vet et mye brukt medikament og noen må således ha kunnskap om bivirkninger av dette. Har vært uten Zoloft nå i ca 7 uker. Kan også nevne at jeg nylig har fått påvist noe forhøyede gluten og kasein verdier hos homeopat, og har derfor gått på diett i noen uker. Kan Zoloft ha fremkalt slik intoleranse? Er meget takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296063-vekt%C3%B8kning-ved-bruk-av-zoloft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 I Felleskatalogen som beskriver legemidlenes virkninger og bivirkninger oppgir produsenten at Zoloft kan gi vektøkning. Vi vet at virkningen av Zoloft kan vedvare noen uker ukker at man har sluttet, så i første omgang vil jeg anbefale at du er tålmodig(vi har jo nettopp passert jula i tillegg). Etterhvert som vi blir eldre kan kroppens insulinstoffskifte bli endret med den følgen at vi legger på oss (særlig rundt magen) og det kan være vanskeligere å gå ned i vekt. Et kosthold uten raske karbohydrater (søtsaker og raffinerte matvarer) vil i så fall være det beste slanketipset ved siden av trening. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/296063-vekt%C3%B8kning-ved-bruk-av-zoloft/#findComment-2389269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.