Gå til innhold

Språket er i forfall...


Lillemus

Anbefalte innlegg

Overhørte for en tid siden en knott i 10-12-årsalderen si følgende:"Pappan min kan få skjøpt elgskjøtt for skjue krona skjiloen han, for han skjenne noen..." Jeg grøsser fremdeles når jeg tenker på det...

Jeg vet om unger med navn som starter med Kj eller Tj som ikke klarer å si navnet sitt, og disse går i 5. klasse. Det er helt fryktelig å høre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    6

  • Jølsen

    6

  • laban

    3

  • jubalong70

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Da var knotten helt sikkert fra Bergen.

Der går de på Skjino (ikkje ski no, men kino).

Hva slags bergensere er det du kjenner? De jeg kjenner sier tydelig kj-lyd, og skiller mellom å gå kino og på ski :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bergensere er det du kjenner? De jeg kjenner sier tydelig kj-lyd, og skiller mellom å gå kino og på ski :)

Eg holdt på å si at eg kjenner bare helt normale Bergensere, men helt vanlige Bergensere er vel mere dekkende.

Er sjøl født i Bergen forresten, men eg sier kjino og skji no.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg holdt på å si at eg kjenner bare helt normale Bergensere, men helt vanlige Bergensere er vel mere dekkende.

Er sjøl født i Bergen forresten, men eg sier kjino og skji no.:)

Da er du den eneste bergenseren jeg aksepterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du den eneste bergenseren jeg aksepterer.

Takk for det.

Eg blei litt bekymra når du ville utrydde hele gjengen.

Snakker vi en eventuell teppebombing av hele Bergen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Eg blei litt bekymra når du ville utrydde hele gjengen.

Snakker vi en eventuell teppebombing av hele Bergen eller?

Noe sånt. Ja, jeg aksepterer ikke bergensere på noen måte, men jeg gjør et unntak for deg.

Jeg tekte kanskje mer på gassing enn teppedekking, men jeg ble litt usikker nå. Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt. Ja, jeg aksepterer ikke bergensere på noen måte, men jeg gjør et unntak for deg.

Jeg tekte kanskje mer på gassing enn teppedekking, men jeg ble litt usikker nå. Hva synes du?

Det vil eg gjerne få sove litt på, så viktige beslutninger krever litt ettertanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil eg gjerne få sove litt på, så viktige beslutninger krever litt ettertanke.

Så gjør du det, og gir meg tilbakemelding i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo helt skrekkelig, og har nok utrolig stor betydning...

Klart det har betydning. Folk som ikke kan snakke reint, burde holde kjeft og låses inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var knotten helt sikkert fra Bergen.

Der går de på Skjino (ikkje ski no, men kino).

Neida, denne knotten snakket trønder. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, denne knotten snakket trønder. :o)

Oisann, og nå når eg har fått Jølsen på ide`en (h*n fant igrunnen på det sjøl) om å teppebombe hele Bergen...

Detta lover ikkje bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ikke pent å høre på. Lurer jo på om han er blitt korrigert på det, og om vennene også snakker slik. Jeg trodde den lyden i kj/ki/ky-ord var mer vanlig på østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...